فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی) دارای رفرنس دهی استاندارد کاملترین در سطح اینترنت گارانتی بازگشت وجه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای نظریات و تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

انگیزش:

پژوهشگران همواره از خود می­پرسند، که چرا برخی از دانش­آموزان در مطالعاتشان سختکوش­تر از دیگران به نظر می­رسند؟چرا برخی از دانش­آموزان مطالعات لازم را انجام می­دهند، در حالی که برخی دیگر حتی کتاب درسی را هم باز نمی­کنند؟ چرا برخی از دانش­آموزان راهبردهای سطحی مانند به یاد سپاری طوطی­وار را به کار می­گیرند؟ جواب این سوالات به پژوهش و مطالعه دوباره انگیزه فراگیران نیاز دارد. مثلا دانش­آموزانی که می­خواهند ارزش ماده­ی درسی را بفهمند به احتمال زیاد خواندنی­های محوله را خواهند خواند، راهبردهای مطالعه پیجیده را به کار خواهند گرفت و هنگام گم­گشتکی کمک خواسته و در نتیجه به پیشرفت تحصیلی بیشتری خواهند رسید. دانش روانشناسی در حیطه­ی انگیزش و یادگیری بر یافته­های پژوهشی نقش مهمی را در فهم رفتار فراگیران و افزایش توانایی­های انگیزشی با آنان از گذشته تا به امروز داشته است (بدری گرگری و حسینی اصل، 1389).

انگیزش فرایندی است که باعث می­شود که فعالیت هدفمند راه­اندازی و نچهداری شود(پنتریچ و شانک، 2002) و از رفتارهایی چون آغازگری تکلیف، پایداری، صرف تلاش و کوشش استنباط می­شود. به بیان ساده انگیزش چیزی است که افراد را به پیش رفتن وا می­دارد، در حال پیش رفتن نگه می­دارد و مقاصد را تعیین می­کند و نه تنها برای ترغیب دانش­آمزان با فعالیت­های تحصیلی درگیر می­کند، بلکه برای میزان یادگیری دانش­آموزان از اطلاعات دریافتی نیز مهم است ( اسلاوین، 2006، ترجمه سید محمدی،1389).

چشم اندازهای روانشناختی مختلف انگیزش را از دیدگاه­ها و به شیوه­های متفاوتی بررسی و تبیین می­نمایند. رفتارگرایان بر پاداش­ها و تنبیه­های بیرونی به عنوان یک سازه­ی کلیدی در تعیین انگیزش فراگیران تاکید می­کنند، اما انسان­گرایان به جای تاکید بر تقویت وتنبیه بیرونی، بر رشد و توانایی­های فردی، احساس شایستگی، خودشکوفایی وآزادی انتخاب تاکید می­کنند و شناخت پرایان منشاء انگیزش را افکار و اندیشه­ها، انتظارات و اهداف می­دانند(بیبانگرد،1386).

تاریخچه جهت­گیری هدف:

مفهوم جهت­گیری هدف در دهه­ی 1980 در نتیجه­ی تحقیقات کارول دوک و همکارانش با کودکان دبستانی مطرح شد. در این تحقیقات کودکان روی مجموعه­ای از تمالیف حل مساله کار می­کردند. در مرحله­ی اول، این مسایل ساده بودند و کودکان می­توانستند آن­ها را با موفقیت حل نمایند. در مرحله­ی دوم، مجموعه مسایل دشوارتری به آنان داده شد. به محض ارایه­ی این مجموعه از مسایل به دانش­آموزان محققان دو الگوی درماندگی توام با رفتار ناسازگارانه را از خود به نمایش گذاشتند. آن­ها خیلی زود جا زدند و اعتماد به نفس خود را از دست دادند و احساس اضطراب بر آنان چیره شد به گونه­ای که دست به راهکارهای تصادفی و غیر خلاقانه زدند. در نتیجه به عنوان افراد شکست خورده علاقه¬ای به ادامه فعالیت از خود نشان ندادند. از سویی، گروه دیگر از این کودکان، الگوی سازگارانه و منطقی از خود به نمایش گذاشتند. آن­ها از چالش­ها لذت می­بردند و اطمینان داشتند که می¬توتنند این مسایل راحل کنند و از راهکارهای سازنده و ابتکاری برای حل مسایل استفاده می­کردند. دوک با انجام تحقیقات بیشتر متوجه شد که کودکان در مواجه با موفعیت­ها و فرصت­های یادگیری اهداف متفاوتی در پیش می­گیرند. عده­ای در پی به نمایش گذاشتن توانایی­هایشان خود و کسب داوری­های مطلوب و اجتناب از مورد سرزنش قرار گرفتن از سوی دیگران هستند. این افراد اهداف عملکردی را انتخاب می­کنند و هدفشان کسب عملکرد مطلوب است و ممکن است ترس و نگرانی از شکست در تکلیف، آن­ها را به سمت الگوهای پاسخ­دهی نادرست و نامتناسب سوق دهد. برخی دیگر از این کودکان که الگوی پاسخ­دهی مناسب داشتند روی هدف یادگیری مطلب، جهت افزایش دامنه­ی توانایی و معلومات خود تمرکز داشتند. آن­ها اشتباهات و موانع پیش روی خود را به عنوان امر عادی فرایند یادگیری قلمداد می­کردند. به طور خلاصه، دوک به این نتیجه رسید که کودکان در برخورد با فعالیت­ها دو هدف عمده را دنبال می­کنند که یکی از آنها توسعه و بسط توانایی­های خود است. در هنگام مواجه با چالش­ها، اتخاذ هر کدام از این اهداف تاثیر عمیقی در رفتار و عملکرد باقی می­گذارد ( غلامی، 1382).


پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان در حجم 54 اسلاید همراه با توضیحات کامل با قابلیت ویرایش شامل مقدمه، توسعه اقتصادی چیست؟، معنای اصطلاحی توسعه اقتصادی در علم اقتصاد و جامعه شناسی، نظریه‌های مختلف پیرامون توسعه اقتصادی، شاخص‌های توسعه اقتصادی، مدیریت منابع انسانی، اهداف مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 625 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 54 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان"بوده و در 54 اسلاید همراه با توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

توسعه اقتصادی چیست؟

معنای اصطلاحی «توسعه اقتصادی» در علم اقتصاد و جامعه شناسی

نظریه‌های مختلف پیرامون توسعه اقتصادی

شاخص‌های توسعه اقتصادی

مدیریت منابع انسانی
اهداف مدیریت منابع انسانی

توسعه منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی

نیـروی انسانـی محور توسعه

اهمیت بهره وری نیروی انسانی در صنایع

سرمایه انسانی و نقش آن در توسعه اقتصادی

سرمایه گذاری در آموزش

نقش‌ سرمایه‌ انسانی‌ در رشد اقتصادی‌

نقش هوش فرهنگی و سرمایه اجتماعی در توسعه پایدار

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشرفت تحصیلی دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی) دارای رفرنس دهی استاندارد کاملترین در سطح اینترنت گارانتی بازگشت وجه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشرفت تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشرفت تحصیلی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

سازه ی انگیزش پیشرفت تحصیلی در مدرسه به رفتارهایی که به یادگیری پیشرفت مربوط است ، اطلاق می شود (هوسن ، 1994) رویکردهای زیادی برای تعریف انگیزش پیشرفت تحصیلی وجود دارد ، بعضی از رویکردها به انگیزش های مربوط به موفقیت به طور عام می­پردازند . یکی از آن­ها ، رویکرد هدف­هاست. رویکرد هدف­ها براساس انگیزش های سازگارانه و ناسازگارانه پدید آمده است (ایمز،1994).

تحقیقات در این زمینه این رویکرد نشان داده است ، کودکانی که توانایی های یکسانی دارند ، در برابر مشکلات آموزشی و یادگیری ، پاسخ­های متفاوتی می­دهند ، بعضی از افراد با وجود توانایی­های سطح بالا با این دشواری­ها به گونه­ی مواجه می­شوند که به نظر می­رسد توانایی اندکی دارند و از این که تلاش­هایشان به موفقیت نمی­رسد ، ناامید می­شوند ، گاهی در قالب الگوی درماندگی آموخته شده آن را تفسیر می­کنند که ناسازگارانه است ، زیرا در مقابل رسیدن کودکان به اهداف ارزشمند و بالفعل کردن توانایی­های درونی آن­ها مانع ایجاد می کند .در مقابل ، گروهی مشکلات را به گونه ی می بینند که می توانند بر چالش هایی که بر سر راه شان هست غلبه کنند ، از مشکلات ناراحت نمی شوند ، حتی در وجودشان احساس لذت از غلبه نمودن بر چالش پدید می­آید . آن­ها توجه خود را به تغییر دادن راهبردها با حداکثر تلاش متمرکز می کنند و سطوح حل مسئله خود را غنی تر می کنند . این واکنش ها را پاسخ هایی با جهت گیری تسلط می نامند (ایمز، 1994).

پژوهشگران انگیزش پیشرفت تحصیلی را مربوط به دو طبقه از اهداف می دانند : اهداف عملکردی و اهداف یادگیری (دوئیک ،1998). دوئیک (1998) در نظریه هدف – محوری خود پیش بینی می کند ، رفتار افراد با سوگیری­های متفاوت در دست­یابی به اهداف، به ادراک آنان از توانایی­هایشان بستگی خواهد داشت.

دوئیک (1998) اشاره می­کند در اهداف عملکردی، هدف، عملکرد و کفایت است و دانش­آموزان موفقیت­ها را به عنوان ملاک کفایت خویش می دانند . در اهداف یادگیری ، هدف ، یادگیری و تسلط بر کفایت است. در این حالت افراد به دنبال هدف های دیگری هستند و در جستجوی فعالیت جدید و افزایش کفایت خود تلاش می کنند. به عبارت دیگر ، دانش آموزانی که اهداف عملکردی را مد نظر دارند ، در ابتدا علاقه مند به اکتساب ارزشیابی های مثبت از توانای هایشان هستند ، سعی می کنند تا از موارد منفی اجتناب کنند ، این افراد ترجیح می دهند ارزشیابی مثبتی در یک تکلیف آسان تر به دست آورندتا این که احتمال ارزشیابی منفی در تکلیفی مهم تر و چالش انگیزتر را بپذیرند.


مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی) دارای رفرنس دهی استاندارد کاملترین در سطح اینترنت گارانتی بازگشت وجه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 52 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت.
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

خودکارآمدی عمده ترین و اصلی ترین مکانیسم در کارکرد شناختی انسان به شمار می رود و عبارت است از باور های افراد در مورد لیاقت هایشان جهت اعمال کنترل روی حوادث موثر زندگی (بندورا، 1992). در چهار چوب نظریه خودکارآمدی بندورا چنین عنوان می شود که افراد دارای باورهای قوی در مورد توانایی های خود نسبت به افرادی که در مورد توانایی های خود تردید دارند ، در انجام تکالیف کوشش و پافشاری می کنند و در نتیجه عملکرد آن ها در انجام تکالیف بهتر است . عوامل بسیاری در شکل گیری عوامل انگیزش و شناختی نقش دارند.

باور های خودکارآمدی زمینه ی تازه ی در پژوهش های روان شناختی ایجاد کرده است. هر پژوهشی در این زمینه می تواند جنبه اکتشافی داشته باشد و به شناخت ماهیت و کنش وری آن کمک کند . از لحاظ علمی با توجه به اثرات گسترده امید با باورهای خودکار آمدی تا حدودی اهمیت چنین پژوهشی را نمایان می سازد.

خودکارآمدی ، یکی از مفاهیم مورد تاکید در نظریه های یادگیری است . خودکارآمدی (به قضاوت فرد در مورد توانایی های خود برای انجام موفقّیت آمیز یک تکلیف یا کار) گفته می شود . (وولفلک،2004) تئوری خودکار آمدی بندورا، به نقش اعتماد و اطمینان و عزت نفس فرد نسبت به توانایی هایش در انجام رفتار خواسته شده از وی تاکید دارد.(بندورا و آدامز 2002) باورهای خودکارآمدی تعیین می کند که افراد تا چه اندازه برای فعالیت خود انرژی صرف می کنند و تا چه میزان در برابر موانع مقاومت می نمایند.(پاجارس و شانک،2001) خودکارآمدی بر رفتار فرد بسیار تاثیر گذار است . به عنوان مثال ، دانش آموز دارای خودکارآمدی سطح پایین ممکن است حتی برای یک امتحان خودش را آماده نکند ، زیرا فکر می کند که هر اندازه زحمت بکشد ، فایده ای نخواهد داشت.(سانتروک2004)


جزوه مهندسی صنایع برنامه ریزی استراتیژیک Strategic Planning دانشگاه امیرکبیر

جزوه مهندسی صنایع برنامه ریزی استراتیژیک Strategic Planning دانشگاه امیرکبیر
دسته بندی صنایع
فرمت فایل zip
حجم فایل 31154 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 577
جزوه مهندسی صنایع برنامه ریزی استراتیژیک Strategic Planning دانشگاه امیرکبیر

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

بخش اول: مروری بر مبانی برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک

بخش دوم: مشخصات الگوی کلی معماری سازمان

بخش سوم: مشخصات الگوی کلی معماری محیط سازمان

بخش چهارم: فرآیند برنامه ریزی استراتژیک در سازمان ها

بخش پنجم: مدیریت ریسک در برنامه ریزی استراتژیک سازمان

بخش ششم: نمونه های عملی مشتمل بر استراتژی های مبتنی بر فناوری اطلاعات در سازمان ها


راهنمای جامع Step7

راهنمای جامع Step7
دسته بندی برق
فرمت فایل zip
حجم فایل 4596 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 364
راهنمای جامع Step7

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

PLCدر یک نگاه

استاندارد IEC 1132

PLCهای مختلف زیمنس

خانواده 7 S

Step7 و نسخه های مختلف آن

مزیتهای Step7 نسبت به Step5

ملزومات نصب و استفاده از Step7

نرم افزارهای جنی و مرتبط با Step7

جایگاه Step7 در سیستم کنترل

آشنایی با محیط Step7

- نگاهی به برنامه نصب شده

شروع کار با Step7

منوهای Simatic Manager

پیکر بندی سخت افزار

HwConfig ابزار پیکر بندی سخت افزار

پیش نیازهای پیکر بندی سخت افزار پیکر بندی

پیکر بندی300 -S7

پیکر بندی400 -S7

شروع برنامه نویسی

سیستم های عددی مورد استفاده در PLC

فرمت آدرس دهی در7 S

فرمت دیتا ها در7 S

آکومولاتورھا ورجیسترھای 7 CPU S

بلاک های برنامه نویسی

نحوه ایجاد بلاک در Simatic Manager

آشنایی با محیط LAD/STL/FBD

نحوه استفاده از بلاک ها

نحوه استقاده از جدول سمبل ها

نحوه استفاده از Reference Data

نحوه استفاده از Rewiring

مقایسه بلاک ها

دستورات برنامه نویسی

دستورات عملیات منطقی روی بیت

دستورات مقایسه ای

دستورات تبدیل

دستورات شمارنده ها

به دستورات دیتابلاک ها

دستورات کنترل منطق

دستورات محاسباتی عدد صحیح

دستورات محاسباتی عدد اعشاری

دستورات بار گداری و انتقال

دستورات کنترل برنامه

دستورات شیفت و چرخش

دستورات تایمرها

دستورات عملیات منطقی روی Word

دستورات آکومولا توری

ارائه چند مثال برنامه نویسی

تولید پالس مداوم کنترل نشده

تولید پالس عداوم کنترل شده

خاموشی روشن کردن نوار نقاله از دو طرف

تشخیص جهت حرکت نوار نقاله

کنترل قطع شدن دو موتور با شافت هم محور

تنظیم زمان روشن بودن اجاق برقی روشن بودن

کنترل زمان روشنایی در راه پله

ایجاد پالس با پهنای دلخواه توسط3 SFB

محاسبه n فاکتوریل

آدرس دهی متغیر با استفاده از Address Register

کنترل وضعیت انبار کنترل ترتیبی روشن شدن دو نوار نقاله

راه اندازی و توقف موتور الکتریکی

مثالی جامع از تکت برنامه کاربردی

ارتباط On-Lineبا PLC

Download کردن به PLC و Upload کردن از آن

ارتباط On-Line از طریق simatic Manager

ارتباط On-Line از طریق Hwconfig

ارتباط On-Line از طریق LAD/STL/FBD

لیست بخشهای مختلف استاندارد IEC

مقادیر معادل ورودی و خروجی های آنالوگ

لیست دستورات STL

زمان اجرای دستورات و فانکشنهای 400 - S

لیست بلاک های سیستم

مقایسه دستورات و قرمت دیتا های S7و S5


راهنمای طراحی تاسیسات برقی در استخرها

جزوه راهنمای طراحی تاسیسات برقی در استخرها
دسته بندی برق
فرمت فایل zip
حجم فایل 1510 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
راهنمای طراحی تاسیسات برقی در استخرها

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

جزوه راهنمای طراحی تاسیسات برقی در استخرها

سازمان نظام مهندسی


دانلود انواع روش ها، دکل ها و مته های حفاری

انواع روش های حفاری ١) حفاری ضربه ای Cable Tool drilling این نوع حفاری که جزء متداول ترین ورایج ترین روش های حفاری در گذشته محسوب می شودبه شرح زیر است مته ی حفاری به صورت سقوط آزاد به داخل چاه رها شده و در اپر برخورد با سنگ آن را خورد می کندو خرده سنگ ها را بوسیله گل کش از داخل چاه خارج می نمایند که از عمده مشکلات این روش متوقف شدن حفاری در هنگ
دسته بندی صنایع نفت و گاز
فرمت فایل doc
حجم فایل 451 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
دانلود انواع روش ها، دکل ها و مته های حفاری

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

روش های حفاری

اولین چاه نفت ایران در سال ١٩٠٨ میلادی در مسجد سلیمان توسط یک شرکت انگلیسی حفاری گردید که در عمق حدود ۴٠٠ متری (ft ١٢٠٠) به نفت رسید که از آن زمان تا کنون با پیشرفت تکنولوژی و صنعت در زمینه ی و به یاری متخصصین توانمند این عرصه ، در صنعت عظیم نفت وگاز ما شاهد حفر چاه های عمیق تر با عمقی حدود ۵٨٢۵ متر (ft ١٩١١١) هستیم اگر چه عمیق ترین چاهی که در جهان حفر گردیده عمقی حدود ١٢١٩٠ متر (ft۴٠٠٠٠) را دارا می باشد اما ما به این باور دست یافته ایم که ما می توانیم با نیروهای متخصص و بومی خود جایگاه این صنعت عظیم و میهن اسلامی خود را در منطقه وجهان ارتقاء دهیم.

انواع روش های حفاری:

١) حفاری ضربه ای Cable Tool drilling : این نوع حفاری که جزء متداول ترین ورایج ترین روش های حفاری در گذشته محسوب می شودبه شرح زیر است: مته ی حفاری به صورت سقوط آزاد به داخل چاه رها شده و در اپر برخورد با سنگ آن را خورد می کندو خرده سنگ ها را بوسیله گل کش از داخل چاه خارج می نمایند که از عمده مشکلات این روش متوقف شدن حفاری در هنگام خارج نمودن خرده سنگ ها از داخل چاه است. در حال حاضر از این روش به منظور حفاری چاه های آب کم عمق استفاده می شود و عملا برای حفر چاه های نفت غیر قابل استفاده می باشد.

٢) حفاری دورانی Rotary Drilling: در این روش حفاری از مته های متنوع زیادی استفاده می شود مته ها با حرکت چرخشی روی سنگ باعپ خرد شدن و ساییده شدن سنگ می شود که انرژی لازم برای به چرخش در آوردن مته ولوله توسط سیستم دورانی تامین می گردد. از مهمترین عواملی که باعث بالا بردن سرعت حفاری می شود گل حفاری است که در عملیات حفاری همانند خون در بدن انسان می باشد که به هنگام چرخش مته از نازل ها(سوراخ) موجود بر روی مته خارج شده و کنده های حفاری (Cutting) را به دلیل داشتن خاصیت حمل کنندگی به سطح زمین می آورد این عمل باعث بالا رفتن سرعت حفاری می شود واز گیر کردن مته در چاه جلوگیری می کند. امروزه تقریبا در همه جای دنیا برای حفر چاه های نفتی یا گازی از سیستم حفاری دورانی استفاده می گردد.

مهمترین اجزای حفاری دورانی:

١) سیستم تامین نیرو Power System

٢) سیستم بالابر Hoisting System

٣) سیستم چرخش گل Fluid Circulating System

۴)سیستم دورانی Rotary System

۵)سیستم کنترل چاه Well Control System

تعریف:

سیستم تامین نیروی دکل های حفاری: Power System

بیش تر توان مصرفی در یک دکل حفاری مربوط به سیستم های بالابر و گردش گل می باشد که این توان مصرفی در سکو های مدرن توسط موتورهای دیزلی درون سوز تامین می گردد.

موتورهای دیزلی به طور کلی به دو گروه تقسیم بندی می کنند:

١) دیزلی-برقی (ElectricDiesel)

٢) گردشی-مستقیم (DriveDirect)

سکوهای دیزلی-برقی:

سکوهایی هستند که در آنها موتورهای دیزل-برقی به عنوان موتورهای اصلی برای تولید الکتریسیته بکار می روند این نیرو از طریق موتورهای الکتریکی به راحتی به سیستم های مختلف ازقبیل منجنیق حفاری ، سیستم گردش گل سیستم دوران و…. دردکلحفاریانتقالمییابد.

سکوهای گردشی-مستقیم:

در دکل های حفاری و موتور های گردشی مستقیم انتقال نیرو و با استفاده از دنده ها ، زنجیر ها، تسمه ها وکلاچ ها صورت می گیرد نیروی حاصل شده از احتراق درونی را در ژنراتور ها به بخش های دیگر انتقال می دهد.

هزینهیاولیهیانجاماینگونهدکلهابسیارکمترازسیستمهایدیزلی-برقیاست .

سیستم بالابر Hoisting System:

وظیفه اصلی این سیستم بالا یا پایین بردن رشته های حفاری، لوله های جداری و دیگر تجهیزات زیر سطحی یا خارج شده از چاه می باشد که خود به تنهایی از قسمت های زیادی تشکیل یافته استکه عمده ترین قسمت های آن عبارتند از :

١) Derrick (فراهم کردن فضای عمودی مناسب برای بالا یا پایین دادن لوله های حفاری)

٢) Crown Block (طناب یا قرقره)

٣) Draw work (منجنیق حفاری)

از عملیات روزمره ی حفاری که بوسیله سیستم بالابرانجام می گیرد می توان به امور زیر اشاره نمود:

١) عملیات اتصال لوله ها

٢) عملیات انتقال لوله

عملیات اتصال لوله اشاره به یک فرآیند متناوب برای اضافه کردن لوله های حفاری جدید دارد که برای عمیق تر شدن چاه این اتصال انجام می شود.

عملیات انتقال لوله اشاره به فرآیند برداشتن رشته ی حفاری از چاه برای تعویض یک بخش از رشته مجتمع در چاه و یا تعویض مته دارد که با پایین فرستادن رشته حفاری به درون چاه انجام می شود.

سیستم گردش گل:


مبانی نظری و پیشینه اثر گذاری سیاست های پولی (افزایش عرضه پول) بر تولید، قیمت و نرخ ارز

مبانی نظری و پیشینه اثر گذاری سیاست های پولی (افزایش عرضه پول) بر تولید، قیمت و نرخ ارز
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل docx
حجم فایل 100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
مبانی نظری و پیشینه اثر گذاری سیاست های پولی (افزایش عرضه پول) بر تولید، قیمت و نرخ ارز

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

1- مکاتب ........................................................................................................... 11

1-1- مقدمه ................................................................................................ 12

1-2- کلاسیک ............................................................................................ 15

1-3- ساختارگرایان .................................................................................... 23

1-4- کینزی ............................................................................................... 25

1-5- پولی ................................................................................................. 33

1-6- کلاسیک جدید ................................................................................. 37

1-7- سیکل تجاری حقیقی ........................................................................ 41

1-8- کینزین جدید .................................................................................... 43

1-9- اتریشی ............................................................................................. 45

1-10- مدلهای پولی نرخ ارز ........................................................................ 51


مبانی نظری و پیشینه اثر توسعه مالی و اقتصادی بر سیاست های زیست محیطی

مبانی نظری و پیشینه اثر توسعه مالی و اقتصادی بر سیاست های زیست محیطی
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل docx
حجم فایل 99 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
مبانی نظری و پیشینه اثر توسعه مالی و اقتصادی بر سیاست های زیست محیطی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

مروری بر ادبیات موضوع و پیشینه‌ی پژوهش...............................................................................11

2-1- مقدمه...................................................................................................................................11

2-2-توسعه مالی...........................................................................................................................12

2-2-1- توسعه مالی و تجارت.....................................................................................................14

2-2-2-توسعه مالی و سرمایه گذاری خارجی..............................................................................19

2-2-3- توسعه مالی و رشد اقتصادی...........................................................................................22

2-3- سیاست­های زیست­محیطی...................................................................................................25

2-3-1-اثر رشد اقتصادی بر سیاست­های زیست­محیطی...............................................................31

2-3-2- فرضیه پورتر و نقاط قوت و ضعف آن.................................................................36

2-3-3-توسعه مالی، انتقال تکنولوژی از طریق FDIو تجارت و سیاست­های زیست­محیطی......45

2-4- پیشینه تحقیق........................................................................................................................47

2-4-1-مطالعات داخلی و خارجی انجام شده در زمینه منحنی زیست محیطی کوزنتس..............47

2-4-2- مطالعات داخلی و خارجی انجام شده در زمینه توسعه مالی و رشد اقتصادی.................51

2-4-3- مطالعات داخلی و خارجی انجام شده در زمینه تجارت و توسعه مالی...........................53

2-5- خلاصه و جمع بندی..........................................................................................................54