فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 111 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه :...................................................................................................15

2-2 گستره نظری مسأله مورد پژوهش :.........................................................15

2- 2-1 مفهوم استرس :............................................................................15

2-2-2 مراحل ایجاد استرس و چگونگی تأثیر آن :...............................................16

2-2-3 آسیب پذیری در مقابل استرس :..........................................................17

2-2-4 استرس از دیدگاه نظریات :........................................................................18

2-2-5 مراحل پاسخ به استرس از دیدگاه هانس سلیه :.......................................19

2-2-5-1 مرحله اول- اعلام خطر :...............................................................20

2-2-5-2 مرحله دوم- مقاومت :...................................................................20

2-2-5-3 مرحله سوم- فرسودگی :..............................................................20

2-2-6 ارزیابی استرس، راهبردهای رویارویی و سازگاری روان شناختی :........20

2-2-6-1 ارزیابی استرس :..............................................................22

2-2-6-1-1 ارزیابی اولیه :.............................................................22

2-2-6-1-2 ارزیابی ثانویه :...........................................................23

2-2-6-2 رویارویی با تهدید :...................................................................24

2-2-7 مقابله با استرس :............................................................................25

2-2-7-1 مقابله ی مسأله محور :........................................................25

2-2-7-2 مقابله ی هیجان محور :..........................................................25

2-2-8 مهارت های مقابله با استرس در مدل جرابک :......................................26

2-2-8-1 مهارت های معطوف به حل مسأله :...........................................27

2-2-8-2 مهارت های هیجانی :..................................................................27

2-2-9 راه های مقابله با استرس :...............................................................27

2-2-9-1 مهارت های رفتاری :...............................................................28

2-2-9-1-1 سلامتی و توانایی :.........................................................28

2-2-9-1-2 تعامل های اجتماعی مثبت :...............................................29

2-2-9-1-3 مدیریت زمان :.....................................................................29

2-2-9-1-4 روش تنفسی :..................................................................29

2-2-9-2 مهارت های شناختی :...............................................................30

2-2-9-2-1 افکار مثبت :.......................................................................30

2-2-9-2-2 توانایی حل مسأله :...........................................................30

2-2-9-2-3 منبع کنترل :....................................................................30

2-2-9-2-4 کمک حرفه ای :..................................................................31

2-2-9-3 منابع اجتماع :...........................................................................31

2-2-9-3-1 حمایت اجتماعی :..........................................................31

2-2-9-3-2 امکانات مالی : ..................................................................31

2-2-10 استرس و راهبردهای مقابله با آن :...................................................32

2-2-2 عملکرد تحصیلی :.................................................................................34

2-2-2-1 مفهوم عملکرد تحصیلی :..................................................................34

2-2-2-2 عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی :.................................................36

2-2-2-2-1 عوامل فردی :.......................................................................36

2-2-2-2-2 عوامل خانوادگی و اجتماعی :.............................................36

2-2-2-2-3 عوامل آموزشگاهی :.............................................................36

2-2-2-2-4 جنس :........................................................................36

2-2-2-3 مفهوم پیشرفت یا موفقیت تحصیلی :..................................................37

2-2-2-4 عوامل مؤثر بر پیشرفت و افت تحصیلی :....................................39

2-2-2-5 عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان :..............................39

2-3 بررسی پیشینه مطالعاتی :.....................................................................41

2-3-1 پژوهش های انجام شده در خارج کشور :.......................................41

2-3-2 پژوهش های انجام شده در ایران :..................................................43


مبانی نظری و پیشینه کمرویی نوجوانان

مبانی نظری و پیشینه کمرویی نوجوانان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
مبانی نظری و پیشینه کمرویی نوجوانان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1-خانواده و تعاملات آن.............................22

2-2- موقعیت های ایجاد کننده آسیب نوجوانان............26

2-2-1-دوره نوجوانی..................................31

2-3-کمرویی..........................................34

2-3-1--تعریف کمرویی.................................34

2-3-2-شیوع کمرویی...................................46

2-3-3-پیامدهای کمرویی...............................48

2-3-4-پیوستار کمرویی................................50

2-3-5-علل کمرویی...................................53

2-3-6-نظریه های کمرویی.............................60

2-3-6-1-نظریه روان تحلیل گری........................60

2-3-6-2-نظریه اریکسون..............................60

2-3-6-3-نظریه اسنادی زیمباردو.......................61

2-3-6-4-نظریه شناختی آرنولد باس.....................61

2-3-7-کمرویی و ویژگی های روانشناختی.................62

2-3-8-ارتباط خانواده با ویژگی های روانشناختی........64


مبانی نظری و پیشینه کمال گرایی و باورهای معرفت شناختی

مبانی نظری و پیشینه کمال گرایی و باورهای معرفت شناختی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 156 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
مبانی نظری و پیشینه کمال گرایی و باورهای معرفت شناختی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2–1. زمینه نظری موضوع پژوهش.... 16

2–1-1. رویکرد فلسفی به معرفت شناسی و باورهای معرفت شناختی.. 16

2-1-1-1. امکان معرفت... 17

2-1-1-2. چیستی معرفت... 17

2-1-2. انگیزه معرفت شناسی.. 18

2 –1-3. تاریخچه معرفت شناسی.. 18

2-1-3-1. در دوره یونان باستان.. 18

2-1-3-2. دوره قرون وسطی.. 19

2-1-3-3. دوره جدید. 20

2-1-3-4. دوره معاصر. 21

2-1- 3-5. فلسفه اسلامی.. 22

2-1- 3-5-1. سیر معرفت شناسی در اسلام. 22

2-1- 3-5-2. مبانی معرفت شناسی از نظر استاد شهید مطهری.. 23

2-1-4. انواع معرفت شناسی.. 24

2-1-4-1. معرفت شناسی مطلق و مقید. 24

2-1-4-2. معرفت شناسی پیشینی و پسینی.. 25

2-1-5. ساختار معرفت، انسجام گروی، مبنا گروی.. 26

2-1-5-1. انسجام گروی.. 26

2-1-5-2. مبنا گروی.. 27

2-1-6. رویکردهای روانشناسی.. 28

2-1-7. رویکرد شناختی.. 29

2-1-7-1. پیاژه 29

2-1-7-1-1. منابع الهام بخش معرفت شناسی تکوینی از نظر پیاژه 29

2-1-7- 1-2. اصول معرفت شناسی تکوینی.. 31

2-1-7-1-3. معرفت شناسی به منزله علم.. 31

2-1-7-2. طرح پری.. 32

2-1-7-3. ریان.. 34

2-1-7-4. بکستر. 35

2–1-7-5. کینگ و کیچنر. 35

2-1-7-6 .شومر. 37

2-1-8. رایج ترین مدل های نظری مطرح شده 38

2-1- 9. مدل های موجود در خصوص سنجش باورهای معرفت شناختی.. 40

2-1-10. حوزه کلی مربوط به ساختار اصلی باورهای افراد دربارۀ یادگیری و آموزش.... 40

2–1-1. مفهوم کمال گرایی.. 43

2-1-2. رویکردهای کمال گرایی.. 44

2-1-2-1. نظریه زیگموند فروید(1939-1856) 44

2-1-2-2. نظریه کارن هورنای(1952-1885) 45

2-1-2-3. نظریه آلفرد آدلر( 01937 -1870) 46

2-1-2-4. نظریه کارل راجرز(1987-1902) 48

2-1-2-5. نظریه اریک اریکسون)1990-1902) 49

2-1-2-6. نظریه آلبرت بندورا(1925) 49

2-1-2-7. نظریه گوردون آلپورت(1967-1897) 50

2-1-2-8. نظریه عقلانی عاطفی الیس(1913) 51

2-1-2-9. نظریه فریتزپرلز(1970-1893) 52

2-1-2-10. نظریه آبراهام مزلو. 53

2-1-2-10-1. ویژگی افراد خود شکوفا 54

2-1-2-10-2. کمال گرایی از دیدگاه اسلام. 55

2–1-3. رویکردهای درمانی.. 55

2–1-3-1. رویکرد شناخت درمانی.. 55

2–1-3-1 -1. تغییر دادن طرحواره ناسازگار 58

2–1-3-2. رویکرد درمانی روانکاوی.. 59

2–1-3-3 رویکرد درمانی انسان گرا 60

2–1-3-4. رویکرد گشتالت درمانی.. 61

2–1-3-5. رویکرد رفتار درمانی عقلانی عاطفی.. 62

2–1-3-6. دیدگاه بلت در باره درمان کمال گرایی.. 62

2–1-4. ابعاد کمال گرایی.. 63

2–1-5. انواع کمال گرایی.. 68

2–1-5-1 هاماچک(1978) 68

2–1-5-1-1. کمال گرایی بهنجار 68

2–1-5-1 -2. کمال گرایی روان رنجور 68

2–1-5- 2. تری ـ شورت و همکاران (1995) 69

2–1-5-3. رایس و دیلوو (2002) 70

2–1- 6 . ویژگی های افراد کمال گرا 70

2–1-7. علل کمال گرایی.. 71

2- 1-8. دانش آموزان کمال گرا 72

2-1- 9. عوامل خانوادگی موءثر در ایجاد کمال گرایی.. 73

2 –2. بررسی تحقیقات انجام شده 74

الف) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی.. 74

ب) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی و متغیرهای مربوطه. 81

2-3. جمع بندی.. 86


مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی و یادگیری خودتنظیمی

مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی و یادگیری خودتنظیمی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی و یادگیری خودتنظیمی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1-2.مقدمه..........................................................................................14

2-2. کارکردهای اجرایی............................................................................14

3-2.مؤلفه های کارکردهای اجرایی..................................................................15

1-3-2.استدلال....................................................................................16

2-3-2.سازماندهی-برنامه ریزی.......................................................................17

3-3-2.حافظه ی فعال .......................................................................18

4-2.مؤلفه های تکمیلی کارکردهای اجرایی ......................................................20

5-2. مدل های کارکردهای اجرایی .................................................................21

1-5-2. مدل براون..............................................................................21

2-5-2.مدل نورمن و شالیس ......................................................................22

3-5-2.سه لایه سارا وارد..........................................................................22

4-5-2.مدل CEO مغزی یا رهبر ارکستر( مک کلوسکی) ....................................23

5-5-2..مدل سلسله مراتبی ................................................................24

1-5-5-2.خودانگیختگی...........................................................................25

2-5-5-2.خودتشخیصی.............................................................................27

3-5-5-2.خودمختاری....................................................................................27

4-5-5-2.خودزادی....................................................................................28

5-5-5-2.ماورای خود یکپارچگی.............................................................28

6-2. کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجانات ...................................................28

7-2.کارکردهای اجرایی و یادگیری........................................................33

8-2. تاریخچه و پیشینه نظری مفهوم خود تنظیمی ...........................................34

9-2. تعریف یادگیری خود تنظیمی ...................................................................35

10-2. ابعاد یادگیری خود تنظیمی ................................................................37

11-2. ویژگی های یادگیرنده گان خود نظم یافته ...............................................38

12-2.زیر مراحل خود تنظیمی .....................................................................40

13-2.راهبردهای یادگیری خود تنظیمی .............................................................41

1-13-2. راهبردهای شناختی ...........................................................................41

2-13-2. راهبردهای فرا شناختی ..................................................................42

3-13-2. راهبرهای مدیریت منابع .......................................................44

4-13-2.راهبردهای انگیزشی ................................................................44

14-2. الگوهای یادگیری خود تنظیمی ................................................................45

1-14-2.­­مدل بیگز(یادگیری سطح بالا)..................................................................45

2-14-2. مدل کارور و شی یر(1990)....................................................46

3-14-2. واین و هدوین(1998)......................................................47

4-14-2. مدل بوکائرتز(1999)..........................................................................47

5-14-2.مدل زیمرمن(1989-2000)..................................................................47

6-14-2. مدل پنتریچ(2000)......................................................................48

15-2. نظریه های یادگیری خود تنظیمی.........................................................49

1-15-2. نظریه کنشگر ..................................................................50

2-15-2. نظریه شناختی اجتماعی .....................................................50

3-15-2. نظریه ویگوتسکی .........................................................................51

4-15-2.نظریه پردازش .............................................................................52

5-15-2.نظریه کارکرد زیستی ......................................................................53

16-2. خود تنظیمی از بعد زیست شناختی ...................................................57

17-2. آموزش خود تنظیمی .......................................................................59

18-2. پیشینه پژوهش .....................................................................60

1-18-2.تحقیقات انجام شده در داخل کشور..................................................60

2-18-2. تحقیقات انجام شده در خارج کشور.............................................62


مبانی نظری و پیشینه قصه گویی و رفتار لجبازی- نافرمانی کودکان

مبانی نظری و پیشینه قصه گویی و رفتار لجبازی ـ نافرمانی کودکان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 122 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
مبانی نظری و پیشینه قصه گویی و رفتار لجبازی- نافرمانی کودکان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه. 15

2-2- بخش اول اختلال لجبازی – نافرمانی.. 15

2-2-1- اختلال لجبازی- نافرمانی کودکی.. 15

2-2-2- همه گیر شناسی.. 21

2-2-3- ملاحظات تشخیصی و ویژگیهای بالینی.. 24

2-2-4- تشخیص افتراقی.. 28

2-2-5- ویژگیها و اختلال های توأم. 30

2-2-6- بررسی های آسیب شناختی و آزمایشگاهی.. 31

2-2-7- سیر و پیش آگهی.. 31

2-2-8- سبب شناسی.. 32

2-2-9- سازوکارهای شناختی رفتاری.. 34

2-2-10- درمان. 39

2-3- بخش دوم : قصه ، جایگاه و کابردهای بالینی آن. 42

2-3-1- اهداف ادبیات کودکان. 42

2-3-2- روند رشد ادبیات کودکان در جهان. 43

2-3-3- قصه و اهمیت آن. 44

2-3-4- نقش قصه در رشد عاطفی ، اجتماعی و شناختی کودک... 47

2-3-5- معیارهای مورد توجه قصه گو برای انتخاب قصه. 52

2-3-6- نکات مورد توجه قصه گو در حین قصه گویی.. 53

2-3-7- ویژگی های قصه در فرآیند قصه درمانی.. 54

2-3-8- رویه های قصه درمانی.. 55

2-3-9- قصه گویی به عنوان یک راهبرد درمانی.. 62

2-3-10- قصه در خانواده درمانی.. 65

2-3-11- قصه پردازی در روان درمانی کودک... 68

2-3-12- قصه درمانی به شیوه گروهی.. 69

2-3-13- قصه در رویکردهای نظری روان درمانی.. 72

2-3-14- روان تحلیل گری.. 73

2-3-15- روان شناسی فردی (آدلری ) 75

2-3-16- شناخت درمانی.. 76

2-3-17- رفتار درمانی.. 77

2-3-18- پیشینه پژوهش.... 79


راهکارهای پایدارسازی زمین و گود/ زبان اصلی

Soil nailing consists of the passive reinforcement of existing ground by installing closely spaced steel bars (ie nails) which may be subsequently encased in grout
دسته بندی عمران
فرمت فایل pdf
حجم فایل 5941 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68
راهکارهای پایدارسازی زمین و گود/ زبان اصلی

فروشنده فایل

کد کاربری 4141

Soil nailing consists of the passive
reinforcement of existing ground
by installing closely spaced steel
bars (ie nails) which may be
subsequently encased in grout


برنامه ریزی مداخله در بافتهای کهن شهری

این نوشتار، در پی ارائه روشی جهت مداخله در بافتهای کهن شهری است بدین منظور از چهارگروه داده استفاده می شود منشورها و قطعنامه های جهانی، اندیشه های جهانی، تجربیات کشورها و اقدامات مداخله ای انجام شده در ایران سپس با تدوین انگاره اصلی پژوهش از یکسو و وضعیت موجود کشور ایران در زمینه مداخله در بافت های کهن از سوی دیگر
دسته بندی شهرسازی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 130 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
برنامه ریزی مداخله در بافتهای کهن شهری

فروشنده فایل

کد کاربری 4141

چکیده
این نوشتار، در پی ارائه روشی جهت مداخله در بافتهای کهن شهری است بدین منظور از چهارگروه داده استفاده می شود منشورها و قطعنامه های جهانی، اندیشه های جهانی، تجربیات کشورها و اقدامات مداخله ای انجام شده در ایران سپس با تدوین انگاره اصلی پژوهش از یکسو و وضعیت موجود کشور ایران در زمینه مداخله در بافت های کهن از سوی دیگر، ، از سه گروه داده او ل(منشورها و قطعنامه های جهانی، اندیشه های جه انی، تجربیات کشوره ا)اصول عملی استخراج می شو د. از سوی دیگر به کمک مدل سیستماتیک برنامه ریزی ، روش مناس ب مداخله در بافتهای کهن شهری ایرا ن نیز انتخاب شده و اصول عملی استخراج شده در آن جایگذاری می شون د. نتیجه کار به عنوان یک مدل کلی، برای استفاده در بافت های کهن شهری قابل استفاده است.


طراحی شهری همدان براساس طرح اقلیمی مسکن

هدف از این مقاله، بررسی تاثیر عوامل اقلیمی بر طراحی شهری همدان می باشد در بررسی بافت شهرهای مناطق سردسیر به این نتیجه می رسیم که شرایط آب و هوایی در شکل دهی بافت شهری نقش عمده ای را دارا بوده استترکیب متفاوت مسکن در نواحی اقلیمی مختلف ، اهمیت تاثیر عوامل آب و هوایی را در ساماندهی فضایی مسکن به خوبی نشان می دهد
دسته بندی شهرسازی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 747 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
طراحی شهری همدان براساس طرح اقلیمی مسکن

فروشنده فایل

کد کاربری 4141

چکیده
هدف از این مقاله، بررسی تاثیر عوامل اقلیمی بر طراحی شهری همدان می باشد در بررسی بافت شهرهای مناطق سردسیر به این نتیجه می رسیم که شرایط آب و هوایی در شکل دهی بافت شهری نقش عمده ای را دارا بوده استترکیب متفاوت مسکن در نواحی اقلیمی مختلف ، اهمیت تاثیر عوامل آب و هوایی را در ساماندهی فضایی مسکن به خوبی نشان می دهد فشردگی خانه ها باکمترین سطح نمایان در نواحی سردسیر همدان برای جلوگیری از نفوذ سرما و ... نشان می دهد که قرنها انسان سعی در ایجاد مساکنی نموده که بتواند از شدت مشکلات اقلیمی محیط زیست خود بکاهد و در عوض از جنبه های مطلوب آن بهره مند شود. در اینجا سعی شده است با مطالعه عوامل اقلیمی و تاثیر آنها بر بافت شهری همدان ، به ایده ها و الگوهای پایدار در شهرسازی نوین برسیم.


مجموعه کامل و کاربردی سد و سد سازی/جزوه/تحقیق/آموزش/سدهای اجرا شده

مشخصات فنی سدها مشخصات فنی سد کرج مروری بر علل برتری روشهای آزمایشگاهی ارزیابی فیلتر لیست سدها کرخه سد رفتارنگاری سدهای لاستیکی سدسازی تا قبل هخامنشیان سد های زیر زمینی سد سفید رود سد ذخیره ای کریت طبس ساخت نرم افزار جهت طراحی اولیه سد خاکی تمهیدات لازم برای طراحی لرزه ای سدهاRCCRMC تکنولوژی اجرا در سد خاکی با هسته رسی
دسته بندی عمران
فرمت فایل pdf
حجم فایل 12605 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100
مجموعه کامل و کاربردی سد و سد سازی/جزوه/تحقیق/آموزش/سدهای اجرا شده

فروشنده فایل

کد کاربری 4141

مشخصات فنی سدها
مشخصات فنی سد کرج
مروری بر علل برتری روشهای آزمایشگاهی ارزیابی فیلتر
لیست سدها
کرخه سد رفتارنگاری
سدهای لاستیکی
سدسازی تا قبل هخامنشیان
سد های زیر زمینی
سد سفید رود
سد ذخیره ای کریت طبس
ساخت نرم افزار جهت طراحی اولیه سد خاکی
تمهیدات لازم برای طراحی لرزه ای سدهاRCCRMC
تکنولوژی اجرا در سد خاکی با هسته رسی


مشخصات سد و نیروگاه کرخه

سد سدکرخه مشخصات سد سد و نیروگاه
دسته بندی عمران
فرمت فایل pdf
حجم فایل 5112 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
مشخصات سد و نیروگاه کرخه

فروشنده فایل

کد کاربری 4141

سد
سدکرخه
مشخصات سد
سد و نیروگاه