فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

پاورپوینت بررسی الگوی سکونت (طرح 5)

پاورپوینت الگوی سکونت (طرح 5) در 116 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1356 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 116
پاورپوینت بررسی الگوی سکونت (طرح  5)

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت الگوی سکونت (طرح 5) در 116 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

فهرست مطالب

1.مفهوم یابی

2.ارزشیابی و استنباط

3.خانه از آغاز تا دوره مدرن :

4.تحول معماری خانه در نیمه دوم قرن حاضر

5.سه معمار برجسته بر قلمرو خانه

6.خانه در جوامع شرقی

7.معماران

8.نتیجه گیری وجمع بندی

9.منابع

10.الگوی سکونت بهار 86


پاورپوینت بررسی خانه ی سبزواریها مشهد

پاورپوینت خانه ی سبزواریها مشهد در 63 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 3392 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
پاورپوینت بررسی خانه ی سبزواریها مشهد

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت خانه ی سبزواریها مشهد در 63 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


فهرست

فصل اول : تاریخچه بنا

فصل دوم : شناخت بنا فصل سوم : سازه فصل چهارم : بناهای همجوار

فصل پنجم :مدارک فصل ششم : آسیب شناسی فصل هفتم : توضیحات


تاریخچه بنا

این بنا توسط آقای توکلی ساخته شده است و به همین علت نام دیگر این بنا خانه آقای توکلی میباشد این بنا در دوره پهلوی ساخته شده است


موقعیت فعلی بنا

این بنا در چهارراه شهدا ، خیابان آزادی ودر کوچه شهید غلامعلی رازفر واقع شده است. این بنا دارای یک در اصلی است که به حیاط باز می شود وساختمان دارای چندین در اصلی یا همان ورودی میباشد. در حال حاضرنیمی از این بنا تخریب شده است واز حیاط آن به عنوان پارکینگ عمومی استفاده میشود و دارای یک نگهبانی در قسمت ورودی میباشد


پاورپوینت بررسی خانه های تاریخی تبریز

پاورپوینت خانه های تاریخی تبریز در 84 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2271 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84
پاورپوینت بررسی خانه های تاریخی تبریز

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت خانه های تاریخی تبریز در 84 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


تبریز
مقدمه:

تبریز به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای کشور با بیشینه تاریخی و فرهنگی از گذشته های دور بنیانگذار بسیاری از سبک های هنری و پیشگام در عرصه های فرهنگی و اجتماعی بوده است.

شهر تبریز به عنوان مرکز ولیعهد نشین عصر قاجار و دومین شهر پر رونق کشور از لحاظ داشتن خانه های قدیمی،بسیار در خور توجه است.طبق مطالعات اولیه حدود 300 خانه قدیمی ارزشمند در شهر تبریز وجود دارد که از این میان نزدیک به 80 باب از آنها با معرفی میراث فرهنگی با کاربری فرهنگی تثبیت شده اند تا از گزند تخریب مصون بمانند.


فهرستی از خانه های تاریخی تبریز

-خانه کوزه کنانی (مشروطه) -خانه امیر کبیر (امیر نظام) ، قاجاریه
-خانه های قدکی-بهنام-گنجه ای زاده ، قاجاریه -خانه علوی ، قاجاریه
-خانه سلماسی ، اوائل قاجار -خانه حریری ، قاجاریه
-خانه دکتر صحتی ، اوائل قاجار-پهلوی - خانه رستگار ، پهلوی
-خانه اردوبادی ، پهلوی اول -خانه امیر ارشد ، قاجاریه
-خانه ساوجبلاغی ، پهلوی اول -خانه حیدر زاده ، قاجاریه
-خانه گنجعلی زاده ، پهلوی اول -خانه سرخه ای ، قاجاریه
-خانه لاله ای ، اوائل پهلوی -خانه شربت اوغلی ،
-خانه بلورچیان -خانه گنجه ای زاده ، قاجاریه
-خانه نیشابوری ، اواخر پهلوی اول -خانه ثقه الاسلام ، پهلوی
-خانه رحیمی ، قاجاریه -خانه حداد ، اواخر قاجار
-خانه کاوه ، قاجاریه -خانه کمپانی ، پهلوی اول
-خانه نقشینه ،قاجاریه -خانه صدقیان ، قاجاریه
-خانه ، مجتهدی ، قاجار و پهلوی اول -خانه صرافلار ، قاجاریه و پهلوی اول
-خانه سیلاب ، قاجاریه -خانه حاج شیخ ، قاجاریه
-خانه حسین زاده (یاشار) ، قاجاریه -خانه ختایی ،اوائل صفویه واواخر قاجار
-خانه صلح جو ، قاجاریه -خانه معبودی ، قاجاریه

فهرستی از خانه های تاریخی تبریز
-خانه مسیو ، قاجاریه -خانه نیکدل ، قاجاریه
-خانه حسین زاده (یاشار) ،قاجاریه -خانه و باغ کلانتری
-خانه احتشام الدوله ، اواخر قاجارو پهلوی اول -خانه زمانی ، پهلوی
-خانه کوچه مشکیان ، قاجاریه -خانه نعمت زاده ،قاجاریه
-خانه امیر ، قاجاریه -خانه امیر پرویز ، پهلوی
-خانه خیابانی ، اواخر قاجار و پهلوی اول -خانه شربت زاده ، قاجاریه
-خانه انصارین ، اواخر قاجار -خانه ساعتی ، پهلوی
-خانه فتحی ، پهلوی اول -خانه میرزا محمد ثقه الاسلام ، پهلوی
-خانه پروین اعتصامی ، پهلوی اول -خانه امیر فاطمی ، پهلوی
-خانه ستار خان ، پهلوی -خانه عهدی، قاجاریه
-خانه سلطان القرایی ، قاجاریه و پهلوی -خانه قالیچی ، اواخر قاجار و پهلوی
.و..............



پاورپوینت بررسی خانه طباطبائی

پاورپوینت خانه طباطبائی در 25اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 623 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
پاورپوینت بررسی خانه طباطبائی

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت خانه طباطبائی در 25اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مقدمه

این خانه در نزدیکی خانه تاریخی بروجردی و در جوار بقعه مبارکه امامزاده سلطان امیراحمد (که این بقعه نیز از آثار هنری قرن نهم و دهم می باشد ) خانه باشکوهی وجود دارد و به خاطر اینکه سنگ بنای این خانه را شخصی به نام حاج سید جعفر طباطبائی نطنزی بنا نهاده است به خانه طباطبائی موسوم و مشهور گردیده است . در زمینی به مساحت 4730 مترمربع و در حدود سال 1250 قمری با مهارت و هنرمندی معمار معروف کاشانی استاد علی مریم احداث گردیده است .

خانه طباطبایی‌ها مشتمل بر چهار صحن و حیاط می باشد که حیاط مرکزی متعلق به قسمت بیرونی و دو حیاط متعلق به اندرونی و یک حیاط متعلق به خدمه بوده است .


قسمت اندرونی


خانه شامل اتاق پنج دری ساده در مرکز و دو حیاط در دو طرف آن و دارای سرداب هائی که بادگیرها هوا را در آن جریان می دهند که این قسمت محل سکونت خانواده مرحوم طباطبایی بوده است . حیاط ضلع شمال غربی بزرگتر و تعداد اتاقهای آن بیشتر می باشد و دارای سرسرای پذیرائی مجزائی است . در زیر قسمت اندرونی مخصوصا اتاق مرکزی سرداب بزرگی قراردارد که دارای مشخصات منحصر به فرد خود است و به علل مختلف از جمله وجود بادگیر ، سقف ضربی ، نوع مصالح به کار رفته در بدنه ، دو جداره بودن بدنه ، وجود حوضی که قبلا مرکز سرداب بوده ، اختلاف ارتفاع با سطح کوچه حدود 8 تا 10 متر ، نسیم خنکی که از سطح حوض حیاط مرکزی وارد زیرزمین می شود ، همه این عوامل باعث شده تا به خصوص در فصل تابستان 15 تا 20 درجه اختلاف دما بین زیرزمین و بیرون آن مشاهده شود .

اسناد و قراین نشان می دهد که هنرمند بزرگ و نقاشباشی دربار ناصرالدین شاه قاجار یعنی میرزا ابوالحسن غفاری کاشانی ملق به صنیع الملک با مالک خانه دوستی نزدیک و مراوده خانوادگی داشته لذا به احترام دوستی که با مرحوم طباطبائی داشته در اجرای گچ بری ها و ترسیم نقاشی های این خانه نظارت داشته این و این مطلب ارزش و اعتبار تزئینات خانه طباطبائی را بسیار افزایش می دهد .

حیاط خدمه

شامل اتاقهای خدمه ، زیرزمین خدمه ، آشپزخانه و اصطبل زمستانی و تابستانی می باشد که تعدادی از تاقهای خدمه از بین رفته است .

آب خانه از دو رشته قنات دولت آباد و نصرآباد تامین می گردیده است . خانه طباطبائی دارای 5 درب ورودی می باشد که ورودی اصلی به دو ورودی اندرونی و بیرونی در قسمت هشتی تقسیم می گردد . علت پیچ و خم های راهروهای ورودی جهت شکستن اختلاف ارتفاع و نداشتن دید مستقیم است .

لازم به توضیح است که خانه مسکونی و زادگاه شادروان سپیده کاشانی شاعر بزرگ معاصر نیز در مجاورت خانه طباطبائی در جنوب آن قرار دارد .


پاورپوینت بررسی عوامل محیطی، ویژگیهای اقلیمی و آب و هوایی (طرح 5)

پاورپوینت بررسی عوامل محیطی ویژگیهای اقلیمی و آب و هوایی (طرح 5 ) در 38 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 255 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
پاورپوینت بررسی عوامل محیطی، ویژگیهای اقلیمی و آب و هوایی (طرح 5)

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بررسی عوامل محیطی - ویژگیهای اقلیمی و آب و هوایی (طرح 5 ) در 38 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

فهرست:

اقلیم

هدفهای طراحی اقلیمی

نمونه ای از ابزارهایی که در پوسته یک ساختمان بکار می روند

باد ( تاثیر محوطه ساختمان در کنترل جهت و سرعت باد)

باد شکن ها

تابش افتاب

تابش افتاب بر انواع بام

دیاگرام جهت وزش بادهای غالب در ماههای مختلف

جهت قرارگیری بلوکها با توجه به باد غالب

تعیین جهت های مناسب ساختمان در رابطه با تابش آفتاب

جهت قرار گیری ساختمانه با توجه به نور خورشید

جداره های نور گذر و فرم پنجره ها

تاثیر جهت و نوع بازشوی پنجره

تاثیر اندازه پنجره

کیفیت سطح مورد تابش

ضریب جذب انرژی حرارتی خورشید در رنگ های مختلف

انرژی خورشیدی جذب شده در دیوارها

سطوح قائم

سطوح افقی

مناسبترین جهت استقرار و فاصله بین ساختمان های چهارطبقه

انتخاب جهت قرارگیری ساختمان

جهت قرارگیری مناسب ساختمان برای استفاده از بادهای شرقی یاغربی

جهت قرارگیری مناسب ساختمان برای استفاده از بادهای شمال غربی – جنوب غربی – شمال شرقی یا جنوب شرقی

بافت مجموعه

فرم ساختمان و اقلیم

میزان تاثیر باد و تابش خورشید در فرم و ارتفاع ساختمان ها

ظرفیت حرارتی

مقاومت حرارتی

تعیین ویژگی مصالح

راهکار های اجرایی در طراحی اقلیمی

تاثیر سایبان

سایبان های طبیعی

جمع بندی کلی

-طراحی اقلیمی روشی است برای کاهش همه جانبه هزینه انرژی یک ساختمان.

هدف از طراحی اقلیمی ثابت نگه داشتن یا به حداقل رساندن هزینه لازم برای حفظ شرایط مطلوب و اسایش در فضای داخل بنا میباشد.

هدفهای طراحی اقلیمی عبارتند از:

زمستان

- مقاومت در مقابل اتلاف و خروج حرارت به بیرون از ساختمان.

جذب هر چه بیشتر حرارت خورشیدی مانند پرتوی افتابی که از پنجرههای جنوبی می تابد.

تابستان

- مقاومت در برابر حرارت تابشی خورشید با ایجاد سایه.

اتلاف هر چه بیشتر حرارت داخل ساختمان.

پوسته یک ساختمان عبارت است ازحصاری که مبادله حرارت را میان داخل و خارج بنا کنترل می کند و شامل موارد زیر است:

دریافت حرارت از منابع انرژی خارجی

جلوگیری از دریافت حرارت از منابع انرژی خارجی

حفظ حرارت موجود در فضای داخلی

دفع حرارت موجود در فضای داخلی

نمونه ای از ابزارهایی که در این مورد بکار می روند :

پنجره های قابل باز و بسته شدن

حفره های درون سقف و وسعت و سمت شیشه ها در نمای ساختمان

عایق های حرارتی متحرک در مقابل پنجره ها و انواع مختلفی از سایبان های متحرک

عایق کاری در داخل دیوار

باد ( تاثیر محوطه ساختمان در کنترل جهت و سرعت باد)

باد شکن ها:

جریان هوا را به طرف بالا منتقل می کند و در فاصله ای که این جریان هنوز به طرف زمین بر نگشته است ؛محوطه نسبتا ارام و حفاظت شدهای را به وجود می اورد.

پس از درخت صفحات عمودی بهترین نوع بادشکن محسوب می شوند.

بادشکن ها در بارهای حرارتی ساختمان نیز تاثیر زیادی دارند مثلا بار حرارتی خانه ای مسکونی و بدون حفاظ در مقابل باد در فصل زمستان در شرایط هوای یکسان با سرعت جریان باد متناسب است و اگر سرعت باد 32 کیلومترد رساعت باشد بار حرارتی این خانه تقریبا 4/2 برابر زمانی است که سرعت باد 8 کیلومتر در ساعت است.

تابش افتاب:

به منظور بررسی موقعییت خورشید و زوایای تابش افتاب در ماههای مختلف سال با توجه به عرض جغرافیایی مشهد از دیاگرام موقعیت خورشید در عرض جغرافیایی 37 درجه شمالی که اختلافی کمتر از 1 درجه با موقعیت مشهد دارد استفاده شده است .

جهت های مناسب در رابطه با تابش افتاب و جهت های مناسب در رابطه با وزش باد بر هم منطبق نمی گردند اما با توجه به اهمیت وزش بادهای سرد و با توجه به این که جهت های مشرف به غرب (تا 30 درجه غربی )در رابطه با تابش افتاب قابل قبول هستند می توان به طور کلی جهت های جنوب تا 30 درجه غربی را به عنوان جهت مناسب ساختمان در مشهد به حساب اورد البته به دلیل متفاوت بودن ارتفاع و خصوصیات طرح های ساختمانی مورد نظر می توان برای هر تیپ مناسب ترین جهت را بدست اورد.

به طور کلی:

از انجاییکه منطقه مورد مطالعه (مشهد) سردسیر می باشد و جهت وزش باد های غالب در مواقع سرد نقش تعیین کننده تری در انتخاب مناسب ترین جهت ساختمان دارند.

تابش افتاب بر انواع بام:

بام تاثیر پذیر ترین جزئ ساختمان در برابر عوامل اقلیمی است و عمده ترین عامل اتلاف حرارت هوای داخل نیز محسوب می شود.تاثیر نوسانات بر بام تا حد زیادی به نوع بام و رنگ سطح خارجی ان بستگی دارد.

—اقلیم —هدفهای طراحی اقلیمی —نمونه ای از ابزارهایی که در پوسته یک ساختمان بکار می روند —باد ( تاثیر محوطه ساختمان در کنترل جهت و سرعت باد) —باد شکن ها —تابش افتاب —تابش افتاب

بر انواع بام —دیاگرام جهت وزش بادهای غالب در ماههای مختلف —جهت قرارگیری بلوکها با توجه به باد غالب تعیین جهت های مناسب ساختمان در رابطه با تابش آفتاب —اقلیم —هدفهای طراحی

اقلیمی —نمونه ای از ابزارهایی که در پوسته یک ساختمان بکار می روند —باد ( تاثیر محوطه ساختمان در کنترل جهت و سرعت باد) باد شکن ها —تابش افتاب —تابش افتاب بر انواع بام —دیاگرام

جهت وزش بادهای غالب در ماههای مختلف —جهت قرارگیری بلوکها با توجه به باد غالب تعیین جهت های مناسب ساختمان در رابطه با تابش آفتاب


پاورپوینت بررسی خانه در معماری

پاورپوینت خانه در معماری 37 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 956 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
پاورپوینت بررسی خانه در معماری

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت خانه در730 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx



مقدمه

خانه یکی از مباحث مهم در معماری ما می باشد که کمتر به آن پرداخته شده است متاسفانه دردانشکده های معماری این مبحث مورد بررسی قرار نگرفته است نیاز به خانه در این زمان خیلی احساس می شود و می بایست با شناخت معماری گذشته و تطبیق آن با معماری معاصر این نیاز را بر طرف کرد

واژه خانه که امروزه مصطلح است در گذشته به اتاق اطلاق می شده است ، اتاق خصوصی را ( وستاخ ) یا گستاخ یا وثاق می نا میده اند ، ا زواژه سرا بجای کلمه خانه در اصطلاح امروز آن ، استفاده می شده است در جنوب ایران اصطلاح خانه سرا ( به معنی سرایی با اتاق است ) مرسوم بوده است

در خانه‌های چهار صفه، عناصری مثل: سردر، راهرو، صفه، اتاق، میان خانه و حیاط را داریم

در خانه ها ی کاملتر که زندگی خصوصی با زندگی عمومی به طرز زیبایی از هم جدا شده است عناصر آن شامل اندرونی، بیرونی، باربند،‌حیاط و با غچه ها ی آن، راهرو هشتی و غیره می‌شوند که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت

کلیه این عناصر بر اساس پیمودن تنظیم شده اند

پیمودن عرض در است و شناخته شده به دو نوع اصلی:

پیمودن کوچک، به طول چهارده گره ومعادل نود و سه سانتی متر و پیمودن بزرگ، به طول هیجده گره و معادل یکصد وبیست سانتی متر می‌باشد

یورت ها: یک دری (مرد گرد و راهرو) دو دری (اتاق کوچک) سه دری (اتاق) پنج دری (اتاق بزرگ) تالار و طنبی و غیره هستند. فواصل درها که بصوت تیغه ها ی تابش بند در می‌ایند (و همچنین مجموع دو لغاز جانبی) در نظام پیمودن کوچک دو گره و درنظام پیمودن بزرگ چهار گره است

درهای مشرف به میانسرا،همگی یا پیمودن کوچک یا پیمودن بزرگ و به گاه نیاز به هردو بدین ترتیب پیمودن علاوه بر سراوری در تنظیم ابعاد وتناسبات پسندیده پیش ساختگی درها و روزنها را نیز امکان پذیر نموده در امر و اجرا و ساخت تسهیلات شایان توجهی را فراهم می‌اورد.

از خرده پیمون در ساخت خانه‌های کوچکتر استفاده می‌شده و زیباترین خانه ها با خرده پیمون ساخته شده است و اندازه آن 3/93 سانتی متر بوده است

با مراجعه به اندازه‌های فوق مشاهده می‌شود که این اندازه ها بر اساس مقیاس انسانی و اندازه ی انسانهای ایرانی بوده است. ارتفاع درها به اندازه یک مرد متوسط القامه بوده است. در پای در، آستانه می‌گذاشتند (36 سانتی متر یا یک چارک) این کار دلایل مختلفی داشته است، مثل احتیاط برای وارد شدن به اینکه سر آنها به بالا نخورد و رعایت احترام با خم شدن، و همچنین مانعی برای ورود کفش و خاک داخل راهرو و چیزهای دیگری که در آنجا بوده است.

در طرح نقشه ی اتاقها، حیاط و غیره از تناسب طلایی ایرانی کمک می‌گرفتند. تناسب طلایی ایرانی از مستطیلی در داخل یک شش ضلعی بدست می‌آید. شکل حیاط پنج دری، سه دری و عناصر دیگر بر مبنای همین تناسب بوده است.

در اینجا در ابتدا اشاره ای به اندامهای خانه در سه پیمون بزرگ، کوچک و خرده پیمون می‌شود و سپس طرحهای خانه ها را به صورت شماتیک ترسیم می‌کنیم.


سر در

اغلب خانه ها به خصوص خانه‌های مجلل دارای سردر یا درگاه بوده اند. معمولا دیوارهای بیرونی کاه گلی بوده و فقط سردر مجلل ساخته می‌شده است. نسبت عرض به تورفتگی سردر معمولا یک به دو بوده است. سکوهای کناری پاخوره نام داشتند و برای کسانی که با صاحبخانه کار داشته ولی لازم نبوده وارد خانه شوند،‌و همین طور پاتوقی برای صاحبخانه یا پسر خانه نیز بوده است. تورفتگی، کنه و پوشش آن را نیز کنه (نیم گنبد) می‌نامیدند. کنه پوش را معمولا با کاربندی می‌پوشاندند. در پایین کاربندی که لنگه‌های بزرگ گچی تکیه می‌کند از لب بند(تویزه ها ی کوچک) استفاده می‌کرده اند

در اصلی درسر و در جاهایی نیز دروازه گفته می‌شده است در بین هشتی و اندرون خانه را میان درو درتمام تخته اتاقها را در ونوع مشبک آن را در و پنجره می‌گفتند

اجزای درسر متشکل از چهار چوب و قابهای روی ان بوده است (قاب ایرانی معمولا متشکل از دو قاب مربع دربالا و پایین و یک قاب مستطیل در وسط بوده است) در صورت پهن بودن عرض در قاب وسطی به شکل مربع در می‌امده است تخته هایی را که درکنار هم قرار می‌گیرند بوسیله گلیمیخ با تخته ای که در پشت آن قرار داشت به هم وصل می‌شدند برجستگی عمودی وسط در که از بیرون دیده می‌شود دماغه نام داشته است دو عنصر فلزی حلقه برای زنان و کوبه برای مردان بر روی اغلب درها جای داشته ولی در بعضی جاها فقط یکی بوده است

حلقه بر در نتوانم زدن از بیم رقیبان

ما با توایم و با تونه ایم نیست بوالعجب

در حلقه ایم با تو و چون حلقه بر دریم (سعدی)

در اجزا دیگری مثل باهو میان باهو سربند پارسا یا پاسال میان بند یا پاسال وسط و غیره... دارد


پاورپوینت بررسی حمام های سنتی ایران

پاورپوینت حمام های سنتی ایران در 11اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 548 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
پاورپوینت بررسی حمام های سنتی ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت حمام های سنتی ایران در 11اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


تاریخچه حمام در ایران:

آثاری از حمام های خصوصی در دوره هخامنشیان یافت شده است

تکوین حمام های سنتی به دوره اسلامی برمی گردد


جایگاه اجتماعی حمام ها در ایران:

احداث حمام از جمله کارهای عام المنفعه محسوب می شده است

حمام ها از جمله ابنیه مهم شهری بوده اند که معمولا در مراکز محلات ویا در مجاور راسته های بازار و یاگذر های اصلی احداث می شده است

حمام ها معمولا از سحر تا ساعت هشت صبح مردانه و در طول روز زنانه بوده است

اکثر حمام های درون بازار مخصوص آقایان بوده واز اعتبار بیشتری بر خوردار بوده است

حمام به عنوان یک مکان گفت و شنود و مرکز اجتماعی خانمها محسوب می شده است


خصوصیات عملکردی حمام ها:

از آنجایی که استحمام شامل مراحل مختلفی است لذا حمام های سنتی ایران دارای فضاهایی با عملکردهای متفاوت بوده اند:

_فضای نیمه گرم ونیمه مرطوب

_فضای گرم و مرطوب

_فضای بسیار گرم و بسیار مرطوب

ترتیب سلسله مراتب فضاهای مختلف حمام های سنتی:

_دالان وهشتی ورودی

_بینه

_کفش

_سر بینه

_میان در

_گرمخانه

_خزینه و ...

عوامل اقلیمی درساخت حمام:

به لحاظ اینکه حمام محیطی نسبتا بسته می باشد و ارتباط کمی با شرایط اقلیمی مجاور خود دارد لذا ساختار کلی حمام ها در مناطق گوناگون کشور کم وبیش یکسان است

با این وجود نکات زیر قابل برسی است:


پاورپوینت بررسی روشهای مقابله با زلزله در ساختمانها

پاورپوینت روشهای مقابله با زلزله در ساختمانها در 21 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی عمران
فرمت فایل pptx
حجم فایل 223 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
پاورپوینت بررسی روشهای مقابله با زلزله در ساختمانها

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت روشهای مقابله با زلزله در ساختمانها در 21 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

روشهای مقابله با زلزله در ساختمانها

با افزایش ارتفاع و به تبع آن نیروهای حاصل از زلزله مقاطع باربر ساختمان بسیار بزرگ شده و تکان‌های ناشی از نیروی زلزله، در طبقات فوقانی شدید می‌شود (شتاب و تغییر مکان‌های بیشتر از حد مجاز ).

برای اجتناب از این مسائل، روشی تحت عنوان سوپرفریم R.C برای اسکلت ساختمان، در کشور ژاپن، ابداع شده و به‌ عنوان جدیدترین فناوری به ‌مورد اجرا گذاشته شده است. با توجه به امکان انطباق و اجرای این روش با پتانسیل‌های موجود در داخل کشور، روش سوپرفریم به ‌عنوان یک روش اقتصادی و فنی جهت اجرای ساختمان برج مسکونی پردیسان تبریز انتخاب شده است .

عیب این روش عدم اتصال مناسب بین بادبند فولادی و قاب بتن آرمه است

با توجه به قرار گرفتن کشور ما بر روی کمربند زلزلة آلپ – هیمالیا، سالانه تعداد قابل ملاحظه‌ای زلزله در آن رخ می‌دهد. براساس آمار موجود، تقریباً همه ساله، یک زلزله با بزرگی بیش از 6 ریشتر و، در هر چند سال، یک زلزله مخرب بزرگتر از 7 ریشتر، در کشور، رخ می‌دهد .

این مسأله نشان می‌دهد که توجه کردن به پایداری ساختمان، در برابر زلزله، یک ضرورت اصلی است . اگرچه در سال‌های اخیر بلند مرتبه‌سازی در کشور رونق فراوانی یافته است، اما اغلب، روش ساخت به‌ صورت سنتی انجام پذیرفته و تنها با بزرگ کردن ابعاد یک ساختمان سنتی دو یا سه طبقه اقدام به ساخت بنا‌های بیست طبقه و یا بلندتر شده است .

یکی از روش‌های مدرن و مناسب برای کشور ما روش سوپرفریم R.C است که در سال‌های اخیر، به خصوص پس از وقوع زلزله مخرب کوبه در کشور ژاپن، ابداع شده و هم اکنون ساختمان‌های بلند مسکونی زیادی را با آن روش به مورد اجرا می‌گذارند.

یکی از روش‌های مدرن و مناسب برای کشور ما روش سوپرفریم R.C است که در سال‌های اخیر، به خصوص پس از وقوع زلزله مخرب کوبه در کشور ژاپن، ابداع شده و هم اکنون ساختمان‌های بلند مسکونی زیادی را با آن روش به مورد اجرا می‌گذارند.


پاورپوینت بررسی جنبش هنر و صنایع دستی انگلستان

پاورپوینت جنبش هنر و صنایع دستی انگلستان در 57اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2461 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
پاورپوینت بررسی جنبش هنر و صنایع دستی انگلستان

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت جنبش هنر و صنایع دستی انگلستان در 57اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


انقلاب صنعتی
The Industrial Revolution

انقلاب صنعتی عبارتست از دگرگونی‌های بزرگ در صنعت، کشاورزی، تولید و حمل و نقل که در اوسط قرن هجدهم از انگلستان آغاز شد..

صنعتی شدن به معنی استفاده از نیروی ماشین به جای نیروی انسان است. انقلاب صنعتی در انگلستان در سه زمینه بافندگی، زغال سنگ و ذوب آهن بیشتر نمود یافت.

گاهی سخن از دو انقلاب صنعتی برده می‌شود که یکی در قرن هجدهم و دیگری در قرن نوزدهم است.


پیامدهای انقلاب صنعتی در انگلستان

پیامد های مثبت :

Øساخت اولین پل آهنی در سال ۱۷۷۹ Øاحداث اولین شبکهٔ راه آهن در سال ۱۸۲۵ Øافزایش چشمگیر فرآورده‌های کشاورزی و دامی

پیامد های منفی:

Ø جانشینی کارخانه‌ها ی متعدد با دودکش‌های بلند و غلیظ به جای دهکده‌های سبز و خرم روستایی

Øاز بین رفتن جنگل‌ها و فضاهای سبز ،

Øافزایش دود و آلودگی هوا Øبوجود آمدن کوه‌های زغال و تودهٔ فضولات

Øبیکار شدن عده ای از کارگران Øو ....


پیامدهای انقلاب صنعتی در انگلستان

انجمن پیش رافائل

گروهی از نقاشان ،پیکره سازان و نویسندگان انگلستان، در سال 1848هنرمندان پیش از رافائل را، الگوی خود قرار داده بودند

و کوشش داشتند تا با مد نظر قرار دادن

جاذبه های معنوی و الهام های هنری برخاسته از طبیعت و مذهب

و نیز آفرینش تاثیرات تزیینی و زیباشناختی

به یک اصلاح هنری دست یازند.