دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 47 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 75 |
تاثیر موسیقی در کاهش اضطراب
مهمترین عاملی که بر اساس نظریه تحلیل روانی علت تمام بیماریهای روانی محسوب می شود اضطراب است که جهت کنترل این عارضه باید موارد و یا گزینه هایی را در زندگی وارد کنیم که در مکتب تحلیل روانی نقش برجسته ای دارد به نظر فروید اضطراب به عنوان یک تکانه من است یعنسی به همان صورت که اگر بدن دچار زخم و التهاب و بیماری گردد اولین نشانه آن به صورت تب ظاهر می شود اگر فرد از نظر روانی دچار مسئله و مشکل شود اولین نشانه آن به صورت اضطراب جلوه گر می شود و اضطراب هم علت محسوب می شود و هم معلول یعنی علت بیماری از ناراحتیهای روانی اضطراب است ، همچنین هر گاه شخص با یک مسله و مشکل روانی مواجه گردد که موجب که موجب به هم خوردن تعادل روانی وی گردد احساس اضطراب می کند فروید اضطراب را به سه نوع تقسیم کرده است الف : اضطراب واقعی و هنگامی که تجربه می شود و اضطراب نوروتیک زمانی بروز می کند که تکانه های نهاد موجب تهدید فرد در برابر قطع کنترلهای من و ظهور رفتارهایی که منجر به تنبیه وی خواهد گردید می شوند و اضطراب اخلاقی وقتی ظاهر می شود که فرد عملی بر خلاف وجدان اخلاقی یا ارزشهای اخلاقی خویش انجام داده یا حتی در نظر دارد که انجام بدهد به همین دلیل احساس گناه می کند ساختمان شخصیت هر فرد دارای سه قسمت است که نهاد قسمتی از شخصیت است که زیست شناسی فطری را شامل می شود و تابعه اصل لذت جویی است . نهاد همواره به دنبال کسب لذت است و بدون توجه به واقعیت می خواهد به حداکثر لذت برسد که توجه به ظاهر زندگی و تمایل به موسیقی و زیباییهای زندگی می تواند جزء همین اصل لذت جویی باشد که خود این مساله باعث کاهش اضطراب در افراد می شود در حالی که من تابع اصل واقعیت است و کوششهای آن در جهت رسیدن به لذت توجه به واقعیت است به عبارت دیگر نهاد خواهان بی چون و چرای لذت هاست و ارضای فوری خواستها را بدون توجه به واقعیت جست و جو می کند وقتی که شخص با مسئله ای مواجه می شود در رابطه با من خویش آن را ادراک می کند درباره ان فکر می کند و نسبت به آن عمل می کند به عبارت دیگر من هر فرد داننده ، کوشنده ، تصمیم گیرنده ، مضطرب شونده و انجام دهنده اصلی رفتارهای فرد محسوب می شود . که اساس عملکردهای من پیش فرضهای است که فرد درباره خود و دنیای خود می سازد ( حسین آزاد – انتشارات بعثت ) .
بیان مساله
ممکن است اضطراب را نوعی درد داخلی دانست که سبب ایجاد هیجان و به هم ریختن تعادل موجود می شود و چون بشر دائماً به منظور برقراری تعادل کوشش می کند بنابراین می توان گفت ه اضطراب یک محرک بسیار قوی است امکان دارد این محرک مضر باشد و این خودبستگی به درجه شخصیت افراد که متوجه فرد است اضطراب متعادل یا نرمال آن است که به شدت عکس العمل متناسب باشد با مقدار خطر و این خود مفیداست زیرا شخص را وادار می سازد که با موفقیت ، خطرات را از خود دفع کند و بنابراین مقدار معتدل اضطراب برای رشد و تکامل صحیح شخصیت لازم است و در واقع هیچ فرد بشری نیست که مقداری اضطراب نداشته باشد که توجه به تفریحها و علائق آدمی باشد موسیقی و نقاشی گاهی اوقات می تواند تاثیر مثبت جهت کاهش عوامل روانی و مشکلات روحی در افراد باشد که در تحقیق حاضر به نوع علاقه به موسیقی پاپ و تاثیر آن در کاهش اضطراب به همین موضوع پرداخته و اگر با این عملکرد ها بتوان مقدار اضطراب را کاهش داده و فرد را به سلامت روانی سوق دهیم ( سید سعید محمدی – 1382 )
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 45 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 70 |
بررسی تبلیغات
فهرست مطالب
مقدمه ........................................ 1
فصل اول: تبلیغات و تاریخچه ی آن
1. تبلیغات چیست............................... 4
2. تاریخچه تبلیغات............................ 6
3. پیشینه تبلیغات در ایران.................... 8
فصل دوم: مفاهیم و مبانی
1. تاکتیک و تکنیک تبلیغات.................... 12
2. تاکتیک.................................... 13
3. تکنیک..................................... 15
4. تفاوت تکنیک، تاکتیک و استراتژی............ 21
5. استراتژی تبلیغات و ارتباط آن با تکنیک و تاکتیک 22
6. تفکر تاکتیکی و تکنیکی .................... 23
7. انواع تفکر و تفاوت های تفکر تاکتیکی و تکنیکی 25
8. هوش تاکتیکی............................... 26...
9. سیستم تبلیغات............................. 27
10. اصل تضاد در تبلیغات...................... 28
11. اهمیت و ضرورت تاکتیک و تکنیک در تبلیغات.. 28
فصل سوم: تاکتیک ها و تکنیک های نوین (رایانه ای و اینترنتی)
1. پنج تکنیک مهم در تبلیغات به ویژه تبلیغات نوین 34
2. تکنیک گریز از بن بست تبلیغات.............. 34
3. تکنیک داد و ستد رایگان.................... 34
4. تکنیک اعتماد.............................. 35
5. تکنیک کشش و ارسال......................... 36
6. تکنیک بازار خالی در تبلیغات............... 36
7. تاکتیک هوش مشارکتی در تبلیغات (تبلیغات مشارکتی یا تبلیغات ویروسی)...................................... 37
فصل چهارم: تاکتیک ها و تکنیک های خلاق در تبلیغات
فصل پنجم: تاکتیک و تکنیک های مبتنی بر هنرهای تجسمی، سینما و ادبیات
1. تکنیک کلاسیک............................... 43
2. تکنیک تبلیغات باروک....................... 43
3. تبلیغات اسطوره ای و تکنیک مبتنی بر اسطوره ها در تبلیغات 43
4. تکنیک تبلیغات طبیعت گرا................... 43
5. تکنیک تبلیغات رمانتیک (عاطفی – احساسی).... 43
6. تکنیک تبلیغات اینده نگر................... 43
7. تکنیک تبلیغات دادییستی (ساز مخالف)........ 43
8. تکنیک تبلیغات ایماژیسننی (تجسمی – تصویری). 43
9. تکنیک تبلیغات امپرسیونیسیتی (تأثیری – لحظه ای) 44
10. تکنیک تبلیغات اکسپرسیونیستی (تعبیری – احساسی) 44
11. تکنیک تبلیغات سورئالیستی (فراواقعی – ضمیر ناخودآگاه) 44
12. تکنیک تبلیغات سمبولیستی (نمادی).......... 44
13. تکنیک تبلیغات کوبیستی (مکعبی)............ 44
14. تبلیغات چند بعدی......................... 44
15. تکنیک تبلیغات اُپ آرت یا اپتیکال (بصری یا دیدمانی) 44
16. تکنیک تبلیغات بدوی....................... 45
17. تکنیک تبلیغات پات آرت (کوچه بازاری)...... 45
18. تکنیک تبلیغات چیدمان..................... 45
19. تکنیک تبلیغات اجرایی..................... 45
20. تبلیغات مفهومی .......................... 45
21. تاکتیک و تکنیک های پست مدرن (پسانوگرا)... 45
پاره آجر تبلیغات............................. 46
فصل ششم : تاکتیک های مدیریتی و بازرگانی در تبلیغات
1. تاکتیک های تبلیغات با توجه به مراحل عمر محصول 48
2. تاکتیک تبلیغات بدوبرتر.................... 48
3. تکنیک تبلیغات از قافله عقب نماندن و پیروزی حتمی 49
4. تاکتیک نفرت از مخالفت..................... 49
5. تاکتیک انحراف توجه........................ 50
6. تاکتیک تبلیغات پنهان و زیرکانه ........... 50
7. خطاها و دام های تبلیغاتی.................. 51
8. دام اطمینان بیش از حد..................... 53
فصل هفتم: تاکتیک ها و تکنیک های روانشناسی درتبلیغات
1. روانشناسی رنگ ها در تبلیغات............... 55
فصل هشتم:
تاکتیک ها و استراتژی حیوانی در تبلیغات....... 59
فصل نهم: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی
نتیجه گیری................................... 62
منابع و مأخذ................................. 63
مقدمه
سر جیوزیمن در کتاب «تبلیغاتی که میشناسیم به آخر خط رسیده است» رازهای ناگفته ای را ازتبلیغات بازگو میکند و میگوید تبلیغاتی که از در و دیوارشهر بالا میروند و از شبکه های صدا و سیما پخش میشوند، برای مخاطبان خسته کننده و نفرت آور شده اند و به همین دلیل، مخاطبان بادستگاه کنترل از راه دور از تبلیغات شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای فرار میکنند. نظریه پردازان بزرگ تبلیغات به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از تبلیغات امروزی موثر نیستند. در دنیای پیشرفته ی امروز با فن آوری های نوین، تبلیغاتی مطلوب خواهند بود که خلاق، متمایز، ارزشمند و سازگار با مخاطبان خود باشند.
آیا تبلیغات فقط نشان دادن نام، نشان و شعار در رسانه ها با صرف بودجه های کلان است؟ آیا تکرار پیام یک محصول یا شرکت در رسانه ها ضامن موفقیت است؟ آیا هنوز به جمله ی معروف شرکت مک کان که میگفت «قلب ها را تسخیر کن، کیف پول ها به دنبالش خواهد آمد» میتوان معتقد بود؟ آیا میتوان با تبلیغات، مخاطبان را وفادار ساخت؟ ایا ساختن تصویر ذهنی مثبت در مخاطبان فقط با تبلیغات امکان پذیر است؟ آیا میتوان با تبلیغات اعتماد و اطمینان مخاطبان را به سوی خود جذب کرد؟ آیا فقط با تبلیغات میتوان فروش را زیاد کرد؟ و...
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 82 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 72 |
تحلیل نحویکلامی دستنوشتههای داستانی کودکان و نوجوانان
فصل حاضر شامل سه بخش است: بخش نخست، شامل معرفی مفاهیم بنیادی ادبیات،ادبیات کودک، کودک و نوجوان، نحو وکلام و تحلیل کلام میباشد. بخش دوم، تاریخچه مختصری از مطالعات غربیان درباره ادبیات کودک به دست میدهد. بخش سوم هم شامل پیشینه ادبیات کودک در ایران است.
2-2 مفاهیم بنیادی
2-2-1 ادبیات
گرچه از دیرباز، تعاریف زیادی از ادبیات ارائه شده است ولی هیچگاه هیچکدام از تعاریف جامع و مانع نبوده است و تا وقتی که عواطف و احساسات بشری به شکلی دقیق و کامل تعریف نشود، تعاریف گوناگون ادبیات نیز همچنان لنگلنگان به پیش خواهد رفت.
بنفشهحجازی(17:1374)میگوید که ادبیات دانشهای متعلق به علوم ادبی وآثار ادبی است.
هاک(5:1997)میگوید:ماادبیات را به عنوان شکل تخیلی زندگی و اندیشه در فرمها وساختارهای زبانی میشناسیم.
در فرهنگ وبستر(صفحه1056)آمده که"مجموعه آثار نوشتاری مربوط به یک زبان یا یک کشور یاگروه سنی ادبیات تلقی میشود"
لیلی ایمن(1352)میگوید:"مجموعه تظاهرات هنری هر قوم که در قالب کلام ریخته شده است،ادبیات آن قوم به شمار میرود"
2-2-2 ادبیات کودک
بین ادبیات کودکان و بزرگسالان تفاوت ساختاری چندانی وجود ندارد. چرا که هر دو ادبیات هستند و با تکیه بر جوهر ادبی خلق میشوند، ولی مخاطبان متفاوتی را در نظر میگیرند.
حجازی(1374)میگوید:" تعریف ادبیات کودکان با تعریف ادبیات به معنای عام تفاوتی ندارد، اما تفاوت بین نیازها و امکانات کودکان با بزرگسالان موجب میشود که از ادبیات کودکان انتظار بیشتری وجود داشتهباشد، چرا که برای انسانی کم تجربه به وجود میآید، لذا باید عالیتر و سازندهتر باشد. این تفاوتها و محدودیتها عبارتند از:
- محدود بودن تجربه کودکان ( از لحاظ نوع، وسعت و میزان تجربه )
- محدودیت زبان ( محدودیت گنجینه لغات )
- محدودیت زمان دقت ( کودکان نمی توانند از نظر فکری مدت زیادی در امری مثل خواندن داستان دقت کنند. )
- ناتوان بودن در دریافت رویدادهای مختلف در یک زمان"
لاکنز(1999)معتقد است که تفاوت کودکان با بزرگسالان در تجربههای آنهاست و نه در نوع تجربههایشان. پس تفاوت ادبیات آنها هم تفاوت در درجه است نه تفاوت در نوع.
هانت(23:1375-22)میگوید:"روی همرفته میتوان دو نظریه را ناظر بر تعاریف ادبیات کودکان دانست ابتدا نظریه کسانی که معتقدند کودکان ونوجوانان دارای محدودیتهای حسی، عاطفی،ذهنی،روانی،عقلی وتجربی هستند و به همین دلیل آثار خاصی نیاز دارند. این آثار باید برای آنها با توجه به این ویژگیها پدید آید و در روند پدیداری این آثار اراده و میل نویسندگان بر خلاقیتهای ذهنی بیقید وشرط برتری دارد. گرچه این گروه ارزشهای زیبایی شناختی را نفی نمیکنند،ولی آنها را در چهارچوب قالبهای از قبل تعیین شده و کنترل شده میپزیرند.
نظریه دوم بر این اساس شکل میگیرد که عرصه ادبیات وهنر عرصه آزادی و اختیار است و کودکان و نوجوانان نیز بخشی از بشریت هستند و ادبیات آنها نیز بخشی از ادبیات است.بدین ترتیب هر خطی که کودکان یا کتابهای آنها را مجزا کند، خطی تصنعی خواهد بود.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 92 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 96 |
قرنطینه نباتی و برخی از اصول و استانداردهای مرتبط با قرنطینه داخلی
فهرست مطالب
عنوان ..................................... صفحه
فصل اول
کلیات......................................... 1
1-نگاهی گذرا بر مبارزه با آفات گیاهی.......... 2
2-قرنطینه..................................... 4
3-سابقه قرنطینه در دنیا ...................... 4
4-سابقه قرنطینه در ایران...................... 5
5-همکاری های بین المللی حفظ نباتات ........... 7
6-مفاهیم کاربردی اصطلاحات بهداشت گیاهی........ 10
فصل دوم:
استانداردهای بین المللی موازین بهداشت گیاهی.. 14
1-آفات بومی.................................. 15
2-آفت قرنطینه ای ............................ 15
3-عوامل قرنطینه ای .......................... 15
4-نظارت و مراقبت بر وضعیت آفات گیاهی در منطقه 15
5-نظارت و مراقبت بر منابع عمومی اطلاعات....... 16
6-نظارت و مراقبت با انجام بازدیدهای ویژه .... 16
7-بازدیدهای ویژه از آفت...................... 17
8-بازدیدهای ویژه از کالا...................... 18
9-نظارت صحیح ................................ 19
10-نیازهای فنی خدمات تشخیص................... 19
11-ثبت و نگهداری............................. 19
12-تعیین وضعیت آفت........................... 20
13-شرایط کلی برای تعیین وضعیت آفت............ 21
14-سوابق آفت................................. 21
15-اعتبار اطلاعات مربوط به آفت................ 22
16-ناحیه عاری از آفت......................... 24
17-شرایط کلی نواحی عاری از آفت............... 25
18-برنامه ریشه کنی آفت....................... 28
19-فرایند برنامه ریشه کنی.................... 28
20-تیم مدیریت و اجرای برنامه ریشه کنی........ 29
21- شرایط قرنطینه ای شدن آفت................. 34
22- رفتار و خصوصیات عوامل غیر بومی و جدید ... 34
23- مقایسه آفات قرنطینه ای و آفات غیر قرنطینه ای تحت کنترل و آفات معمولی.................................. 38
24-بازرسی.................................... 42
25-بازرسی عینی............................... 43
26-بازرسی ویژه .............................. 44
27-کلاس بندی کالاهای کشاورزی و چگونگی نمونه برداری از آنها 45
28-کالاهای کلاس یک ............................ 50
29-کالاهای کلاس دو ............................ 50
30-کالاهای کلاس سه ............................ 52
31-کالاهای کالای چهار.......................... 53
32-کالاهای کلاس پنج ........................... 55
33-کالاهای کلاس شش............................. 56
34-کالاهای کلاس هفت ........................... 58
35-کالاهای کلاس هشت ........................... 58
36-کالاهای کلاس نه ............................ 59
37-کالاهای کلاس ده............................. 61
فصل سوم: بازرسی و جمع آوری آفات منطقه و چگونگی صدور گواهی بهداشت نباتی
1-روش های جمع آوری نمونه حشرات .............. 63
2-نگهداری شفیره و تخم حشرات ................ 65
3-باز و پهن کردن (اتاله کردن) و خشک کردن حشرات 67
4-تهیه پرپاراسیون لارو و حشره................. 68
5-فرمول تهیه الکل های مختلف الغلضه........... 69
6-تخمین میزان الودگی مزارع و باغات به آفات گیاهی 70
7-محاسبه تخمین آلودگی دانه ها در انبار....... 74
8-فهرست عوامل قرنطینه داخلی مزارع و باغ های کشور در ده ساله اخیر............................................. 78
9-اقدامات بهداشت گیاهی برای جلوگیری از انتقال، ریشه کنی و کنترل عوامل قرنطینه داخلی در مناطق آلوده کشور...... 80
10-مقررات صدور گواهی بهداشت نباتی برای کالاهای صادراتی 83
11-اهداف و مسئولیت های مدیریت سیستم صدور گواهی بهداشت نباتی 84
12-مسئولیت های بازرس......................... 86
13-جایگزینی گواهی بهداشت مفقود شده .......... 87
14-مسئولیت های صادر کننده کالا ............... 88
15-روند کار بازرسی و صدور گواهی بهداشت گیاهی. 89
منابع........................................ 90
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 94 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 135 |
تعیین رابطه رضایت زناشویی مادران وعزت نفس دختران شان
چکیده
تحقیق حاضر به منظور بررسی تاثیر رضایت زناشویی مادران بر عزت نفس دخترانشان است. جامعه آماری شامل 60 نفر، که 30 نفر مادران و 30 نفر دختران شان را شامل میباشد نمونه گیری به صورت تصادفی است. برای بررسی این رابطه از ضریب همبستگی پرستون استفاده شده.
تست های مورد آزمون تست عزت نفس آیزنگ و تست رضایت زنا شویی Enrich است که از هر یک از مادران و دختران از این تست ها گرفته شده. پس از تحقیقات و مطالعات با استفاده از آزمون معنا دار ضریب همبستگی و پرستون مشخص شد که بین متغیر رضایت زناشویی و عزت نفس رابطه معنی داری وجود دارد و فرضیه ما پذیرفته میشود.
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 6945 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 163 |
طرح راه اندازی موزه شهر دماوند
فهرست مطالب :
مقدمه
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم
مقدمه:
در این مجال به کار مطالعه و تدوین آثار و مجموعه های قابل طرح در موزه پرداخته شده ، ناگفته نماند که بدین لحاظ سعی شده بیشتر به مباحث نظری ایجاد یک موزه شهر و حکمت و فوائد وجود آن در یک شهر می پردازیم .
دسته بندی | قالب HTML |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 9302 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 115 |
مبحث طراحی صفحات وب باHTMLوCSSدوره ای بسیارآسان و جذاب است و مهم نیست که شما قبلا برنامه نویسی کرده اید یا خیر.اگر شما دو عنصر علاقه و پشتکار را داشته باشید قطعا در زمان اندک می توانید به یک طراح حرفه ای وب تبدیل شوید.
این فایل شامل 18 پی دی اف و115 صفحه است که در این 115 صفحه تمام مطالب مربوط به طراحی وب(HTML,CSS)را بصورت کامل و جامع و دقیق و همراه با تمام جزییات آموزش داده می شود.
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 4927 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 215 |
مجموعه توریستی تفریحی دریاچه گلهر
چکیده
«آفریدنش … آواز خداوند است که ما میخوانیمش»
در این روند آفرینش، سفر و گردشگری همواره الهام بخش بوده است. روح کندوکاوگر انسان در مسیر جستجوی خویش از طبیعت و تجاربی که از آن اندوخته بهره بسیار برده و شناختی که از خوب دیدن در جهان بدست آورده راهگشای او در پیچیدگیهای زندگی بوده است. هر سفر به شرط توجه، انسان را به حقیقت هستی نزدیکتر میکند پس در چگونگی ایجاد رابطه بین انسان و طبیعت که در نهایت به آفرینشی زیبا میانجامد باید ژرف اندیشید و استوار قدم برداشت.
معماری از زمینههایی است که در آن میتوان برای نحوه این ارتباط به تعریفی مناسب دست پیدا کرد و با برنامه ریزی طبق مبانیای که این رشته از شناخت انسان و شناخت طبیعت ارائه میدهد، ترکیبی متعادل بدست آورد که راه انسان را برای شناخت از طریق سفر، کوتاهتر میکند و به او طبیعت و حقیقت آن را میآموزد.
معماری در این برنامه ریزی با گردشگری و برنامههای آن دررابطهای مستقیم قرار میگیرد. در حال حاضر به طوری که از مجموع مطالعات و نظرات درباره وضع گردشگری در ایران برمیآید، متأسفانه این فعالیت عظیم جهانی، با نوعی رکود و وقفه در کشور روبروست که برای حل آن نیاز به اهداف و سیاستهای کلان، ایجاد نظام برنامه ریزی گردشگری در مقیاس محلی و ملی و و بین المللی ایجاد هماهنگی در مدیریت گردشگری میباشد.
در این برنامه ریزیها پرداختن به نقش معماری در توسعه گردشگری و جذب توریست از اهمیت ویژهای برخوردار است. در این میان حتی پرداختن به طرحهای ضربتی و کوتاه مدتی که منطبق با اهداف کلان و دراز مدت برای توسعه گردشگری هستند، بسیار تأثیر گذار و مهم میباشد.
طرح این پروژه با توجه به موقعیت منطقه از نظر توریستی، باعث پیشرفت چشمگیر صنعت توریسم در این ناحیه میشود. ضمن اینکه با گسترش نظارت محیط زیست بر ناحیه به حفظ اکوسیستم طبیعی آن کمک میکند.
- سازمان ایرانگردی و جهانگردی، 1377، 1.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 34 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 64 |
کارخانجات و کارگاههای جدید در مهاجا
که علیرغم تلاش مسئولین لجستگی در بهینه سازی این قسمت آنطور که انتظار می رفت این کارخانه ها نتوانسته اند به نحو شایسته ای در پشتیبانی لجستکی یگانهای نهاجا و همسو با سایر یگانهای پشتیبانی کننده حرکت نمایند. لذا موضوع انتخابی این تحقیق وضعیت کارخانجات موجود در نهاجا میباشد و در این رابطه تعیین عوامل مؤثر در کاهش کارآئی کارخانجات موجود در نهاجا مورد مطالعه قرار گرفته است و بر این اساس عواملی چون تجهیزات موجود، ساختار سازمانی، وضعیت ایمنی و وضعیت آموزش فعلی کارکنان بعنوان متغیرهای مستقل انتخاب و کاهش کارآئی کارخانجات بعنوان متغیر تابع (وابسته) درنظر گرفته شدند. فرضیه های مورد مطالعه در این تحقیق به شرح زیر می باشد.
1- میزان آموزشهای ارائه شده به کارکنان کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات کارخانجات موثر است.
2- میزان تجهیزات واگذاری به کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات مؤثر است.
3- میزان ایمنی اعمال شده در سطح کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات موثر است.
4- میزان آگاهی مدیران کارخانجات در بالارفتن کارآئی کارخانجات فراتر است.
5- ساختاری سازمانی کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات موثر است.
اهداف تعیین شده در این تحقیق به شرح زیر میباشد.
1- تعیین میزان بار دفتر آموزش ارائه شده به کارکنان کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات.
2- تعیین میزان تاثیر تجهیزات واگذار شده به کارخانجات در بالا رفتن کارآئی آنها
3- تعیین میزان تاثیر آگاهی مدیران کارخانجات در کارآئی کارخانجات
4- تعیین میزان ساختار سازمانی کارخانجات در کارآئی آنها
5- تعیین میزان تاثیر ایمنی کارخانجات در اجرای کارآئی کارخانجات نهاجا
برااس متغیرها و فضیه های معرفی شده پرسشنامه ای به تعداد 11 سؤال 5 گزینه ای تنظیم و بین 30 نفر از مسئولین و متخصصین دست اندر کار کارخانجات نهاجا توزیع گردید و پس از تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات که با استفاده از جداول، نمودار، میانگین، انحراف معیار و آزمون (مجذور خی دو) انجام شد مشخص گردید که متغیرهای ذکر شده در کارآئی کارخانجات تاثیر دارند و فرضیه ها تدوین شده مورد تایید قرار گرفتند و از طرفی آزمون (مجذور خی دو) نشان داد که یک رابطه معنی داری از نظر آماری بین تفاوت فراوانیهای مشاهده شده و مورد انتظار در هر یک از پاسخهای سئوالات پرسشنامه وجود دارد که بر این اساس نتایج حاصله به شرح زیر می باشد.
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3302 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 64 |
مدار فرمان کولر
فهرست :
پیشگفتار |
1 |
چکیده |
2 |
مقدمه |
3 |
اهداف پروژه |
4 |
نقشه مدار |
5 |
عملکرد مدار |
6 |
توضیحاتی در ارتباط با عملکرد قطعات مدار |
7 |
برنامه |
9 |
خصوصیات ATMega32 |
12 |
ضمائم زبانهای سطح بالا یا همانHLL(HIGH LEVEL LANGUAGES) به سرعت در حال تبدیل شدن به زبان استاندارد برای میکروکنترلرها(MCU) حتی برای میکروهای 8بیتی کوچک هستند. زبان برنامه نویسی BASICوCبیشترین استفاده را در برنامه نویسی میکروها دارند ولی در اکثر کاربردها کدهای بیشتری را نسبت به زبان برنامه نویسی اسمبلی تولید می کنند.ATMEL ایجاد تحولی در معماری، جهت کاهش کد به مقدار مینیمم را درک کرد که نتیجه این تحول میکروکنترلرهای AVRهستندکه علاوه بر کاهش و بهینه سازی مقدار کدها به طور واقع عملیات را تنها در یک کلاک سیکل انجام میدهند و از 32رجیستر همه منظوره استفاده می کنند که باعث شده 4تا12بار سریعتر از میکروهای دیگر باشد. تکنولوژی حافظه کم مصرف غیر فرار شرکت ATMELبرای برنامه ریزی AVRها مورد استفاده قرار گرفته است. در نتیجه حافظه های FLASHوEEPROMدر داخل مدار قابل برنامه ریزی هستند.
|
20 |