فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

بازاریابی Marketing

دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی وجهانگردی انواع بازاریابی 1سنتی تمرکز اصلی بر فروش محصولات تولید شده مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی که جریان کالا را از تولید تا مصرف شامل می شود 2مدرن برآوردن نیاز مشتری و برنامه ریزی بر اساس آن صنعت جهانگردی مشتری گراست (customer oriented)
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58
بازاریابی Marketing

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی

انواع بازاریابی

1-سنتی: تمرکز اصلی بر فروش محصولات تولید شده مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی که جریان کالا را از تولید تا مصرف شامل می شود.

2-مدرن: برآوردن نیاز مشتری و برنامه ریزی بر اساس آن.

صنعت جهانگردی مشتری گراست (customer oriented)

در تعریف سنتی، بیشتر به سود توجه می شود ولی در تعریف مدرن هم سود و هم مشتری مورد توجه قرار می گیرند.

موارد حائز اهمیت در بازاریابی مدرن:

1- شناخت مشتری2- نیاز مشتری3-روش برآوردن نیاز مشتری

نیاز: عبارت است از میل به داشتن چیزی که نبود آن باعث ناراحتی و عذاب می شود و یا حالت و احساسی که به موجب آن فرد احساس محرومیتی می کند که موجب رنج و ناراحتی است (یعنی حد فاصل بین وضع موجود و وضع مطلوب)

خواسته: عبارت است از کلیه نیازهای مبتنی بر معیارهای ارزشی جامعه فرهنگ جامعه و شخصیت افراد.

تقاضا: عبارت است از هنگامیکه خواسته با قدرت خرید همراه باشد.

مثلاً در مورد مشروبات الکلی ، نیاز آن می تواند برای فرد وجود داشته باشد اما در برخی جوامع از جمله کشور ما مورد قبول نمی باشد. در نتیجه خواسته چون مثبت نبوده و مقبولیت اجتماعی ندارد، با قدرت خرید متناسب نمی باشد. بنابراین باید ابتدا نیاز به خواسته و بعد به تقاضا تبدیل شود تا بتوان برای رفع آن فعالیت نمود.

نیازهای مازلو: این فرد معتقد است که اگر فرد نیاز اولیه خود که نیاز به ادامه بقا (فیزیولوژیکی) که شامل هوا، آب ، غذا و نیازهای جنسی است فراهم شود به سراغ مرحله دوم یعنی رفع نیاز ایمنی و محافظت مثل خانه و سرپناه و متعاقب آن به مرحله سوم یعنی رفع نیاز اجتماعی مانند کسب اشتغال و ارتباط با دیگران وارد شده، سپس به مرحله چهارم یعنی نیاز به حرمت و عزت نفس یا قدر و منزلت رسیده و در نهایت به مرحله پنجم به راس هرم نیاز یعنی به خودشکوفایی صعود میکند.

روانشناسان می گویند: رفتار انسان تابع قویترین نیازش می باشد.

بازار: مجموعه متقاضیان بالقوه و بالفعل، محل تجمع عده ای از مصرف کنندگان که دارای نیازهای مشترک بوده و از وسیله مبادله مشترکی هم استفاده می کنند.

چهار شرط اصلی تشکیل بازار:

1- وجود متقاضی یا مصرف کننده

2- نیاز و احتیاج

3- قدرت خرید

4- وجود عرضه کننده یا فروشنده کالا

انواع بازار

1- بازار خدمات و کالا

2- بازار سرمایه

3- بازار پول

مکاتب فلسفه بازار

1- فلسفه کالاگرا : Product Concept

در این مکتب مشتری به سراغ کالایی می رود که بهترین کیفیت و کارآیی را داشته باشد و همچنین دارای بهترین ظاهر باشد . در اینجا مشتری با آگاهی کالای خاص را خریداری می کند.

2- فلسفه فروش گرا: The Selling Concept

در این مکتب مشتری به سراغ کالایی می رود که بواسطه ابزارهای پیش برد فروش مانن تبلیغ و روابط عمومی بیشتر نمایانده شده است، هر چه این فعالیتها بیشتر باشد طبیعتاً فروش نیز بیشتر خواهد بود.

3- فلسفه بازاریابی گرا: Marketing Concept

این مکتب می گوید: برای موفقیت بیشتر در بازار باید به نیازها و خواسته های خرد (Micro) مصرف کننده توجه کرد. طبیعی است که در این شرایط کسب رضایت بیشتر مصرف کننده در گرو پاسخگوئی بیشتر به نیازهاست که خود این در قالب یکسری فعالیتهای گسترده قابل شکل گیری است.

4-فلسفه بازاریابی جامعه گرا: The Social Marketing Concept

این مکتب معتقد است که سازمان باید نیازها و خواسته های کلان (Macro) بازار را بدقت ارزیابی نموده و در پاسخگویی به این نیازها نسبت به سایر رقبا برتری جوید. در فلسفه بازاریابی گرا رقیب خود را نمایان می کند و در فلسفه بازاریابی جامعه گرا رقابت افزایش می یابد و مایه و انرژی بیشتری مصرف می شود که اگر به ثمر برسد سود بیشتری دارد.

5- فلسفه تولید گرا Production Concept:

این فلسفه بر این باور است که مشتری به کالایی روی می آورد که می بیند و در دسترس دارد . پس ما تولید می کنیم و در دسترس قرار می دهیم. مثل سوپرمارکت ها که مشتری در همان محل با دیدن کالا تصمیم بهخرید می گیرد. محور تفکر این گروه کالاهای توزیعی است.

اهداف نظام بازاریابی در فلسفه جامعه گرا:

1- به حداکثر رساندن مصرف

2- بالا بردن و بیشتر کردن حق انتخاب مشتری

3- بالا بردن میزان رضایت مصرف کننده

4- بالا بردن کیفیت زندگی

موانع بازاریابی:

1- عدم وجود امکان برآورده ساختن کل نیاز مصرف کننده (مثل سرو مشروب)

2- وجود تفاوتهای رفتاری و روانی و اجتماعی میان مصرف کنندگان (با همه به یک زبان نمی توان صحبت کرد) تفاوت ضائقه ها و زبانها

وظیفه بازاریاب در برار موانع فوق:

الف – مطالعه و شناخت کل بازار ب – شناسایی رقبا


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.