دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی
خصوصیات محصول:
بخشی از متن :
انگیزش:
پژوهشگران همواره از خود میپرسند، که چرا برخی از دانشآموزان در مطالعاتشان سختکوشتر از دیگران به نظر میرسند؟چرا برخی از دانشآموزان مطالعات لازم را انجام میدهند، در حالی که برخی دیگر حتی کتاب درسی را هم باز نمیکنند؟ چرا برخی از دانشآموزان راهبردهای سطحی مانند به یاد سپاری طوطیوار را به کار میگیرند؟ جواب این سوالات به پژوهش و مطالعه دوباره انگیزه فراگیران نیاز دارد. مثلا دانشآموزانی که میخواهند ارزش مادهی درسی را بفهمند به احتمال زیاد خواندنیهای محوله را خواهند خواند، راهبردهای مطالعه پیجیده را به کار خواهند گرفت و هنگام گمگشتکی کمک خواسته و در نتیجه به پیشرفت تحصیلی بیشتری خواهند رسید. دانش روانشناسی در حیطهی انگیزش و یادگیری بر یافتههای پژوهشی نقش مهمی را در فهم رفتار فراگیران و افزایش تواناییهای انگیزشی با آنان از گذشته تا به امروز داشته است (بدری گرگری و حسینی اصل، 1389).
انگیزش فرایندی است که باعث میشود که فعالیت هدفمند راهاندازی و نچهداری شود(پنتریچ و شانک، 2002) و از رفتارهایی چون آغازگری تکلیف، پایداری، صرف تلاش و کوشش استنباط میشود. به بیان ساده انگیزش چیزی است که افراد را به پیش رفتن وا میدارد، در حال پیش رفتن نگه میدارد و مقاصد را تعیین میکند و نه تنها برای ترغیب دانشآمزان با فعالیتهای تحصیلی درگیر میکند، بلکه برای میزان یادگیری دانشآموزان از اطلاعات دریافتی نیز مهم است ( اسلاوین، 2006، ترجمه سید محمدی،1389).
چشم اندازهای روانشناختی مختلف انگیزش را از دیدگاهها و به شیوههای متفاوتی بررسی و تبیین مینمایند. رفتارگرایان بر پاداشها و تنبیههای بیرونی به عنوان یک سازهی کلیدی در تعیین انگیزش فراگیران تاکید میکنند، اما انسانگرایان به جای تاکید بر تقویت وتنبیه بیرونی، بر رشد و تواناییهای فردی، احساس شایستگی، خودشکوفایی وآزادی انتخاب تاکید میکنند و شناخت پرایان منشاء انگیزش را افکار و اندیشهها، انتظارات و اهداف میدانند(بیبانگرد،1386).
تاریخچه جهتگیری هدف:
مفهوم جهتگیری هدف در دههی 1980 در نتیجهی تحقیقات کارول دوک و همکارانش با کودکان دبستانی مطرح شد. در این تحقیقات کودکان روی مجموعهای از تمالیف حل مساله کار میکردند. در مرحلهی اول، این مسایل ساده بودند و کودکان میتوانستند آنها را با موفقیت حل نمایند. در مرحلهی دوم، مجموعه مسایل دشوارتری به آنان داده شد. به محض ارایهی این مجموعه از مسایل به دانشآموزان محققان دو الگوی درماندگی توام با رفتار ناسازگارانه را از خود به نمایش گذاشتند. آنها خیلی زود جا زدند و اعتماد به نفس خود را از دست دادند و احساس اضطراب بر آنان چیره شد به گونهای که دست به راهکارهای تصادفی و غیر خلاقانه زدند. در نتیجه به عنوان افراد شکست خورده علاقه¬ای به ادامه فعالیت از خود نشان ندادند. از سویی، گروه دیگر از این کودکان، الگوی سازگارانه و منطقی از خود به نمایش گذاشتند. آنها از چالشها لذت میبردند و اطمینان داشتند که می¬توتنند این مسایل راحل کنند و از راهکارهای سازنده و ابتکاری برای حل مسایل استفاده میکردند. دوک با انجام تحقیقات بیشتر متوجه شد که کودکان در مواجه با موفعیتها و فرصتهای یادگیری اهداف متفاوتی در پیش میگیرند. عدهای در پی به نمایش گذاشتن تواناییهایشان خود و کسب داوریهای مطلوب و اجتناب از مورد سرزنش قرار گرفتن از سوی دیگران هستند. این افراد اهداف عملکردی را انتخاب میکنند و هدفشان کسب عملکرد مطلوب است و ممکن است ترس و نگرانی از شکست در تکلیف، آنها را به سمت الگوهای پاسخدهی نادرست و نامتناسب سوق دهد. برخی دیگر از این کودکان که الگوی پاسخدهی مناسب داشتند روی هدف یادگیری مطلب، جهت افزایش دامنهی توانایی و معلومات خود تمرکز داشتند. آنها اشتباهات و موانع پیش روی خود را به عنوان امر عادی فرایند یادگیری قلمداد میکردند. به طور خلاصه، دوک به این نتیجه رسید که کودکان در برخورد با فعالیتها دو هدف عمده را دنبال میکنند که یکی از آنها توسعه و بسط تواناییهای خود است. در هنگام مواجه با چالشها، اتخاذ هر کدام از این اهداف تاثیر عمیقی در رفتار و عملکرد باقی میگذارد ( غلامی، 1382).
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 625 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
عنوان: پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان
فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 54 اسلاید
دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان"بوده و در 54 اسلاید همراه با توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه
توسعه اقتصادی چیست؟
معنای اصطلاحی «توسعه اقتصادی» در علم اقتصاد و جامعه شناسی
نظریههای مختلف پیرامون توسعه اقتصادی
شاخصهای توسعه اقتصادی
مدیریت منابع انسانی
اهداف مدیریت منابع انسانی
توسعه منابع انسانی
مدیریت منابع انسانی
نیـروی انسانـی محور توسعه
اهمیت بهره وری نیروی انسانی در صنایع
سرمایه انسانی و نقش آن در توسعه اقتصادی
سرمایه گذاری در آموزش
نقش سرمایه انسانی در رشد اقتصادی
نقش هوش فرهنگی و سرمایه اجتماعی در توسعه پایدار
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 55 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشرفت تحصیلی
خصوصیات محصول:
بخشی از متن :
سازه ی انگیزش پیشرفت تحصیلی در مدرسه به رفتارهایی که به یادگیری پیشرفت مربوط است ، اطلاق می شود (هوسن ، 1994) رویکردهای زیادی برای تعریف انگیزش پیشرفت تحصیلی وجود دارد ، بعضی از رویکردها به انگیزش های مربوط به موفقیت به طور عام میپردازند . یکی از آنها ، رویکرد هدفهاست. رویکرد هدفها براساس انگیزش های سازگارانه و ناسازگارانه پدید آمده است (ایمز،1994).
تحقیقات در این زمینه این رویکرد نشان داده است ، کودکانی که توانایی های یکسانی دارند ، در برابر مشکلات آموزشی و یادگیری ، پاسخهای متفاوتی میدهند ، بعضی از افراد با وجود تواناییهای سطح بالا با این دشواریها به گونهی مواجه میشوند که به نظر میرسد توانایی اندکی دارند و از این که تلاشهایشان به موفقیت نمیرسد ، ناامید میشوند ، گاهی در قالب الگوی درماندگی آموخته شده آن را تفسیر میکنند که ناسازگارانه است ، زیرا در مقابل رسیدن کودکان به اهداف ارزشمند و بالفعل کردن تواناییهای درونی آنها مانع ایجاد می کند .در مقابل ، گروهی مشکلات را به گونه ی می بینند که می توانند بر چالش هایی که بر سر راه شان هست غلبه کنند ، از مشکلات ناراحت نمی شوند ، حتی در وجودشان احساس لذت از غلبه نمودن بر چالش پدید میآید . آنها توجه خود را به تغییر دادن راهبردها با حداکثر تلاش متمرکز می کنند و سطوح حل مسئله خود را غنی تر می کنند . این واکنش ها را پاسخ هایی با جهت گیری تسلط می نامند (ایمز، 1994).
پژوهشگران انگیزش پیشرفت تحصیلی را مربوط به دو طبقه از اهداف می دانند : اهداف عملکردی و اهداف یادگیری (دوئیک ،1998). دوئیک (1998) در نظریه هدف – محوری خود پیش بینی می کند ، رفتار افراد با سوگیریهای متفاوت در دستیابی به اهداف، به ادراک آنان از تواناییهایشان بستگی خواهد داشت.
دوئیک (1998) اشاره میکند در اهداف عملکردی، هدف، عملکرد و کفایت است و دانشآموزان موفقیتها را به عنوان ملاک کفایت خویش می دانند . در اهداف یادگیری ، هدف ، یادگیری و تسلط بر کفایت است. در این حالت افراد به دنبال هدف های دیگری هستند و در جستجوی فعالیت جدید و افزایش کفایت خود تلاش می کنند. به عبارت دیگر ، دانش آموزانی که اهداف عملکردی را مد نظر دارند ، در ابتدا علاقه مند به اکتساب ارزشیابی های مثبت از توانای هایشان هستند ، سعی می کنند تا از موارد منفی اجتناب کنند ، این افراد ترجیح می دهند ارزشیابی مثبتی در یک تکلیف آسان تر به دست آورندتا این که احتمال ارزشیابی منفی در تکلیفی مهم تر و چالش انگیزتر را بپذیرند.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 52 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی
خصوصیات محصول:
بخشی از متن :
خودکارآمدی عمده ترین و اصلی ترین مکانیسم در کارکرد شناختی انسان به شمار می رود و عبارت است از باور های افراد در مورد لیاقت هایشان جهت اعمال کنترل روی حوادث موثر زندگی (بندورا، 1992). در چهار چوب نظریه خودکارآمدی بندورا چنین عنوان می شود که افراد دارای باورهای قوی در مورد توانایی های خود نسبت به افرادی که در مورد توانایی های خود تردید دارند ، در انجام تکالیف کوشش و پافشاری می کنند و در نتیجه عملکرد آن ها در انجام تکالیف بهتر است . عوامل بسیاری در شکل گیری عوامل انگیزش و شناختی نقش دارند.
باور های خودکارآمدی زمینه ی تازه ی در پژوهش های روان شناختی ایجاد کرده است. هر پژوهشی در این زمینه می تواند جنبه اکتشافی داشته باشد و به شناخت ماهیت و کنش وری آن کمک کند . از لحاظ علمی با توجه به اثرات گسترده امید با باورهای خودکار آمدی تا حدودی اهمیت چنین پژوهشی را نمایان می سازد.
خودکارآمدی ، یکی از مفاهیم مورد تاکید در نظریه های یادگیری است . خودکارآمدی (به قضاوت فرد در مورد توانایی های خود برای انجام موفقّیت آمیز یک تکلیف یا کار) گفته می شود . (وولفلک،2004) تئوری خودکار آمدی بندورا، به نقش اعتماد و اطمینان و عزت نفس فرد نسبت به توانایی هایش در انجام رفتار خواسته شده از وی تاکید دارد.(بندورا و آدامز 2002) باورهای خودکارآمدی تعیین می کند که افراد تا چه اندازه برای فعالیت خود انرژی صرف می کنند و تا چه میزان در برابر موانع مقاومت می نمایند.(پاجارس و شانک،2001) خودکارآمدی بر رفتار فرد بسیار تاثیر گذار است . به عنوان مثال ، دانش آموز دارای خودکارآمدی سطح پایین ممکن است حتی برای یک امتحان خودش را آماده نکند ، زیرا فکر می کند که هر اندازه زحمت بکشد ، فایده ای نخواهد داشت.(سانتروک2004)
دسته بندی | صنایع |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 31154 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 577 |
بخش اول: مروری بر مبانی برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک
بخش دوم: مشخصات الگوی کلی معماری سازمان
بخش سوم: مشخصات الگوی کلی معماری محیط سازمان
بخش چهارم: فرآیند برنامه ریزی استراتژیک در سازمان ها
بخش پنجم: مدیریت ریسک در برنامه ریزی استراتژیک سازمان
بخش ششم: نمونه های عملی مشتمل بر استراتژی های مبتنی بر فناوری اطلاعات در سازمان ها
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 4596 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 364 |
PLCدر یک نگاه
استاندارد IEC 1132
PLCهای مختلف زیمنس
خانواده 7 S
Step7 و نسخه های مختلف آن
مزیتهای Step7 نسبت به Step5
ملزومات نصب و استفاده از Step7
نرم افزارهای جنی و مرتبط با Step7
جایگاه Step7 در سیستم کنترل
آشنایی با محیط Step7
- نگاهی به برنامه نصب شده
شروع کار با Step7
منوهای Simatic Manager
پیکر بندی سخت افزار
HwConfig ابزار پیکر بندی سخت افزار
پیش نیازهای پیکر بندی سخت افزار پیکر بندی
پیکر بندی300 -S7
پیکر بندی400 -S7
شروع برنامه نویسی
سیستم های عددی مورد استفاده در PLC
فرمت آدرس دهی در7 S
فرمت دیتا ها در7 S
آکومولاتورھا ورجیسترھای 7 CPU S
بلاک های برنامه نویسی
نحوه ایجاد بلاک در Simatic Manager
آشنایی با محیط LAD/STL/FBD
نحوه استفاده از بلاک ها
نحوه استقاده از جدول سمبل ها
نحوه استفاده از Reference Data
نحوه استفاده از Rewiring
مقایسه بلاک ها
دستورات برنامه نویسی
دستورات عملیات منطقی روی بیت
دستورات مقایسه ای
دستورات تبدیل
دستورات شمارنده ها
به دستورات دیتابلاک ها
دستورات کنترل منطق
دستورات محاسباتی عدد صحیح
دستورات محاسباتی عدد اعشاری
دستورات بار گداری و انتقال
دستورات کنترل برنامه
دستورات شیفت و چرخش
دستورات تایمرها
دستورات عملیات منطقی روی Word
دستورات آکومولا توری
ارائه چند مثال برنامه نویسی
تولید پالس مداوم کنترل نشده
تولید پالس عداوم کنترل شده
خاموشی روشن کردن نوار نقاله از دو طرف
تشخیص جهت حرکت نوار نقاله
کنترل قطع شدن دو موتور با شافت هم محور
تنظیم زمان روشن بودن اجاق برقی روشن بودن
کنترل زمان روشنایی در راه پله
ایجاد پالس با پهنای دلخواه توسط3 SFB
محاسبه n فاکتوریل
آدرس دهی متغیر با استفاده از Address Register
کنترل وضعیت انبار کنترل ترتیبی روشن شدن دو نوار نقاله
راه اندازی و توقف موتور الکتریکی
مثالی جامع از تکت برنامه کاربردی
ارتباط On-Lineبا PLC
Download کردن به PLC و Upload کردن از آن
ارتباط On-Line از طریق simatic Manager
ارتباط On-Line از طریق Hwconfig
ارتباط On-Line از طریق LAD/STL/FBD
لیست بخشهای مختلف استاندارد IEC
مقادیر معادل ورودی و خروجی های آنالوگ
لیست دستورات STL
زمان اجرای دستورات و فانکشنهای 400 - S
لیست بلاک های سیستم
مقایسه دستورات و قرمت دیتا های S7و S5
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1510 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
جزوه راهنمای طراحی تاسیسات برقی در استخرها
سازمان نظام مهندسی
دسته بندی | صنایع نفت و گاز |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 451 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
روش های حفاری
اولین چاه نفت ایران در سال ١٩٠٨ میلادی در مسجد سلیمان توسط یک شرکت انگلیسی حفاری گردید که در عمق حدود ۴٠٠ متری (ft ١٢٠٠) به نفت رسید که از آن زمان تا کنون با پیشرفت تکنولوژی و صنعت در زمینه ی و به یاری متخصصین توانمند این عرصه ، در صنعت عظیم نفت وگاز ما شاهد حفر چاه های عمیق تر با عمقی حدود ۵٨٢۵ متر (ft ١٩١١١) هستیم اگر چه عمیق ترین چاهی که در جهان حفر گردیده عمقی حدود ١٢١٩٠ متر (ft۴٠٠٠٠) را دارا می باشد اما ما به این باور دست یافته ایم که ما می توانیم با نیروهای متخصص و بومی خود جایگاه این صنعت عظیم و میهن اسلامی خود را در منطقه وجهان ارتقاء دهیم.
انواع روش های حفاری:
١) حفاری ضربه ای Cable Tool drilling : این نوع حفاری که جزء متداول ترین ورایج ترین روش های حفاری در گذشته محسوب می شودبه شرح زیر است: مته ی حفاری به صورت سقوط آزاد به داخل چاه رها شده و در اپر برخورد با سنگ آن را خورد می کندو خرده سنگ ها را بوسیله گل کش از داخل چاه خارج می نمایند که از عمده مشکلات این روش متوقف شدن حفاری در هنگام خارج نمودن خرده سنگ ها از داخل چاه است. در حال حاضر از این روش به منظور حفاری چاه های آب کم عمق استفاده می شود و عملا برای حفر چاه های نفت غیر قابل استفاده می باشد.
٢) حفاری دورانی Rotary Drilling: در این روش حفاری از مته های متنوع زیادی استفاده می شود مته ها با حرکت چرخشی روی سنگ باعپ خرد شدن و ساییده شدن سنگ می شود که انرژی لازم برای به چرخش در آوردن مته ولوله توسط سیستم دورانی تامین می گردد. از مهمترین عواملی که باعث بالا بردن سرعت حفاری می شود گل حفاری است که در عملیات حفاری همانند خون در بدن انسان می باشد که به هنگام چرخش مته از نازل ها(سوراخ) موجود بر روی مته خارج شده و کنده های حفاری (Cutting) را به دلیل داشتن خاصیت حمل کنندگی به سطح زمین می آورد این عمل باعث بالا رفتن سرعت حفاری می شود واز گیر کردن مته در چاه جلوگیری می کند. امروزه تقریبا در همه جای دنیا برای حفر چاه های نفتی یا گازی از سیستم حفاری دورانی استفاده می گردد.
مهمترین اجزای حفاری دورانی:
١) سیستم تامین نیرو Power System
٢) سیستم بالابر Hoisting System
٣) سیستم چرخش گل Fluid Circulating System
۴)سیستم دورانی Rotary System
۵)سیستم کنترل چاه Well Control System
تعریف:
سیستم تامین نیروی دکل های حفاری: Power System
بیش تر توان مصرفی در یک دکل حفاری مربوط به سیستم های بالابر و گردش گل می باشد که این توان مصرفی در سکو های مدرن توسط موتورهای دیزلی درون سوز تامین می گردد.
موتورهای دیزلی به طور کلی به دو گروه تقسیم بندی می کنند:
١) دیزلی-برقی (Electric–Diesel)
٢) گردشی-مستقیم (Drive–Direct)
سکوهای دیزلی-برقی:
سکوهایی هستند که در آنها موتورهای دیزل-برقی به عنوان موتورهای اصلی برای تولید الکتریسیته بکار می روند این نیرو از طریق موتورهای الکتریکی به راحتی به سیستم های مختلف ازقبیل منجنیق حفاری ، سیستم گردش گل سیستم دوران و…. دردکلحفاریانتقالمییابد.
سکوهای گردشی-مستقیم:
در دکل های حفاری و موتور های گردشی مستقیم انتقال نیرو و با استفاده از دنده ها ، زنجیر ها، تسمه ها وکلاچ ها صورت می گیرد نیروی حاصل شده از احتراق درونی را در ژنراتور ها به بخش های دیگر انتقال می دهد.
هزینهیاولیهیانجاماینگونهدکلهابسیارکمترازسیستمهایدیزلی-برقیاست .
سیستم بالابر Hoisting System:
وظیفه اصلی این سیستم بالا یا پایین بردن رشته های حفاری، لوله های جداری و دیگر تجهیزات زیر سطحی یا خارج شده از چاه می باشد که خود به تنهایی از قسمت های زیادی تشکیل یافته استکه عمده ترین قسمت های آن عبارتند از :
١) Derrick (فراهم کردن فضای عمودی مناسب برای بالا یا پایین دادن لوله های حفاری)
٢) Crown Block (طناب یا قرقره)
٣) Draw work (منجنیق حفاری)
از عملیات روزمره ی حفاری که بوسیله سیستم بالابرانجام می گیرد می توان به امور زیر اشاره نمود:
١) عملیات اتصال لوله ها
٢) عملیات انتقال لوله
عملیات اتصال لوله اشاره به یک فرآیند متناوب برای اضافه کردن لوله های حفاری جدید دارد که برای عمیق تر شدن چاه این اتصال انجام می شود.
عملیات انتقال لوله اشاره به فرآیند برداشتن رشته ی حفاری از چاه برای تعویض یک بخش از رشته مجتمع در چاه و یا تعویض مته دارد که با پایین فرستادن رشته حفاری به درون چاه انجام می شود.
سیستم گردش گل:
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 100 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 43 |
1- مکاتب ........................................................................................................... 11
1-1- مقدمه ................................................................................................ 12
1-2- کلاسیک ............................................................................................ 15
1-3- ساختارگرایان .................................................................................... 23
1-4- کینزی ............................................................................................... 25
1-5- پولی ................................................................................................. 33
1-6- کلاسیک جدید ................................................................................. 37
1-7- سیکل تجاری حقیقی ........................................................................ 41
1-8- کینزین جدید .................................................................................... 43
1-9- اتریشی ............................................................................................. 45
1-10- مدلهای پولی نرخ ارز ........................................................................ 51
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 99 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 49 |
مروری بر ادبیات موضوع و پیشینهی پژوهش...............................................................................11
2-1- مقدمه...................................................................................................................................11
2-2-توسعه مالی...........................................................................................................................12
2-2-1- توسعه مالی و تجارت.....................................................................................................14
2-2-2-توسعه مالی و سرمایه گذاری خارجی..............................................................................19
2-2-3- توسعه مالی و رشد اقتصادی...........................................................................................22
2-3- سیاستهای زیستمحیطی...................................................................................................25
2-3-1-اثر رشد اقتصادی بر سیاستهای زیستمحیطی...............................................................31
2-3-2- فرضیه پورتر و نقاط قوت و ضعف آن.................................................................36
2-3-3-توسعه مالی، انتقال تکنولوژی از طریق FDIو تجارت و سیاستهای زیستمحیطی......45
2-4- پیشینه تحقیق........................................................................................................................47
2-4-1-مطالعات داخلی و خارجی انجام شده در زمینه منحنی زیست محیطی کوزنتس..............47
2-4-2- مطالعات داخلی و خارجی انجام شده در زمینه توسعه مالی و رشد اقتصادی.................51
2-4-3- مطالعات داخلی و خارجی انجام شده در زمینه تجارت و توسعه مالی...........................53
2-5- خلاصه و جمع بندی..........................................................................................................54