فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

دانلود مقاله تأثیر عوامل انتقادی در تئاتر

در شعر و ادب، یونان یگانه کشوری است که به قول بعضی محققان تحول و تطوری منظم داشته است و در هر یک از مراحل تکامل اجتماعی آثار و انواعی را که مقتضای آن مرحله از تحول بوده است به وجود آورده است اما در یونان، برخلاف سایر ممالک اروپا تطور و تکامل انواع شعر تقریبا همواره با تحول اجتماعی حیات عمومی همقدم بوده است
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 312 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 202
دانلود مقاله تأثیر عوامل انتقادی در تئاتر

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

1-چکیده

تلاش من در این پروژه آن بوده است که تاثیر نظریه های انتقادی را بر تئاتر بررسی کنم و به این مسئله بپردازم که این نظریات چه تاثیری بر روند آفرینش هنری هنرمندان تئاتر داشته اند همانطور که می دانیم تئاتر طی یک روند خود جوشانه از دل آئین و مراسم انسانهای ابتدایی بوجود آمده و لذا به صورت فعالیتی خود به خود وجود داشته است . پس از آن بوده که عده ای نظریه پرداز درباره آن نظریه پردازی کردند و این روند ادامه داشته است تا آنکه کارگردانی به شکل امروزی آن بوجود آمد وسبکهای جدید ساخته شد.

در این میان کارگردانان و درام پردازانی بوده اند که خودشان هم نظریه پرداز بودند و به طبع پردازان دیگری نیز به وجود آمدند و کار اینها را نقد کردند.

لذا من ابتدا به تاریخچه پیدایش نقد از دوران باستان تا به امروز یعنی (نقد قدیم و نقد جدید) به همراه بررسی تعامل میان نقد و هنر تئاتر به طور اجمالی نظری افکنده ام . پس از آن تاریخچه پیدایش کارگردانی را در جهان به شکل امروزی آن مورد برررسی قرار داده ام تا بعد به تبیین بازتاب میان نظریه های انتقادی و کارگردانی در تئاتر ایران علی الخصوص تئاتر دهه هفتاد ایران بپردازم و این امر البته با تحقیق و تفحص در تاریخچه پیدایش هنر نمایش و تئاتر در ایران و تاریخچه پیدایش نقد در ایران میسر گشته است که البته پیدایش نقد در ایران به صورت امروزی آن تا اندازه ای هم با تلاش نخستین افراد برای ایجاد تئاتر به صورت غربی و امروزی آن در ایران مقارن بوده است.

و با این تحقیق بدین نتیجه رسیدم که نظریه پردازی در ایران به شکلی که در نقاط دیگر جهان وجود داشته و نیز نظریات انتقادی کشورهای دیگر به صورت عمیق در تئاتر ما را پیدا نکرده است.

به نظر می رسد در ایران کارگردانها بر این باورند که نقد هیچگونه تاثیری بروی کار آنها و پیشبرد خلاقیت هنریشان ندارد.از سوی دیگر منتقدین نیز بر این عقیده اند که کارگردان هیچ نقش یا تاثیری بر روند جریان نقد نخواهد گذاشت و همچنین به نظر می رسد که دیدگاه های موجود بیانگر آن است که منتقدان و کارگردانان رو در روی هم به عنوان دشمن ایستاده اند و نه بعنوان پل ارتباطی . در ظاهر امر در حال حاضر تنها یک شیوه ی نقد آنهم نقد ژورنالیستی در ایران شناخته شده است. در حالی که من به هر نوع نظریه پردازی معتبر در این حیطه نقد می گویم.

از مشکلاتی که بر سه راه تحقیق من قرار داشت عدم وجود پژوهشگاه تئاتری در ایران به عنوان یک نیاز ضروری فرهنگی و هنری بوده است.

فصل اول زمینه

پژوهش در گذشته:

الف) بررسی تاریخچه پیدایش نفت و همراه رویکری بر تأثیر متقابل نظریه های انتقادی و درام پردازان جهان

الف-1) نقد قدیم:

ادبیات و نقادی در یونان باستان

در شعر و ادب، یونان یگانه کشوری است که به قول بعضی محققان تحول و تطوری منظم داشته است و در هر یک از مراحل تکامل اجتماعی آثار و انواعی را که مقتضای آن مرحله از تحول بوده است به وجود آورده است. اما در یونان، برخلاف سایر ممالک اروپا تطور و تکامل انواع شعر تقریبا همواره با تحول اجتماعی حیات عمومی همقدم بوده است.(1) این تطور و تکامل بدیع به تدریج، لیکن بدون وقفه و انقطاع صورت گرفته است. انواع و فنون شعری از حماسی و غنایی و تمثیلی هر کدام به اقتضای اوضاع و احوال زمانه به توالی پدید آمده اند و هر یک از انواع و فنون مزبور ثمره مقتضیات حیاتی قوم یونانی در عصر و دوره خاصی به شمار می آید.(2) اما در باب نقد و تاریخ آن پیش از ظهور افلاطون و ارسطو اطلاعات زیادی در دست نیست.

پیزیسترات، جبار و سردار معروف آتن را که از سال 525 تا 600 قبل از میلاد می زیست شاید بتوان قدیمیترین منتقد در ادب یونان بشمرد زیرا او ظاهراً نخستین کسی بوده است که در صدد جمع و تدوین آثار هومر برآمده است.

آریستوفان

در دوره سقراط، آریستوفان شاعر را می توان از قدیمیترین نقادان دانست. وی تنها نویسنده کومدی در یونان قدیم است که آثار کاملی از او باقی مانده است. نویسندگان کومدی در آن زمان، اینگونه نمایشنامه ها را وسیله‌یی جهت نقد و بحث عقاید و آراء جاری تلقی می کردند و اگر شاعری موفق می شد که این عقاید و رسوم را مسخره و انتقاد کند ، دیگر در بند آن نبود که آنچه گفته است و آنچه نمایش داده است با واقع و حقیقت موافق هست یا نه ؟(3) کومدی غوکان پیش از همه آثار آریستوفان عقاید او را در باب مسایل مربوط به نقد ادبی نشان می دهد. اما باید متوجه بود که در آثار این شاعر نقد بیشتر به منظور مزاح و استهزاء است و بنابراین نمایشنامه غوکان را هرگز نباید به چشم یک اثر دقیق انتقادی نگریست .

سقراط

اما عقاید سقراط در باب نقد ادبی، مثل همه مسائل دیگر، چنان با آراء و عقاید شاگردش افلاطون بهم در آمیخته است که آنها را به آسانی از یکدیگر جدا نمی توان کرد. مع ذلک در بعضی رسائل افلاطون، از آنجمله رساله دفاع سقراط، می توان عقیده و رأی این حکیم بزرگ اخلاقی را در باب شعر جستجو کرد. (5)

از این فقره می توان این نتیجه را گرفت که سقراط ظاهراً نخستین کسی است که پی برده است به اینکه قوه فهم و نقد شعر با قوه ابداع و نظم آن تفاوت دارد و بسا که منتقد شعر را از شاعری که گوینده آن است بهتر بشناسد و از این جهت اصل و منبع فن نقد را بعضی در همین گفته سقراط جستجو کرده اند .(6)

باری، سقراط با آنکه در طی مکالمات خود مکرر بر سبیل تمثیل و استشهاد از شاعران یاد می کند و حتی گاه از بعضی از آنها مانندهومر و پیندار و اوریپید اشعاری نقل می کند، لیکن از لحاظ اخلاق که فلسفه او مبتنی بر آن است به شعر چندان توجه ندارد و آن را کاری بی‌فایده و عبث می شمارد.

افلاطون

از بحثهای متعددی که افلاطون در باب شعر و شاعری دارد پیداست که بیش از اسلاف خویش به شعر و ادب توجه داشته است و هرچند تمیز آراء این دو حکیم آسان نیست اما برای تحقیق در تاریخ نقادی به هر حال به کتب افلاطون باید نظر انداخت. از جمله این کتاب، رساله فدروس می باشد که در باب زیبایی بحث می کند و در آنجا از قول سقراط درباره شعر سخنان دلنشین می گوید و شعر را از غلبه بیخودی می داند و می گوید که اگر این حالت بر کسی مستولی گردد او را برمی گیرد و از خویشتن بیخود می کند و در آن حال شعرها و نغمه ها بدو القاء و الهام می گردد. (7) در حقیقت افلاطون در این کتاب بطور کنایه شعر را نوعی از « هذیان» (Maniai) می خواند و شاعر را کسی می داند که آشفته و پریشانست و از خود برآمده و بی خویشتن شده است و از این رو در سلسله مراتب ارواح و عقول انسانی برای روح شعر جایی در مرتبه نهم و بین درجه اهل رموز و اهل صنعت معین می کند. در صورتی که صدر مراتب را که بلافاصله بعد از مقام خدایان است به فلاسفه و حکما وا می گذارد و همین فاصله زیادی که بین مقام حکیم و مقام شاعر قایل می شود معلوم می دارد که در نظر افلاطون شعر چندان مقام مهمی ندارد. (8) به عقیده افلاطون، اساس کار شاعر قصه گویی و داستان سرایی است و « خواه شاعران امروز و خواه شاعران گذشته، کاری جز این ندارند که خلق را بوسیله امثال و قصص سرگرم دارند»؛ لیکن این امثال و قصص باید چنان باشد که در مسایل دینی و اخلاقی موجب ضلال و غوایت جوانان نگردد. (9)

تحقیقات افلاطون در باب شعر و ادب منحصر به بعضی مندرجات کتاب فدروس و کتاب جمهور نیست بلکه چون وی اهمیت زیادی به امر شعر و شاعری می داده است و لازم می‌دانسته است که گفتنیهای خود را در آن باب بگوید، رساله جداگانه یی نیز در این باره تألیف کرده است. نام و عنوان این رساله ایون یا شعر و شاعری است و هر چند از رسالات نسبتاً کوتاه افلاطون است اما این نیز هست که بحث حکیم درینجا برخلاف کتاب جمهور، در باب تراژدی نیست بلکه راجع به حماسه است و در حقیقت این رساله بحثی در باب شعر حماسی و نقدی درباره هومر است، هرچند در مسایل دیگر نیز وارد شده است و بحث جامع و مفصلی در باب شعر کرده است. (10) در آن جا شاعر بعنوان خواننده حرفه ای (راوی) الهام یافته ای معرفی می شود که رب النوع هنر با زبان وی سخن می گوید، مردی که از هنر و اراده ی آزاد از آن خود عاری است و وسیله بی اراده محض است. (11) ایون خواننده ای حرفه ای rhapsodist بود که اشعار شاعران بزرگ را روایت می کرد و آنها را بجلوه می آورد. شاعر از خدا الهام می گیرد و راوی از شاعر ، و به این طریق زنجیر مغناطیسی ادامه می یابد. (12) بنابراین هنرمند فقط مقلدی از تقلیدی است ، بعلاوه از استعمال واقعی و طبیعت چیزی که تقلید می کند بی خبر است. این اعتراض عمده افلاطون به شعر است اما دو اعتراض دیگر- که با آن پیوند نزدیک دارد- نیز هست : تقلید هنری خواه بصورت نقاشی خواه بصورت ادبیات، نه فقط از حقیقت بسیار دور است بلکه به قسمت پست تری از ملکات بشری روی آورده آنرا بکار می گیرد. (13) این به اعتراض سوم و جدی تری منتهی می شود و آن این است که « شعر بجای آنکه شور و احساسات را ضعیف و خشک سازد آنها را می پرورد و آبیاری می کند» طبیعی این است که افلاطون فیلسوف، عقل را در برابر شور و احساس قرار می دهد (همان کاری که برخی از متفکران مسیحی بعدها ناگزیر انجام دادند) : وظیفه مرد داناست که شور و احساس را بوسیله عقل مهار کند. (14)

باری، خلاصه تحقیقات افلاطون درین کتاب این است که شعر علم نیست زیرا نه آن را میتوان بتعلیم کسب کرد و نه می توان بتعلیم به دیگران آموخت بلکه امری است الهامی و یکی از اسرار خدایان محسوبست. صنعت و فنی هم نیست چون هر فنی و صنعتی دارای قواعدی است.

202 صفحه فایل Word قابل ویرایش


دانلود مقاله تاثیر ادیان بر هنر چین

دین، از جهت ماهیت درونی و باطنی، حقیقتی آرمانی و متعالی است که ذاتا مطلوب بشر است و هر انسانی، بالطبع در آرزوی دستیابی به آن است این حقیقت که به «کمال مطلق» تعبیر شده است، بر تمام زندگی انسانی که در جستجوی کمال است
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
دانلود مقاله تاثیر ادیان بر هنر چین

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

چکیده

رابطه ی دین و هنر

دین، از جهت ماهیت درونی و باطنی، حقیقتی آرمانی و متعالی است که ذاتا مطلوب بشر است و هر انسانی، بالطبع در آرزوی دستیابی به آن است. این حقیقت که - به «کمال مطلق» تعبیر شده است-، بر تمام زندگی انسانی که در جستجوی کمال است، تأثیر می گذارد و او را در یک نظام عقیدتی و رفتاری که مجموعه ای از هست ها و نیست ها و بایدها و نبایدها و بهترین ابزار و راه برای دست یافتن به آن کمال مطلق است، قرار می دهد.(2)

امروزه، هم تأثیرات ادیان الهی و هم غیر الهی در هنر، مورد بحث قرار می گیرد؛ چرا که از دیدگاه پژوهشگران معاصر، دین، مجموعه ای از اصول ثابت، احساسات و حرکات جمعی است که فرد را عمیقا تحت تأثیر قرار می دهند و در کارهای روزمره ی او، مخصوصا خلق اثر هنری، جلوه گر می شوند.(3)

شافتس بری (Shafts Bury) در تعریف هنر و زیبایی شناسی آن می گوید: «زیبایی، فقط به وسیله ی روح، شناخته می شود و خداوند، زیبای اصلی است».(4) فیخته (Fikhteh)، به نوعی، حرف او را تأیید نموده، می گوید: «هنر، ظهور و بروز روح زیباست و مقصدش تعلیم و تربیت. مقصود از هنر، تربیت متوازن سراسر وجود انسان است».(5) اما هگل (Hegel)، هنر را «تحقق همانندی تصور زیبایی با حقیقت زیبایی» می داند که «در کنار دین و فلسفه، راهی برای درک و بیان عمیق ترین مسائل انسانی و عالی ترین حقایق روح است.»(6) در این میان، لئو تولستوی، در تعریفی زیبا از هنر می گوید: «برای این که هنر را دقیقا تعریف کنیم، پیش از همه، لازم است که به آن، همچون یک وسیله ی کسب لذت ننگریم؛ بلکه هنر را یکی از ملزومات حیات بشری بشناسیم».(7) پیداست که همه ی این تعاریف، تعریف «هنر متعهد به آسمان» یا «هنر متعالی» است.

با مد نظر قرار دادن تعاریف بالا، می توان هنر را «شکلی نو و دل پذیر و نمودی پرجاذبه از حقیقتی اصیل و ماهیتی آرمانی» دانست که ریشه در فطرت پاک انسان دارد و او را از «آنچه هست» به سوی «آنچه باید باشد»، راهنمایی می کند. به عبارتی، می توان چنین نتیجه گرفت که هنر متعالی، مانند دین، سعی دارد تا با توجه دادن انسان به فطرت پاک و الهی خود، همان اهداف دین (یعنی تقویت و تصحیح رابطه ی انسان با: خدا، خود، همنوعان و جهان هستی) را محقق سازد.

هنر دینی و هنر غیردینی

آیا تقسیم پذیری هنر، به دینی و غیردینی (غیر متعهد به دین) درست است؟ یا این که اصلا این نوع تقسیم بندی، وجود خارجی ندارد؟ نظرات در این باره مختلف اند. عده ای معتقدند که دین، هنر را محدود کرده و به نوعی آن را در خود، حل نموده است. در عین حال، گروهی دیگر، نظر بر این دارند که هنر را هنگامی می توان هنر نامید که در راه دین، قدم بردارد و تلاش کند تا انسان به هدف دین - که همان رشد و تعالی انسان است-، نزدیک شود. از این دیدگاه، هنر، یک ابزار است و هر هنری که از جنسی جز این باشد، جادو و تزویر و شعبده است.(8)

15 صفحه فایل Word قابل ویرایش


دانلود مقاله تاثیر مغولان بر تاریخ هنر اسلامی و اصول بکاررفته در هنر معماری ایران

ذوق سلیم، سلیقة لطیف، احساس خلاق، ادراک فعال، روح حساس، و عاطفة بارور را اگر به همراه زیبایی و زیباشناسی ذاتی در یک جمله خلاصه کنیم، جامع و مانعی می‌شود از هنر غنی و مجرد ایرانی، این تعریف شاید در نزد برخی از کارشناسان راه خلاف واقع وغلو را پیموده باشد
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
دانلود مقاله تاثیر مغولان بر تاریخ هنر اسلامی و اصول بکاررفته در هنر معماری ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

ذوق سلیم، سلیقة لطیف، احساس خلاق، ادراک فعال، روح حساس، و عاطفة بارور را اگر به همراه زیبایی و زیباشناسی ذاتی در یک جمله خلاصه کنیم، جامع و مانعی می‌شود از هنر غنی و مجرد ایرانی، این تعریف شاید در نزد برخی از کارشناسان راه خلاف واقع وغلو را پیموده باشد اما در حقیقت اگر به خوبی مشاهده کنیم هر یک از این عوامل و ابزارهای معنوی و مادی را می‌توان در جزء جزء نقش و نگارهای ریز و ظریف دکوراتیوی که به منظور آذین و آرایش آثار هنری ایرانی بکار رفته‌اند در کالبدی جامع و فراگیر مظاهر هنری، به خوبی و به وضوح نمایان است، مشاهده نمود. به واقع ادراک صحیح هنر خلاقة ایرانی مستلزم تبیین همین مفاهیم مستتر در جوهر آثار خواهد بود. ذوق و خلاقیت هنری جوامع مختلف از سنن و آداب و بینش‌های فرهنگی و سوابق تاریخی و محیط طبیعی آن اقوام ریشه و الهام می‌گیرد و غالباً اتفاق می‌افتد که یک قوم به جهت تبهر و مهارت جانانه‌ای که در زمینة یک یا چند رشتة خاص از هنرهای چندگانه (به ویژه هنرهای سنتی، دکوراتیووتزئینی) تبلور و نمود یافته است، رقابت و برابری دیگر اقوام در آن زمینه‌ها با ملت فوق الذکر کاری عبث و بیهوده خواهد بود. اگر نخواهیم تمامی هنرهای، هشتگانة معاصر و دیگر مظاهر ذوقی اقوام مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و اگر تنها در یک مورد کار تحقیق و تفحص در جریان پیدایش، رشد و بالندگی هنری خاص را پی گیری کنیم و آن زمینه لزوماً موضوعی باشد که عمومیت بیشتری دارد یعنی تقریباً نزد تمامی انباء بشری از گذشته‌های دور تاکنون جلوه گر ذوق و سلیقه زیبایی دوستی باشد؛ می‌توان هنرهای صنعتی و صنایع دستی را ذکر نمود. هنرها و صفاعاتی که در سرزمین کهن ایران به مرور زمان و در طی سالیان طولانی که هم اکنون به یک چشم همزدنی می‌ماند، آنچنان راه کمال و ترقی را پیموده است که بی اغراق هم چنان بی رقیب بر پهنة این گونه از هنرهای ممالک گوناگون می‌درخشد و تجلی می‌کند. دلایل این شکوفایی و درخشش همیشگی را می‌توان علاوه بر بالا بودن میزان مهارت و استادی و همین طور ویژگی‌های ذاتی و حس زیبایی دوستی ایرانی، طبع لطیف و روحانی هنرمند ایرانی ذکر نمود زمانی که استاد کار بنا به هنگام کارکردن بر روی قسمتی از بنا یا استادکاری که در گوشة خلوتی از یک مکان متبرک با صبر و تأنی مثال زدنی سرگرم نقش اندازی دیوار بوسیة گچ‌بری، آینه کاری، کاشی و... می‌باشد و زمانی که بهترین و زیباترین تجلی گاه‌های هنری دستی و معماری ایرانی عجین و همراه با بهترین و زیباترین مظاهر ذهنی و عاطفی از همین دین و آئین و مذهب یکتاپرستی‌اش باشد مسلم است که هر چه دارد چون جان در طبق اخلاص می‌گذارد. تا نه تنها یک اثر زیبا و دل انگیز مادی بلکه اثری سرشار و مملو از روح و جان الهی را خلق و ابداع نماید و نسل به نسل به جای اینکه به دین و مرامش در خدمت تعالی و ترقی او باشد او نیز در پیشرفت و گسترش آن به نوبة خود سهم و نقش ایفا می‌کند. در این میان علاقه و پیوند عاطفی که عموم مردم ایران با هنرها و میراث‌های هنری و فرهنگی خود برقرار نموده‌اند به حدی بوده که علاوه بر کمک به جریان رشد و تعالی هنرها، سبب ماندگاری آنها نیز شده است.

هنر پیش از تاریخ

33 صفحه فایل Word قابل ویرایش


پاورپوینت حسابداری انحلال شرکتهای تضامنی، ترکیب فروش و تبدیل آنها به شرکتهای سهامی (همراه با مثالهای تشریحی)

دانلود پاورپوینت حسابداری انحلال شرکتهای تضامنی، ترکیب فروش و تبدیل آنها به شرکتهای سهامی در حجم 61 اسلاید همراه با مثالهای تشریحی و توضیحات کامل ویژه درس حسابداری پیشرفته (1) رشته حسابداری
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 813 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61
پاورپوینت حسابداری انحلال شرکتهای تضامنی، ترکیب فروش و تبدیل آنها به شرکتهای سهامی (همراه با مثالهای تشریحی)

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: پاورپوینت حسابداری انحلال شرکتهای تضامنی، ترکیب فروش و تبدیل آنها به شرکتهای سهامی (همراه با مثالهای تشریحی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 61 اسلاید

دسته: حسابداری (ویژه درس حسابداری پیشرفته یک)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان" حسابداری انحلال شرکتهای تضامنی، ترکیب فروش و تبدیل آنها به شرکتهای سهامی" می باشد که در حجم 61 اسلاید همراه با مثالهای تشریحی و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند برای درس حسابداری پیشرفته (1) رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موازد زیر می باشد:

موارد انحلال شرکت تضامنی

تصفیه امور شرکت

روش تدریجی انحلال شرکت

تقسیم وجوه نقد در تصفیه تدریجی (روش مازاد سرمایه)

طرز تقسیم تدریجی وجوه بین شرکاء

تهیه سود و زیان تصفیه

حساب صندوق و سرمایه شرکا

تقسیم وجوه نقد به روش تدریجی بین شرکاء براساس تقسیم سود و زیان شرکاء (روش حداکثر زیان ممکن)

انحلال شرکت در اثر ورشکستگی تمام شرکاء

ترکیب شرکتها

دلایل ترکیب

بستن دفاتر شرکتهای ترکیبی

روشهای تبدیل شرکت تضامنی به شرکت سهامی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


دانلود مقاله کاربرد خط در گرافیک

تایپوگرافی ناگزیر با خطاطی و خوشنویسی رابطه یی دارد بسیاری را سهواً یا به سادگی اعتقاد بر این است که خوشنویسی و خطاطی نوعی تاپوگرافیست
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
دانلود مقاله کاربرد خط در گرافیک

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه:

تصویرهایی را که انسان اولیه برای ارسال پیام و بیان مقاصد و اهداف خود ترسیم نمود می توان از قدیمی ترین خط ها دانست. به عبارتی اجداد خط های کنونی، تصویرهای نخستین اند، و متون چاپی امروز که در آنها، مفاهیم به کمک خط بیان می شود، تکامل یافته ی تصویرهایی است که برای مقاصد گوناگون و آسان کردن ادراک مسایل برای مخاطب با ساده تر منتقل کردن مفاهیم و برقراری ارتباط توسط آمدمیزاد ترسیم شده است.

تاپوگرافی

تایپوگرافی ناگزیر با خطاطی و خوشنویسی، رابطه یی دارد. بسیاری را سهواً یا به سادگی اعتقاد بر این است که خوشنویسی و خطاطی، نوعی تاپوگرافیست. معنی تحت الفظی خوشنویسی خوش نوشتن حروف و کلمات با رعایت سفت و سخت هندسه ی تحریر و حروف بر اساس قواعد از پیش تعیین شده و سنتی می باشد.

کلمه ی دیگری داریم به نام خطاطی، خطاطی در واقع کار در حوزه های کاربردی است یعنی کسی برای موضوع به مفهوم خاص و برای چاپی مطابق کاربرد تعریف شده آن خطی می نویسد. یا خطی انتخاب می کند و بهره می گیرد. خوش بودن در اینجا به معنی جا افتادن و مناسب بودن نوشته است که در ارتباط با موضوع و زیبایی در مفهوم کار برای تعریف می شود، نه در شکل ظاهری.

خطاطی در اروپا

خطاطی بطور ساده یعنی زیبا نوشتن، اگرچه زیبایی این علائم به عملکرد چشم با سلیقه اشخاص مربوط می شود. درست مانند بسیاری از سبک های هنری که امروز وجود دارد از سبک های استثنایی تزئینی تا سبک های کاملاً انتزاعی در مورد خطاطی هم چنین است.

خطاطی مدرن فطعاً بیک پیشینه سنتی از رومی ها و حتی قبل از مسیحیت داشته است به هنگام زمامداری امپراطوری روم الفبای استاندارد توسعه داده شد و به سرزمین های فتح شده منتقل گردید. سپس با ترویج و آموزش دین مسیحیت توسعه یافت. رومی ها حروف را بدون هیچ اصلاحی از یونانی ها پذیرفتند و حروف را طوری بازسازی کردند که با زبان خودشان تناسب داشته باشد.

رومی ها در اوایل قرن چهارم میلادی نوع جدیدی از خط شکسته را توسعه دادند که صورت اصلی نوشته های متون قدیم شده و با اشتمال بر زائده های بالایی و پایینی حروف بزرگ و کوچک امروزی از آن منتج گردیدند تا قرن دهم میلادی همه عناصر خط جدید زیر نفوذ کلیسا شکل پذیرفتند. متعاقب آن یک دوره بسیار غنی از گسترش تذهیب به وجود آمد که میراث شگفت انگیزی از فرم حروف و دست نوشته ها به جا گذاشت.

از زمانی که ژوهانس گوتنبرگ در سال 1468-1398 م فن چاپ را اختراع کرد تلاش های زیادی برای گسترش شیوه هایی که کارآیی بیشتری در امر تکثیر نسخ متون مختلف و مطالب مهمداشته باشد انجام شد.

10 صفحه فایل Word قابل ویرایش


پاورپوینت کلیات بازار ارز

دانلود پاورپوینت کلیات بازار ارز در حجم 18 اسلاید ویژه ارائه کلاسی درس امور مالی بین الملل رشته های مدیریت حسابداری و اقتصاد
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 171 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
پاورپوینت کلیات بازار ارز

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: پاورپوینت کلیات بازار ارز

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 18 اسلاید

دسته: مدیریت- حسابداری- اقتصاد

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان "کلیات بازار ارز " می باشد که در حجم 18 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس امور مالی بین الملل رشته های مدیریت- حسابداری و اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موازد زیر می باشد:

مقدمه

بازار ارز

ابزارهای مالی در بازار ارز

حواله‌ی تلگرافی

برات ارزی

سایر ابزارهای ارزی

انواع مبادلات ارزی

مبادلات بین بانکی

نرخ ارز

معاملات سلف و نرخ‌های سلف

انواع معاملات سلف

سفته‌بازی سلف

وضعیت کوتاه و بلند و مراقبت از وضعیت

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


پاورپوینت حسابداری شرکتهای تضامنی (همراه با مثالهای تشریحی)

دانلود پاورپوینت حسابداری شرکتهای تضامنی در حجم 74 اسلاید همراه با مثالهای تشریحی و توضیحات کامل ویژه درس حسابداری پیشرفته یک رشته حسابداری در مقطع کارشناسی
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 619 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
پاورپوینت حسابداری شرکتهای تضامنی (همراه با مثالهای تشریحی)

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: پاورپوینت حسابداری شرکتهای تضامنی (همراه با مثالهای تشریحی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 74 اسلاید

دسته: حسابداری (ویژه درس حسابداری پیشرفته یک)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان" حسابداری شرکتهای تضامنی " می باشد که در حجم 74 اسلاید همراه با مثالهای تشریحی و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند برای درس حسابداری پیشرفته یک رشته حسابداری در مقطع کارشناسی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موازد زیر می باشد:

مقدمه

تعریف شرکت تضامنی

انواع شرکاء

شریک فعال

شریک غیرفعال

شریک اسمی یا ظاهری

شریکی که فقط در سود مشارکت دارد

شریک فرعی

شریک لفظی یا حرفی

اساس و پایه شرکت تضامنی

توافقنامه یا شرکتنامه

تسهیم سود

تضامن و نمایندگی تضمینی

حساب سرمایه ثابت

حساب سرمایه متغیر

حساب جاری شرکاء

حساب وام شرکاء

حساب اندوخته عمومی

تسهیم سود و زیان

سود تضمین شده سرمایه

سود خالص

حقوق شرکاء

ورود شریک جدید به شرکت تضامنی

رویه حسا بداری خاص پذیرش شریک جدید

تعدیل درنسبتهای تقسیم سود و زیان

روشهای تجدید ارزیابی دارائی ها و بدهی ها

تعریف سرقفلی

روشهای ارزش گذاری سرقفلی

روش میانگین سود

روش بازده سرمایه گذاری

تغییر درنسبت تسهیم سود و زیان

نحوه ثبت حسابداری حساب سرقفلی به روش جایزه

نحوه ثبت حساب سرقفلی به روش تجدید ارزیابی

نحوه ثبت حساب سرقفلی به روش انتظامی تجدید ارزیابی

روشهای ثبت سرقفلی در دفاتر شرکت

تعدیل سود وزیان تقسیم نشده

حالتهای تغییرات مجدد در حساب سرمایه

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


پاورپوینت کناره گیری یا فوت و خروج شریک در شرکتهای تضامنی (همراه با مثالهای تشریحی)

دانلود پاورپوینت کناره گیری یا فوت وخروج شریک در شرکتهای تضامنی در حجم 88 اسلاید همراه با مثالهای تشریحی و توضیحات کامل ویژه درس حسابداری پیشرفته (1) رشته حسابداری
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 925 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 88
پاورپوینت کناره گیری یا فوت و خروج شریک در شرکتهای تضامنی (همراه با مثالهای تشریحی)

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: پاورپوینت کناره گیری یا فوت و خروج شریک در شرکتهای تضامنی (همراه با مثالهای تشریحی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 88 اسلاید

دسته: حسابداری (ویژه درس حسابداری پیشرفته یک)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان" کناره گیری یا فوت وخروج شریک در شرکتهای تضامنی " می باشد که در حجم 88 اسلاید همراه با مثالهای تشریحی و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند برای درس حسابداری پیشرفته (1) رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موازد زیر می باشد:

مقدمه

تعدیلاتی که موقع کناره گیری ویا خروج شریک لازم است

تعدیل درباره اندوخته ها وسود تقسیم نشده

تعدیلات سرقفلی

فوت شریک

مانده حساب سرمایه شریک فوت شده بر اساس اخرین ترازنامه شرکت

بیمه نامه عمر مشترک

حساب بیمه عمر مشترک

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


دستورالعمل مشخصات فنی و راه اندازی خطوط انتقال گاز فشار قوی

مقدمه‎ ‎ بی‎ ‎تردیدخطوط‎ ‎لوله‎ ‎انتقال‎ ‎گاز‎ ‎از‎ ‎شریانهای‎ ‎مهم‎ ‎اقتصادی‎ ‎کشور‎ ‎وازسرمایه‎ ‎های‎ ‎ارزشمند‎ ‎ملی‎ ‎به‎ ‎شمارمی رود‎‎بنابراین‎ ‎لازم‎ ‎است‎ ‎در‎ ‎صیانت‎ ‎از‎ ‎آن‎ ‎کلیه‎ ‎مجموعه‎ ‎های‎ ‎کارفرمائی‎ ‎،‎ ‎پیمانکاری‎ ‎و‎ ‎بهره‎ ‎برداری‎ ‎احساس مسئولیت‎ ‎نموده‎ ‎و‎ ‎برای‎ ‎طراحی‎ ‎،‎ ‎اجراء‎ ‎و‎ ‎نظارت‎ ‎در‎ ‎ساخت‎ ‎و‎ ‎نیز‎ ‎نگهد
دسته بندی صنایع نفت و گاز
فرمت فایل zip
حجم فایل 2983 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 332
دستورالعمل مشخصات فنی و راه اندازی خطوط انتقال گاز فشار قوی

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

فصل اول : کلیات

فصل دوم: مسیر خط لوله

فصل سوم : حمل و نقل و انبار داری

فصل چهارم : حفر کانال

فصل پنجم: ریسه کردن و خم کاری لوله ها

فصل ششم : جوشکاری

فصل هفتم: بازرسی جوش

فصل هشتم : عایقکاری و پیوست حفاظت کاتدی

فصل نهم: لوله گذاری و خاکریزی

فصل دهم : عبور از موانع و تقاطع ها

فصل یازدهم : نصب شیرآلات و اتصالات

فصل دوازدهم : آزمایشخطوط انتقال گاز

فصل سیزدهم: مدارک و نقشه های کار اجرا شده

فصل چهاردهم: اتصالات نهایی و راه اندازی

فصل پانزدهم : مشخصات فنی عملیات ساختمانی

فصل شانزدهم: مرمت و تمیز کردن محوطه عملیات

فصل هفدهم : بهداشت ، ایمنی و محیط زیست

فصل هجدهم : حریم خطوط لوله


مبانی نظری و پیشینه تحقیق شخصیت

چارچوب نظری و پیشینه تحقیق و مروری بر ادبیات پیشین با موضوع شخصیت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
مبانی نظری و پیشینه تحقیق شخصیت

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

چارچوب نظری و پیشینه تحقیق با موضوع شخصیت

فهرست مطالب :

چارچوب نظری شخصیت

پیشینه تحقیق

معرّفی کارن هورنای و نظریه وی

اضطراب بنیادی

خودانگاره آرمانی

پی‌نوشت‌

منابع

بخشی از متن

چارچوب نظری :

شخصیت :

شخصیّت را شاید بتوان اساسی‌ترین موضوع علم روانشناسی دانست؛ زیرا محور اساسی بحث در زمینه‌هایی مانند یادگیری، انگیزه، ادراک، تفکّر، عواطف، احساسات، هوش و مواردی از این قبیل است. لغت شخصیّت ریشه در کلمة لاتین (Persona) دارد. این کلمه به نقاب یا ماسکی گفته می‌شد که در یونان قدیم بازیگران تئاتر به‌صورت خود می‌زدند. کم‌کم معنای آن گسترده شد و نقشی را که بازیگر ادا می‌کرد نیز در بر گرفت. بنابراین، مفهوم اصلی و اوّلیّة شخصیّت، تصویر ظاهری و اجتماعی فرد و مطابق نقشی است که او در جامعه بازی می‌کند؛ یعنی فرد شخصیّتی را به اجتماع خود ارائه می‌دهد که جامعه او را بر اساس آن ارزیابی کند (شاملو، 1388).

.

.

.

پیشینه تحقیق :

تاکنون در زمینة نقد روانشناختی شخصیّت‌های آثار داستانی غلامحسین ساعدی به صورت خاص پژوهشی انجام نشده، امّا در زمینة نقد روانشناختی آثار ادبی، آثاری به صورت مقاله ارائه شده است که عبارتند از:

1ـ قنبری، رضا. (بی‌تا). «دایرة امن تنهایی و سکوت؛ تحلیل روانشناختی و جامعه‌شناختی شخصیّت‌های آثار احمد محمود». مجلّة رودکی. شمارة 20. مؤلّف در این مقاله به تحلیل روانشناختی و جامعه‌شناختی شخصیّت‌های آثار احمد محمود می‌پردازد. جهان داستانی احمد محمود را توصیف کرده است و از تفکّر دوآلیستی وی در نوشتن داستان‌هایش سخن می‌گوید.

2ـ پورنامداریان، تقی و رقیّه هاشمی. «تحلیل داستان ملکوت بهرام صادقی با تکیه بر مکتب روان‌تحلیلی». ...

.

.

.