فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

آموزش فتوشاپ 6

گپی خودمانی بی شک کتب و جزوات ارزشمندی در زمینه فتو شاپ از اساتید مجرب و نویسندگان خارجی به رشته تحریر در آمده است اما درک بعضی از مطالب و نکاتی که در آنها بیان شده است کمی جنبه تخصصی دارد و نیاز به کلاس استاد
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
آموزش فتوشاپ 6

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

آموزش فتوشاپ 6

مقدمه :

فتو شاپ یکی از بهترین نرم افزار های گرافیکی استاندارد ویرایش تصویر می باشد فتوشاپ را می توان جزو نرم افزارهای Bitmap به حساب واین بدین معناست که سیستم این نرم افزار بر اساس Pixel ساخته شده است و در واقع فایلهای گرافیکی از تجمع این نقاط شکل می گیرند لذا اگر تصاویر در این برنامه بزرگ شوند حالت پله مانند در آن به وضوح مشخص خواهد بود .

انواع نرم افزار های گرافیکی :

1- نرم افزار های برداری ( VECTOR ) که تصاویر از جزئی بنام ( OBJECT ) هستند و بر اساس محورهای مختصات کار می کنند . مثل : فری هند

2- نرم افزارهای نقطه بیتی ( RASTE ) که تصاویر از نقطه های کوچک بنام پیکسل تشکیل می شوند . و دارای دقت پائین هستند . مثل فتوشاپ

خصوصیات :

1- خصوصیات نرم افزارهای برداری : این نرم افزارها در کلیات کار می کنند و دارای دقت و کیفیت بالائی در طراحی هستند .

2- خصوصیات نرم افزارهای نقطه بیتی : نرم افزارهائی هستند که اگر تغییراتی در اندازه و ابعاد تصاویر داده شود و پیکسل های آن بزرگ شود ، کیفیت آن پائین می آید . البته به کمک یکسری تکنیک ها این امکان وجود دارد تا کیفیت آن را بالا برد . مثل روتوش کردن یک عکس .

توضیح : نرم افزارهای برداری و نقطه بیتی مکمل یکدیگر هستند واین امکان وجود دارد تا توام آنها را مورد استفاده قرار داد .


چگونه سایه هایی واقعی تر ایجاد کنیم؟ (آموزش فتوشاپ)

در زیر چند عملیات اضافی رو بعنوان روشی برای حقیقی تر جلوه دادن سایه ها ملاحظه خواهید کرد
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 985 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
چگونه سایه هایی واقعی تر ایجاد کنیم؟ (آموزش فتوشاپ)

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

چگونه سایه هایی واقعی تر ایجاد کنیم؟ (آموزش فتوشاپ)

در زیر چند عملیات اضافی رو بعنوان روشی برای حقیقی تر جلوه دادن سایه ها ملاحظه خواهید کرد. توسط این مراحل شما قادر خواهید بود از یک عکس Flat به یک عکس سه بعدی سایه دار برسید که بجای شناور بودن در هوا بیشتر بنظر برسه در پس زمینه قرار گرفته.
خوب شروع میکنیم:
اول عکس مورد نظر را در فتوشاپ باز کنید و با دو بار کلیک کردن روی background آنرا به یک لایه تبدیل کنید.و بعد توسط Canvas یا ابزار crop مقداری فضای اضافه در اطراف آن ایجاد کنید.(همانند عکس زیر):...............


آموزش شبکه (3)

مقدمه استفاده از کامپیوتر در ایران از چند سال قبل رایج شده است امروزه در موارد متعددی از کامپیوتراستفاده بعمل می آید چرخه استفاده از کامپیوتر از مرحله تهیه سخت افزارهای لازم شروع و در ادامه با نصب تجهیزات سخت افزاری زمینه استفاده از مقولات دیگر نظیر نرم افزار، شبکه ،اینترنت و فراهم می گردد
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 613 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 137
آموزش شبکه (3)

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

آموزش شبکه

مقدمه :

استفاده از کامپیوتر در ایران از چند سال قبل رایج شده است . امروزه در موارد متعددی از کامپیوتراستفاده بعمل می آید. چرخه استفاده از کامپیوتر از مرحله تهیه سخت افزارهای لازم شروع و در ادامه با نصب تجهیزات سخت افزاری زمینه استفاده از مقولات دیگر نظیر : نرم افزار، شبکه ،اینترنت و ... فراهم می گردد.

در زمینه بکارگیری و استفاده از پتانسیل های فوق سوالات متعدد کاربردی برای هر یک از کاربران با سطوح متفاوت اطلاعاتی مطرح بوده و خواهد بود. تنها با یافتن پاسخ مناسب علمی به هر یک از موارد مطرح شده است که می توان امیدوار به ایجاد یک زیر ساخت مناسب فرهنگی بمنظور استفاده از کامپیوتر در جایگاه واقعی خود بود. در صورت نیل به هدف فوق شتاب حرکات هدفمند بمنظور نهادینه شدن فرهنگ عمومی استفاده و بکارگیری سیستم های سخت افزاری نرم افزاری و شبکه سیر منطقی و معقول خود را طی خواهد کرد.

این شرکت با توجه به اهمیت موضوع اشاره شده تصمیم دارد در این بخش به سوالات متداول در زمینه کامپیوتر پرداخته و با ارائه پاسخ های مناسب علمی گامی هر چند اندک در زمینه ایجاد و بهینه سازی فرهنگ استفاده از کامپیوتر در کشور بردارد. بدین منظور بخش های متعدد ایجاد و با ساختاری که در قسمت سمت راست این صفحه مشاهده می نمائید سازماندهی شده اند.

سوالات موجود در هر بخش به مرور زمان افزایش خواهند یافت . روش پاسخ به سوالات مورد نظر بصورت کاملا" علمی و مختصر خواهد بود. کاربران با مراجعه به هر یک از بخش های فوق و انتخاب سوال مورد نظر قطعا" پاسخی مناسب را دریافت خواهند کرد. هدف از راه انداری این بخش، ایجاد یک " دایره المعارف علمی " در رابطه با کامپیوتر با بهره گیری از پتانسیل های وب است . این بخش کاملا" پویا بوده و سعی خواهد شد که همواره "حرفی تازه" برای کاربران داشته باشد

شرایط استفاده از سایت : این بخش بصورت کاملا" غیرانتفاعی بوده واز تمام کاربران محترم خواهشمند است ، با شرایط استفاده از سایت آشنا شوند . رعایت موارد اعلام شده و پایبندی به آنها مدیریت و سایر کارشناسان دست اندرکار تهیه مطالب فوق را تشویق تا راهی را که شروع نموده اند ادامه داده و عملا" حرکتی هر اندازه کوجک در زمینه تکنولوژی اطلاعات برداشته گردد.


آموزش شبکه (2)

مقدمه راه اندازى، کنترل و نگهدارى شبکه شاید یکى از مشکلترین و دشوارترین بخشهاى کارى یک Administrator یا مسئول سایت باشد
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 623 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
آموزش شبکه (2)

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

آموزش شبکه


مقدمه:

راه اندازى، کنترل و نگهدارى شبکه شاید یکى از مشکلترین و دشوارترین بخشهاى کارى یک Administrator یا مسئول سایت باشد. چون مشکلات و عیوب ناشى از سخت افزارهاى یک شبکه ،با مشکلات و عیوب ناشى از برنامه هاى نرم افزارى شبکه ادغام شده واگر به فرض در هنگام تنظیم شبکه مشکلی به وجود آید ،وقت زیادی تلف خواهد گردید تا بفهمیم مشکل از ناحیه سخت افزارى است یا نرم افزارى.


لذا بر آن شدم یک مقاله بسیار ساده و روان در رابطه با شبکه ( سخت افزارى و نرم افزارى) در حدى که مورد نیاز مدارس، جهت رفع مشکلات آنها باشد، بنویسم. قابل ذکر است که بنده شخصا" رشته تحصیلى ام کامپیوتر نبوده و هیچ ادعایی در زمینه هیچ یک از برنامه هاى کامپیوترى نداشته و ندارم و فقط در حد دانسته ها و اطلاعات خود، آنچه را که مىدانم و با فوت وفن دبیرى خود مخلصانه در اختیار دیگر عزیزان قرار مىدهم، تا شاید گشایش بابى نوین در جهت پیشرفت و ترقى آنهایى که کمتر با اینگونه برنامه ها آشنا هستند گردیده و به قولى ما فقط استارت کار را مىزنیم و انشاءا... شما هزار مرتبه بهتر و فنی تر از ما خواهید شد.
این مقاله شامل چهار بخش است:



معرفی شبکه، کارت شبکه و راه اندازى و نگهدارى شبکه از لحاظ سخت افزارى

تنظیم و کنترل برنامه Network Neighborhood

استفاده از شبکه و عمل Sharing

نصب و تنظیم برنامهWingate ، جهت اتصال شبکه به سرور(Server) و اینترنت.


کلید های فشار قوی

کلید های فشار قوی در 20 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
کلید های فشار قوی

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

کلید های فشار قوی در 20 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست مطالب:

مقدمه
الف - قطع کننده یا سکسیونر
ب - کلید بار
پ - کلید قدرت
ت - کلید قطع قدرت
بررسی عوامل اصلی در قطع و وصل جریانهای مختلف
اول - قطع مدار ساده یک فاز
الف - قطع مدار سلفی
ب - قطع مدار اهمی
پ - قطع مدار خازنی
ت- قطع مدار مختلط
2-قطع جریان مداری که از مقاومت اهمی و سلفی موازی تشکیل شده است .
ث- قطع مدار نوسانی
1-قطع مدار نوسانی مرکب از L و c مورازی
1-قطع مدار نوسانی مرکب از L و C سری( شکل زیر)
1-اتصال سری R و c
2-اتصال موازی R و c شکل زیر


مقدمه

کلیدهای فشار قوی تنها یک وسیلة ارتباط بر قرار کردن بین مولد ها و ترانسفورماتورها و مصرف کننده ها و سیمهای انتقال انرژی و یا جدا کردن آنها از یکدیگر نیستند . بلکه حفاظت دستگاها و وسایل و سیستمهای الکتریکی را در مقابل جریان زیاد و بار زیاد و جریان اتصال زمین نیز بعهده دارند . بدین جهت با چشم پوشی از بعضی حالتهای استثنائی باید کلیدهای فشار قوی بتوانند هر نوع جریانی را اعم از جریان کوچم بار سیمها ( جریان خازنی خطوط ) و یا جریان مغناطیسی ترانسفورماتور بدون بار تا بزرگترین جریانی که ممکن است در شبکه بوجود آید ( جریان اتصال موتاه ) از خود عبور دهند بدون اینکه اثرات حرارتی و یا دینامیکی این جریانها خطراتی برای کلید فراهم سازد . در ضمن نوعی از کلیدها ، ( کلید قدرت ) باید قادر باشند هر نوع جریان با هر شدتی را ( جریانهای عادی و یا جریانهای اتصال کوتاه ) در کوتاه تذرین مدت قطع و وصل کنند و بالاخره کلیدهای فشار قوی باید قادر باشند در حالت قطع ( جدا بودن تیغه ها ) هر نوع ولتاژی که بین دو سرباز کلید ( دو تیغه باز کلید ) بر قرار می شود بدون کوچکترین احتمال ایجاد قوس الکتریکی تحمل کنند .

به طو کلی باید کلید های فشار قوی در حالت های مختلف دارای شرایط ومشخصاتی به شرح زیر باشند .

1- در حالت بسته : انواع کلیدهای فشار قوی باید اولاً در مقابل عبور جریان بار و یا حتی جریان شدید اتصال کوتاه از خود مقاومت قابل ملاحظه ای نشان ندهند و در ثانی در مقابل اثرات حرارتی و دینامیکی این جریانها در یک زمان گسترده و طولانی باید کلیدهای فشار قوی دارای پایداری و ثبات قابل ملاحظه ای باشند . به عبارت دیگر باید کلیدهای فشار قوی از یک استقامت حرارتی و دینامیکی تعیین شده و مورد اطمینانی برخوردار باشند .

انتخاب صحیحی مقاطع قسمتهای هدایت کننده جریان کلید در کم کردن مقاومت عبور بسیار موثر است .

2- در حالت بار (قطع مدار ): باید کلید قادر باشد اختلاف سطح الکتریکی موجود بین دو کنتاکت باز را به طور کاملاً مطمئن تحمل کند . مقدار و شدت این ولتاژ بستگی به وضعیت و کیفیت ومحل نصب کلید دارد ،مثلاً اگرکلیدی وسیله ارتباط دو شبکه ای را فراهم می سازد که ممکن است نسبت به هم آسنکرون نیز باشند در حالت قطع کلید هر دو طرف کلید زیر پتانسیل قرار دارد .

3- تمام قسمتهای کلید که در شرایطی هم پتانسیل فشار الکتریکی شبکه هستند باید در موقع قطع و یا در حالت وصل به طور کاملاً مطمئن نسبت به زمین و نسبت به قطبها و تیغه های دیگر کلید و یا گازهای و بخارات و مایعاتی که خود کلید متصاعد می شود نیز نباید باعث نقصان بیش از مجاز قدرت عایقی قسمتهای مختلف کلید گردد .

4- کلیدهای فشار قوی باید بتوانید مدار الکتریکی را از ولتاژ نامی نامی به بندید . البته در بعضی کلیدها (قطع کننده ها )این شرط بدون عبور جریان صادق است (بدون توجه به جریانهای کوچک بار سیمها) و در برخی دیگر (کلید قدرت) شرط محدودیت جریانی وجود ندارد و باید بتوان آنها را در زیر هر جریانی حتی جریان اتصال کوتاه موجود در شبکه نیز بست .

5- کلیدفشار قوی باید بتواند مدار الکتریکی رادر ضمن عبور جریان باز کند . این شرط فقط برای قطع کننده لازم نیست مراعات شود ( از جریان کوچک شارژ صرف نظر می شود).

نظر به اینکه شرایط 4و5 مشکلات اصلی کلیدهای قدرت فشارقوی را فراهم می کنند ، ساختمان و مکانیسم کلید و چگونگی قطع و وصل کلید با توجه با شرایطی که در بند 4و5 به آن اشاره شد طرج ریزی می گردد .

از نظر کار با شبکه کمال مطلوب است ، اگر هر یک از کلید ای فشار قوی شامل کلیه شرایطی که فوقاً به آن اشاره شد باشد . ولی چون از دیدگاه اقتصادی تجمع کلیه شرایط در یک کلید مقرون به صرفه نیست کلیدهای خاصی خاصی با شرایط به خصوص و محدودی طرح و ساخته می شود که عبارتند از :

الف - قطع کننده یا سکسیونر

قطع کننده وسیله ای است برای ارتباط دستگاهها و سیستمهای برقی و اصولاً در جائی بکار برده می شود که بدون ولتاژ کردن آن قسمت مورد نظر باشد . قطع و وصل این کلید در صورتیکه از جریان کوچک شارژها صرف نظر شود ، نباید باعث قطع جریان و یا برقراری جریان گردد . به عبارت دیگر قطع و وصل سکسیونر باید بدون ایجاد جرقه انجام گیرد و درحالت وصل بودن کلید و ارتباط بر قرار کردن بین دستگاهها نباید هیچ نوعی جریانی با هر شدتی (جریان بار ، جریان اتصال کوتاه ضربه ای و غیره ) به کلید آسیبی وارد کند و یا باعث گرم کردن ، ارتعاش کردن و یا باز شدن تیغه کلید شود و یا اثرات دینامیکی آن موقعیت کلید را به خطر بیاندازد .


آموزش سخت افزار

حافظه ROM یک نوع مدار مجتمع (IC) است که در زمان ساخت داده هائی در آن ذخیره می گردد این نوع از حافظه ها علاوه بر استفاده در کامپیوترهای شخصی در سایر دستگاههای الکترونیکی نیز بخدمت گرفته می شوند
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
آموزش سخت افزار

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

آموزش سخت افزار

حافظه ROM:

حافظه ROM یک نوع مدار مجتمع (IC) است که در زمان ساخت داده هائی در آن ذخیره می گردد. این نوع از حافظه ها علاوه بر استفاده در کامپیوترهای شخصی در سایر دستگاههای الکترونیکی نیز بخدمت گرفته می شوند. حافظه های ROM از لحاظ تکنولوژی استفاده شده، دارای انواع زیر می باشند:

  • ROM
  • PROM
  • EPROM
  • EEPROM
  • Flash Memory

هر یک از مدل های فوق دارای ویژگی های منحصربفرد خود می باشند . حافظه های فوق در موارد زیردارای ویژگی مشابه می باشند:............................


عایقهای الکتریکی

عایقهای الکتریکی در 31 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
عایقهای الکتریکی

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

عایقهای الکتریکی در 31 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc


عایقهای الکتریکی

اصولاً قسمتهای عایق ماشینهای الکتریکی ، ترانسفورماتور ها ،خطوط هوایی و غیره به صورتی طراحی می شود که بتوانند به طور مداوم تحت ولتاژ معینی کارکرده و ضمناً قدرت تحمل ضربه های ولتاژ را در لحظات کوتاه داشته باشند .

هر نوع تغییرات ناگهانی و شدید در شرایط کاری شبکه، موجب ظهور جهشها یا پالسهای ولتاژ می شود . برای مثالمی توان اضافه ولتاژ های ناشی از قطع و یا وصل بارهای زیاد به طور یکجا ، جریانهای اتصال کوتاه ، تغییر ناگهانی مدار و غیره رانام برد .

رعد و برق نیز هنگامی که روی خطوط شبکه تخلیه شود ، باعث ایجاد پالسهای فشار قوی با دامنه زیاد و زمان کم می شود .

لذا عایق های موجوددر ماشینهای الکتریکی و تجهیزات فشار قوی باید از نظر استقامت در مقابل این نوع پالسها نیز طبقه بندی شده و مشخص شوند . عایقهای الکتریکی با گذشت زمان نیز در اثر آلودگی و جذب رطوبت فاسد شده و خاصیت خود را از دست می دهند .

در مهندسی برق سطوح مختلفی از مقاومت عایقی تعریف شده است که هر کدام بایستی در مقابل ولتاژ معینی استقامت نمایند . (ولتاژ دائمی و ولتاژ لحظه ای هر کدام به طور جداگانه مشخص می شوند )و البته طبیعی است که ازدیاد ولتاژ بیشتر از حد مجاز روی عایق باعث شکست آن می شود . در عمل دو نوع شکست برای عایق ها می توان باز شناخت ،حرارتی و الکتریکی .

زمانی که عایق تحت ولتاژ قرار دارد ، حرارت ناشی از تلفات دی الکتریکی می توان باعث شکست حرارتی شود . باید توجه نمود که افزایش درجه حرارت باعث کاهش مقاومت اهمی عایق و نتیجتاً افزایش تصاعدی درجه حرارت آن خواهد شد .

خلاصه اینکه عدم توازن بین حرارت ایجاد شده در عایق با انچه که به محیط اطراف دفع می نماید ، موجب افزایش درجه حرارت آن شده و این پروسه تا زمانیکه عایق کاملاً شکسته شده و به یک هادی الکتریسته در آید ، ادامه می باید .

شکست الکتریکی در عایق ها به دلیل تجزیه ذرات ان در اثر اعمال میدان الکتریکی نیز صورت می گیرد .

با توجه به آنچه گذشت ، عایقهای الکتریکی عموماً در معرض عواملی قرار دارند که باعث می شود در ولتاژ نامی نیز حالت نرمال خود را از دست بدهند . لذا در انتخاب عایقها ، عایق با کلاس بالاتر انتخاب می شود . اندازه گیریهای مختلفی که جهت شناسایی نواقص موجود در عایق ها انجام می گیرند عبارتند از :

اندازه گیری مقاومت D.C عایق یا جریان نشتی ان ، تلفات دی الکتریک ، ظرفیت خازنی عایق ، توزیع ولتاژ در عایق ، دشارژهای جزئی در عایق و میزان پارازیتهای حاصل از آن و تست استقامت الکتریکی عایق .

تعیین میزان و تلفات یک عایق ومقایسه آن با مقادیر اولیه ، معیار خوبی برای ارزیابی وضعیت آن می باشد . اصولاً افزایش تلفات در عایق های جامد ناشی از جذب رطوبت و در روغن ها به دلیل افزایش در صد آب یا آلودگیهای دیگر درآن می باشد .

باید دانست که مقدار تلفاتی که در مورد یک ترانس اندازه گیری می شود ، جمع تلفات روغن و ایزولاسیونجامد سیم پیچ بوده و هرگاه تلفات عایق یک ترانس از مقدار مجاز تجاوز نماید ، ابتدا باید روغن را به طور جداگانه مورد آزمایش قرار داد تا بتوان وضعیت ایزولاسیون سیم پیچی را ارزیابی نمود .

با توجه به انکه با تعیین مقدار تلفات به طور مطلق و بدون در نظر گرفتن ابعاد فیزیکی و جنس عایق نمی توان قضاوت صحیحی در مورد ان به عمل آورد ، بهترین پارامتری که می تواند وضعیت ایزولاسیون را مشخص نماید نسبت مولفه اکتیو به راکتیو جریان نشتی عایق می باشد . با اندازه گیری ظرفیت تلفات عایق می توان وضعیت ان را از نظر استقامت حرارتی ، میزان رطوبت جذب شده و عمر عایق ارزیابی نمود .

تجربه نشان داده است که در موارد زیر خطر اتصال کوتاه در ایزولاسیون تجهیزات الکتریکی که مستقیماً به فساد عایق مربوط باشد ، وجود ندارد :

الف : وقتیکه ایزولاسیون دارای ضریب تلفات عایق ثابتی است و با مروز زمان افزایش نمی یابد .

ب: وقتیکه ضریب تلفات عایق روغن بوشینگ دژنکتورهای روغنی که مستقیماً روی کلید اندازه گیری شده است ، بدون توجه به اندازه گیری قبلی در حد استاندارد باشد .

با اندازه گیری ظرفیت خازنی ایزولاسیون تجهیزات الکتریکی در دوفرکانس و یا دو درجه حرارت مختلف می توان اطلاعاتی مشابه با نتیجه تست تلفات دی الکتریک از وضعیت عایق بدست آورد .

وجه تمایز تست ظرفیت خازنی در دو فرکانس مختلف با دستگاههایی که جهت همین کار ساخته شده اند در این است که در هر درجه حرارتی قابل انجام بوده و احتیاجی به گرم کردن ترانس و یا تجهیزات دیگر نیست و به همین جهت پرسنل را از حمل و نقل دستگاهها و ادوات نسبتاً سنگین که برای گرمایش بکار می روند بی نیاز می سازد .

در این روش اساس کار بر این اصل مبتنی است که ظرفیت خازن با تغییر فرکانس تغییر می نماید . تجربه نشان داده است که در مورد ایزولاسیون سیم پیچ هایی که آب زیادی به خود جذب نموده اند نسبت بین ظرفیت خازنی در فرکانسهای 2 و 50 هرتز حدود دو بوده و در مورد ایزولاسیون خشک این نسبت حدود یک خواهد بود .

اندازه گیری فوق معمولاً بین سیم پیچ هر یک از فازها و بدنه در حالتیکه بقیه سیم پیچ ها نیز ارت شده اند انجام می گیرد . دقیقترین روش برای بررسی نتایج بدست امده در هر آزمایش مقایسه آن با مقادیر کارخانهای و یا تستای مشابه قبلی می باشد که البته در این عمل باید ارقام بر اساس یک درجه حرارت واحد اصلاح شد باشند . چنانچه مقایسه فوق به عللی تحقیق پذیر نباشد ، می توان به بعضی از اتسانداردهایی که در این زمینه موجود است مراجعه نمود . برای مثال پس از انجام تعمیرات ، میزان مقاومت D.C عایق نباید کاهش بیش از 40 در صد (برای ترانس 110 کیلو ولت به بالا 30 در صد ) ، نسبت ظرفیت خازن در فرکانس 2 هرتز به ظرفیت خازن در فرکانس 50 هرتز افزایش بیش از ده درصد و ضریب تلفات عایق افزایش بیش از 30 در صد نسبت به نتایج قبل از تعمیرات را نشان بدهند .

دردرجه حرارتهای 10 و 20 درجه سانتیگراد نسبت ظرفیت خازن در فرکانس 2 هرتز به ظرفیت خازن در فرکانس 50 هرتز باید به ترتیب مقادیری حدود 2/1 و 3/1 را داشته باشند .

اضافه گرمایش مجاز در هادیهای تجهیزات الکتریکی

روشن است که عبور جریان نامی به طور مداوئم در هادیهای الکتریکی موجب گر شدن آنها و ایزولاسیون مجاورشان می شوند . این پدیده عاملی است که محدودیت اساسی را برای باردهی تجهیزات الکتریکی بوجود می آورد .

بر اساس استاندارد های معتبر ، حداکثر درجه حرارت مجاز در انواع مواد عایقی بین 90 تا 180 درجه سانتیگراد معین شده است .


آموزش برنامه Corel Draw

یک مشخصه جدید برای طراحی بوجود امده که بسیار ابتکاری است و کاملا شیوه طراحی شمارا تغییر میدهد
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
آموزش برنامه Corel Draw

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

آموزش برنامه Corel Draw

یک مشخصه جدید برای طراحی بوجود امده که بسیار ابتکاری است و کاملا شیوه طراحی شمارا تغییر میدهد. راه نمایی های جدید و فعال در برنامه طراحی، گرافیکی کارل، استود یو 12 ، دقیقا همین کار را انجام میدهد.

در حقیقت بعد از مدتی که از ان استفاده کردید تعجب خواهید کرد که تا کنون چگونه بدون ان این کارها را انجام می دادید. بیایید ببینیم حقیقتا این راه نمایی های جدید چگونه هستند.


طراحی نرم افزار ساخت یک قفل الکترونیکی

طراحی نرم افزار ساخت یک قفل الکترونیکی در 25 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
طراحی نرم افزار ساخت یک قفل الکترونیکی

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

طراحی نرم افزار ساخت یک قفل الکترونیکی در 25 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

مختصری راجع به AVR

خصوصیات (ATMEGA 8)

خصوصیات جانبی

خصوصیات ویژه میکروکنترلر

عملکرد قفل

تشریح سخت افزار مدار

قرار گرفتن ARMEGA 8در مدار

مدار تغذیه ورودی

اتصال صفحه کلید

اتصال رله

برچسبSUPERVISER

تشریح زیربرنامه ها

زیربرنامه BEUTIFULER

چکیده :

در این پروژه پیرامون طراحی نرم افزار ساخت یک قفل الکترونیکی با استفاده از میکرو کنترلر AVR(ATMEGA8) مطالبی چند به میان آمده است این قفل توانایی این را دارد که توسط سه نفر و با سه رمز رقمی متفاوت مورد استفاده قرار گیرد .

میکرو AVR رمز را از یک صفحه کلید ماتریسی دریافت می کند و پس از نمایش برروی صفحه نمایشگر LCD پس از مقایسه با رمز موجود در حافظه در صورت صحیح بودن رله ای را برای یک ثانیه فعال می کند و قفل باز می گردد هر یک از این کاربرها به راحتی

می توانند رمز مورد نظر خود را تغییر دهند و رمز دیگری را جایگزین آن کنند .

یک رمز 5 رقمی نیز به عنوان رمز SUPERVISER تعریف شده است که در صورتی که یکی از کاربرها رمز خود را فراموش کرد می تواند با وارد کردن آن سه رمز دیگر را صفر کند و کاربرها می توانند با مراجعه دوباره رمز مورد نظر خود را وارد کنند و پیغام های میکرو نیز در هر مرحله با توجه به کلید فشار داده شده بر روی صفحه نمایشگر LCD نمایش داده

می شود .

در این پروژه در معرفی به نحوه کار با میکرو کنترلر AVR پرداخته شده است و سپس طراحی مدار و نرم افزار قفل آمده است که در آن نحوه عملکرد مدار ، نقشه شماتیک مدار معرفی زیر برنامه ها و در نهایت مجموعه متن نرم افزار بیان گردیده است .

مقدمه :

مختصری راجع به AVR

زبانهای سطح بالا یا همان HLL (HIGH Level Language) به سرعت در حال تبدیل شدن به زبان برنامه نویسی استاندارد برای میکرو کنترلرها (MCU) حتی برای میکروهای 8 بیتی کوچک هستند زبان برنامه نویسی C و BASIC بیشترین استفاده را در برنامه نویسی میکروها دارند ولی در اکثر کاربردها کدهای بیشتری را نسبت به زبان برنامه نویسی اسمبلی تولید می کنند .

ATMEL ایجاد تحولی در معماری جهت کاهشی کد به مقدار مینیمم را درک کرد که نتیجه این تحول میکروکنترلرهای AVR هستند که علاوه بر کاهش و بهینه سازی مقدار کدها به طور واقع عملیات را تنها در یک کلاک سیکل توسط معماری RISC انجام می دهند و از 32 رجیستر همه منظوره استفاده می کنند که باعث شده 4 تا 12 بار سریعتر از میکروهای مورد استفاده کنونی باشند .

تکنولوژی حافظه کم مصرف غیر مدار شرکت ATMEL برای برنامه ریزی AVR ها مورد استفاده قرار گرفته است در نتیجه حافظه های FLASH و EEPROM در داخل مدار قابل برنامه ریزی (ISP) هستتد میکرو کنترلرهای اولیه AVR دارای 1 و 2 و3 کیلوبایت حافظه FLASH و به صورت کلمه 16 بیتی سازماندهی شده بودند .

AVR ها به عنوان میکرو RISC با دستورات فراوان طراحی شده اند که باعث می شود حجم کد تولید شده کم و سرعت بالاتری بدست آید .

خصوصیات (ATMEGA 8)

- از معماری AVR RISC استفاده می کند .

- دارای 16 دستورالعمل با کارآیی بالا که اکثرا ً تنها در یک کلاک سیکل اجرا می شوند

- 8*32 رجیستر کاربردی

- سرعتی تا 6m/ps ( در فرکانس 6mhz)

- حافظه ، برنامه و داده غیر فرار

- BK بایت حافظه FLASH داخلی قابل برنامه ریزی

- پایداری حافظه FLASH : قابلیت 1000 بار نوشتن و پاک کردن

- 1024 بایت حافظه داخلی SDRAM

- 512 بایت حافظه EEPROM داخلی قابل برنامه ریزی

- پایداری حافظه EEPROM : قابلیت 10000 بار نوشتن و پاک کردن

- قفل برنامه FLASH و حفاظت EEPROM

خصوصیات جانبی

- دو تایمر – کانتر 8 بیتی با PRESCALER مجزا و دارای مد COMPARE

- یک تایمر – کانتر 16 بیتی با PRESCALER مجزا و دارای COMPARE و CAPTURE

- 3 کانال PWM

- 3 کانال مبدل ، آنالوگ به دیجتال در بسته بندی های TQFP و MLF

- 6 کانال با دقت 10 بیتی

- 2 کانال با دقت 8 بیتی

- 6 کانال مبدل آنالوگ به دیجیتال در بسته بندی های PDIP

- 4 کانال با دقت 10 بیتی

- 2 کانال با دقت 8 بیتی

- دارای RTC با اسیلاتور مجزا

- یک مقایسه کننده آنالوگ داخلی

- USART سریال قابل برنامه ریزی

- WATCHDOG قابل برنامه ریزی با اسیلاتور داخلی

- ارتباط سریال SPT برای برنامه ریزی داخل مدار

- قابلیت ارتباط با پروتکل سریال دو سیمه

- قابلیت ارتباط سریال SPI به صورت MASTER یا SLAVE


شبکه توزیع و انتقال برق تا مصرف

شبکه توزیع و انتقال برق تا مصرف در 68 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 57 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68
شبکه توزیع و انتقال برق تا مصرف

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

شبکه توزیع و انتقال برق تا مصرف در 68 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc


شبکه قدرت از تولید تا مصرف

یک شبکه قدرت از نقطه تولید تا مصرف،شامل اجزاء و مراتبی است که ژنراتور را بعنوان مولد و ترانسهاو خطوط انتقال را بعنوان مبدل و واسطه در بر می‌گیرد .

محدودیت تولید :

ژنراتورها معمولاً” جریانهای بزرگ را تولید میکنند اما به لحاظ ولتاژ محدودیت دارند،زیرا عایق بندی شینه ها حجم و وزن زیادی ایجاد می‌کند و به همین لحاظ ژنراتورها در نورم های ولتاژی 6،11،21 و حداکثر 33 کیلو ولت ساخته می‌شوند .

انتقال قدرت :

بر عکس تولید که به لحاظ ولتاژ محدودیت دارد، در انتقال قدرت،مشکل جریان مطرح است زیرا هر چه جریان بیشتر شود،مقطع سیمها بیشتر و در نتیجه ساختمان دکل ها بزرگتر و تلفات انتقال نیز فزونی می‌گیرد . به همین لحاظ سعی می‌شود که پس از تولید جریان،با استفاده از ترانسفورماتورهای افزاینده،سطح ولتاژ افزایش و میزان جریان کاهش داده شود . ضمنا” عمل انتقال سه فاز،توسط سه سیم صورت می‌گیرد ( به سیم چهارم نیازی نیست ) و برای تشخیص اتصال کوتاههای احتمالی فاز به زمین،از شبکه زمین و نوترالی که در پست مبدا ایجاد می‌کنند،سود می‌جویند .

توزیع و مصرف قدرت :

پس از انتقال قدرت تا نزدیکی های منطقه مصرف،سطح ولتاژ در چند مرحله پایین می‌آید تا قابل مصرف شود. در ایران درحال حاضر برای انتفال قدرت ازولتاژهای 400 و 230 کیلو ولت (فاز- فاز) استفاده می‌شود و در مناطق شهری نیز این ولتاژها به سطح 63 کیلو ولت ( شبکه فوق توزیع )کاهش پیدا می‌کند و با تبدیل 63 به 20 کیلو ولت،ولتاژ اولیه برای ترانسفورماتورهای توزیع محلی مهیا می‌گردد تا با ولتاژ 400 ولت ( فاز- فاز )،برق مورد نیاز مصرف کننده های عادی فراهم آید .

آرایش ترانسفورماتورهای قدرت :

ترانسفورماتورهای انتقال،از آرایش ستاره / مثلث برخوردارند . طرف ستاره به ولتاژ بالاتر و طرف مثلث به ولتاژ پایین تر متصل می‌شود تا در عایق بندی و حجم سیم پیچ ها صرفه جوئی شود . تپ چنجر نیز که بعنوان تنظیم کننده ولتاژ بکار گرفته می‌شود معمولاً در طرف فشار قوی تعبیه می‌گردد تا عمل تغییر تپ (Tap) را در جریانهای کمتری انجام دهد و جرقه کنتاکتها به حداقل رسد .


فهرست مطالب:

شبکه قدرت از تولید تا مصرف
محدودیت تولید
انتقال قدرت
توزیع و مصرف قدرت
آرایش ترانسفورماتورهای قدرت
اجزاء یک پست انتقال یا فوق توزیع
ضرورت اتصال به زمین – ترانس نوتر
تانک رزیستانس
ضرورت برقراری حفاظت
انواع سیستمهای اورکارنتی
سیستم حفاظت اورکارنتی فاز به زمین
حفاظت باقیمانده یا رزیجوآل
هماهنگ کردن رله های جریانی زمان ثابت
اشکال رله های با زمان ثابت
رله های اورکانت زمان معکوس
انواع رله های جریانی با زمان معکوس و موارد استفاده هر یک
کاربرد رله های جریانی
رله های ولتاژی
حفاظت فیدر خازن
رله اتومات برای قطع و وصل بنکهای خازنی
حفاظت فیدر کوپلاژ 20 کیلوولت
حفاظت فیدر ترانس 20 کیلوولت
حفاظت جهتی جریان
حفاظت R.E.F
رله های نوترال
حفاظت ترانسفورماتور قدرت
رله بوخهلتس
رله های ترمیک یا کنترل کننده درجه حرارت ترانس
رله دیفرنسیال
چند نکته در رابطه با رله دیفرنسیال
رله دیفرنسیل با بالانس ولتاژی
رله بدنه ترانس
حفاظت جریانی برای ترانسفورماتور
رله های رگولاتور ولتاژ
رله اضافه شار
حفاظت باسبار
نوع اتصالی های باسبار
خصوصیات حفاظت باسبار
انواع حفاظت باسبار
حفاظت خط
نکاتی در خصوص رله های دیستانس
نوسان قدرت و حفاظت رله دیستانس در مقابل آن
رله دوباره وصل کن
کاربرد رله دوباره وصل کن
ضد تکرار
رله واتمتریک
رله مؤلفه منفی
سنکرون کردن
رله سنکرون چک
رله سنکرونایزینگ ( سنکرون کننده ژنراتورها )
رله فرکانسی – رله حذف بار
سیستم اینتریپ و اینترلاک