فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

تکمیل روابط با مشتریان درونی و بیرونی از طریق مدیریت روابط پاسخی استراتژیکی به محیط جهانی متغیر

چکیده در این مقاله به بررسی علل روابط موفقیت آمیز درونی و بیرونی شرکتها خواهیم پرداخت روابطی که بر اساس تساوی حقوق و مبادله های اجتماعی اند به تدریج به ابزاری استراتژیک و مهم تبدیل می شوند مشارکت سودمند و سودده از طریق ایجاد روابط مطمئنه، مؤثر و دو طرفه بدست می آید ارتباطات سودده و مستمر از طریق کارمندانی که با روابط دوجانبه آشنایی دارند به وجو
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 1135 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
تکمیل روابط با مشتریان درونی و بیرونی از طریق مدیریت روابط پاسخی استراتژیکی به محیط جهانی متغیر

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

هدف

هدف اولیه این مقاله ارائه توضیحاتی در خصوص تضاد موجود در میان نتایج مورد انتظار یک شرکت از یک استراتژی کوچک سازی و یافته های این پژوهش می باشد. هدف دوم ارائه یک استراتژی جایگزین به منظور چگونگی شروع به کار، توسعه و مدیریت روابط درون و برون یک سازمان است که شرایطی را برای موفقیت در رقابت با بازار پیچیده و غیر مطمئن جهانی فراهم می سازد.

تئووری برنامه ریزی استراتژیکی (شاندلر، 1962) در خصوص اهمیت هماهنگ سازی استراتژی یک سازمان با محیط به منظور بهبود در عملکرد و ضمانت بر بقا می باشد. در حال حاضر، سازمانها به کوچک سازی تکیه کرده اند تا استراتژی برنامه ریزی خود را پیاده کرده و در برابر تغییرات پیش رویشان عکس العمل نشان دهند. به منظور انتخاب استراتژی می بایست به تئوری انتخاب عقلانی رجوع کرد.

دو تئوری دیگر، تئوری مبادله های اجتماعی و تساوی حقوق، نسبت به تئوری انتخاب عقلانی مناسبتر به نظر می رسند چرا که این دو تئوری ابزاری به منظور بهبود کیفیت عمر کار (QWL) و رفتار سازمانی شهروندان (OCB) ارائه می دهند. کوک و وال (1980) QWL را به عنوان سطح اطمینان، تعهد و اجرای نیازهای فردی موجود در سازمان از سوی کارکنان که مشتریهای درونی شرکت به شمار می روند تعریف می کنند (ایشیکاوا و لو، 1985). رفتار سازمانی شهروندی (OCB) به عنوان مشارکت و فعالیت اختیاری کارکنان برای سازمان فراتر از لزوم شغلی فرد است که به گسترش عملکرد مؤثر سازمان می انجامد (ماکنزی، پودساکوف، وفتر، 1991؛ مورمن، 1991؛ موریسون، 1994؛ نیهوف و مورمن، 1993؛ ویلیامز و آندرسون، 1991؛ اورگان، 1988؛ اورگان و کونوسکی، 1989).

تئوری مبادله های اجتماعی و تساوی حقوق به منظور ایجاد استراتژی دیگری به منظور اجرای استراتژی انتخاب عاقلانه محور کوچک سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت، از تئوری اسنادی (آبل، 1991)، که بر دو لایه کیفیت خدمات و رضایت مشتری استوار است، در توضیح چگونگی تأیید عملکرد سازمان توسط مشتریان و پیشنهاد چگونگی تفکر در مورد ارزش مهم سازمان – یعنی روابط با مشتریان استفاده می شود. پاراشورمن، زیسامال و بری، (1988، 1990) ابزاری را به منظور اندازه گیری درک مشتری از کیفیت خدمات و نیز رضایت آنها ارائه داده اند که با نام اختصاری SERVQUAL شناخته می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.