فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

ویژگی های مدیریت کارآفرینی

کارآفرِین فردی است دارای ایده و فکر جدید که از طریق ایجاد یک کسب و کار ( کسب و کار منزل، کسب و کار مجازی ، کسب و کار مغازه یا شرکت یا سازمان) توأم با منابع و مخاطره و با انگیز مالی و اجتماعی محصول یا خدمت جدید به بازار ارائه می‌نماید
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 488 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106
ویژگی های مدیریت کارآفرینی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

فهرست مطالب


- مقدمه

- تعاریف کارآفرینی

- کارآفرینی سازمانی

- نقش‌های کارآفرینان

- ویژگی‌های کارآفرینان

- تفاوت کارآفرین با غیرکارآفرین

- تفاوت کارآفرین با مدیر

- دیدگاه فرایندی و مدل‌های کارآفرینی

- ارائه مدل کارآفرینی


تعاریف کارآفرین

واژه کارآفرین : از کلمه فرانسوی Entreprendre به معنای متعهد شدن Undertake

نشأت گرفته است .

روند تحول زندگی از دوران غارنشینی تاکنون به شیوه‌های متفاوتی توصیف شده است؛

اما آنچه که در تمامی تحلیل‌ها مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش “ عامل تغییر “

( Change Agent ) یا در واقع همان نیرویی است که پیشرفت مادی را سبب شده است .

امروزه متوجه شده‌اند که “ عامل تغییر “ از ابتدا وجود داشته و در آینده نیز نقش آن را

کارآفرینان ایفاء خواهند نمود .

کارآفرِین فردی است دارای ایده و فکر جدید که از طریق ایجاد یک کسب و کار

( کسب و کار منزل، کسب و کار مجازی ، کسب و کار مغازه یا شرکت یا سازمان)

توأم با منابع و مخاطره و با انگیز مالی و اجتماعی محصول یا خدمت جدید به بازار

ارائه می‌نماید.


ریچارد کانتیلون-1730Richard Cantillon

اولین فردی بود که این واژه را در علم اقتصاد ابداع نمود و آن را این چنین تعریف کرد:

کارآفرین فردی است که ابزار تولید را به منظور ترکیب به صورت محصولاتی قابل عرضه به بازار خریداری می‌کند. کارآفرین درهنگام خرید از قیمت نهائی محصولات اطلاع ندارد.

وی عمده فروشان را بعنوان اصلی ترین گروه کارآفرینان محسوب می نمود .



ویژگیهای مدیریت کارآفرینی

کارآفرِین فردی است دارای ایده و فکر جدید که از طریق ایجاد یک کسب و کار ( کسب و کار منزل، کسب و کار مجازی ، کسب و کار مغازه یا شرکت یا سازمان) توأم با منابع و مخاطره و با انگیز مالی و اجتماعی محصول یا خدمت جدید به بازار ارائه می‌نماید
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 488 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106
ویژگیهای مدیریت کارآفرینی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

فهرست مطالب


- مقدمه

- تعاریف کارآفرینی

- کارآفرینی سازمانی

- نقش‌های کارآفرینان

- ویژگی‌های کارآفرینان

- تفاوت کارآفرین با غیرکارآفرین

- تفاوت کارآفرین با مدیر

- دیدگاه فرایندی و مدل‌های کارآفرینی

- ارائه مدل کارآفرینی


تعاریف کارآفرین

واژه کارآفرین : از کلمه فرانسوی Entreprendre به معنای متعهد شدن Undertake

نشأت گرفته است .

روند تحول زندگی از دوران غارنشینی تاکنون به شیوه‌های متفاوتی توصیف شده است؛

اما آنچه که در تمامی تحلیل‌ها مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش “ عامل تغییر “

( Change Agent ) یا در واقع همان نیرویی است که پیشرفت مادی را سبب شده است .

امروزه متوجه شده‌اند که “ عامل تغییر “ از ابتدا وجود داشته و در آینده نیز نقش آن را

کارآفرینان ایفاء خواهند نمود .

کارآفرِین فردی است دارای ایده و فکر جدید که از طریق ایجاد یک کسب و کار

( کسب و کار منزل، کسب و کار مجازی ، کسب و کار مغازه یا شرکت یا سازمان)

توأم با منابع و مخاطره و با انگیز مالی و اجتماعی محصول یا خدمت جدید به بازار

ارائه می‌نماید.


ریچارد کانتیلون-1730Richard Cantillon

اولین فردی بود که این واژه را در علم اقتصاد ابداع نمود و آن را این چنین تعریف کرد:

کارآفرین فردی است که ابزار تولید را به منظور ترکیب به صورت محصولاتی قابل عرضه به بازار خریداری می‌کند. کارآفرین درهنگام خرید از قیمت نهائی محصولات اطلاع ندارد.

وی عمده فروشان را بعنوان اصلی ترین گروه کارآفرینان محسوب می نمود .


وجدان کاری

استعدادی که به تشخیص نیک و بد می پردازد و برای امور ارزش قائل است و نیک و بد را از هم متمایز می سازد و برای ما نوعی الزام ایجاد می کند ؛ یعنی تکلیف را به ما نشان می دهد وجدان نام دارد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 206 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
وجدان کاری

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

فهرست مطالب

تعریف وجدان کاری ،

رابطه وجدان کاری و انضباط اجتماعی ،

رابطه بین وجدان ، بهره وری و توسعه پایدار ،

وجدان کاری و مفاهیم مشابه ،

راه کارهای عملی تقویت وجدان کاری در نظام اداری و اجرائی ،

اخلاق کار در غرب

اخلاق کار در ایران


وجدان کاری :

مفاهیم متفاوتی در ابعاد روان شناختی وجدان مطرح شده است .

برخی وجدان را به معنای آگاهی از اندیشه پنهانی انسانی دانسته اند .

گروهی وجدان را دریافت ، درک ، توجه به درجاتی ازکنترل

اندیشه یا مشاهده و تشخیص مربوط به خود فرد را مطرح کرده اند .

دسته ای وجدان را مشابه از درون آگاه شدن و عامل ابراز قوه

قضاوت کردن بیان نموده اند و برخی وجدان را به معنای مالکیت

تمامی قوای ذهنی می دانند .

استعدادی که به تشخیص نیک و بد می پردازد و برای امور ارزش

قائل است و نیک و بد را از هم متمایز می سازد و برای ما نوعی

الزام ایجاد می کند . یعنی تکلیف را به ما نشان می دهد وجدان نام

دارد .

وجدان بایستگی ها را از نبایستگی ها و شایستگی ها را از

ناشایستگی ها تفکیک می کند وجدان قاضی امین است وجدان

راهنمایی مطمئن و نظاره گری امین است و در نظاره خود هیچ

بازیگری ندارد .

وجدان خلوتگاهی است که در آنجا انسان با خود به گفتگو می

پردازد و در حقیقت وجدان قطب نمای بشر است .

در صورتی که انرژی های مربوط به وجدان به سوی کار

متمرکز و معطوف شود وجدان کاری نام می گیرد .


نقش و جایگاه بیمه حمل و نقل کالا در اقتصاد ایران

پیدایش بیمه حمل و نقل دریایی توام با پیدایش بیمه بوده استگسترش معاملات بازرگانی بین المللی در قرن هفدهم،هجدهم و نوزدهم،موجب گردید که بیمه حمل و نقل کالا،به موازات آن معاملات توسعه یابد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 453 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
نقش و جایگاه بیمه حمل و نقل کالا در اقتصاد ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

نقش و جایگاه بیمه حمل و نقل کالا در اقتصاد ایران

موسسات بیمه با توجه به نقشی که در اقتصاد جامعه دارند می توانند با حفظ ثروت های ملی و جبران زیان های مالی بر اقتصاد و تامین و تضمین سرمایه گذاری های بزرگ در جامعه و نیز با توسعه آنها باعث رشد و توسعه کل مجموعه اقتصادی کشور گردند.

برای اینکه مشخص شود که حق بیمه های دریافتی بیمه حمل و نقل کالا در ایران با توجه به کدام عوامل و متغییر های اقتصادی تغییر می کند و میزان تاثیر هر کدام چقدر است،از یک مدل اقتصادسنجی استفاده شده است که در آن حق بیمه های دریافتی،تابعی از تولید ناخالص داخلی،میزان واردات کالا و خدمات و نیز میزان صادرات کالاها و خدمات در نظر گرفته شده است.


با انجام آزمون هم انباشتگی بین متغییر های مدل،معلوم گردیده که بین آنها رابطه هم انباشتگی وجود دارد. بنابراین با استفاده از روش متداول حداقل مربعات معمولی(OSL)که وجود رابطه هم انباشتگی بین متغییر ها استفاده از آن را ممکن ساخته است،مدل مورد نظر براورد شده است. نتیجه این براورد، حاکی از آن است که واردات کالاها و خدمات،بیشترین اثر را بر روی حق بیمه های دریافتی حمل و نقل کالا دارد.


آغاز فعالیت بیمه ای در ایران در سال 1289 هجری شمسی بوده است که در سال مذکور دو موسسه بیمه روسی اقدام به عملیات بیمه در ایران می نمایند.سر انجام در سال 1314 اولین شرکت بیمه ایرانی به نام شرکت سهامی بیمه ایران تاسیس می گردد.


مفاهیم ریسک و بازده

بازده در فرایند سرمایه گذاری نیروی محرکی است که ایجاد انگیزه می کند و پاداشی برای سرمایه گذاران محسوب می شود
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 298 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
مفاهیم ریسک و بازده

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

فهرست مطالب

1- مفهوم ریسک و بازده

2- بازده تحقق یافته و بازده مورد انتظار

3- اجزای بازده

4- منابع ریسک

5- انواع ریسک

6- اندازه گیری ریسک و بازده

7- بتا

8-تخمین ریسک و بازده

9- رابطه ریسک و بازده

بازده چیست ؟

بازده در فرایند سرمایه گذاری نیروی محرکی است که ایجاد انگیزه می کند و پاداشی برای

سرمایه گذاران محسوب می شود .

بازده تحقق یافته؟

بازده تحقق یافته ، بازده ای است که واقع شده است ، یا بازده ای است که کسب شده است . به بیان ساده تر بازده تحقق یافته بازده ای است که ، به وقوع پیوسته و واقع شده است .

بازده مورد انتظار؟

بازده مورد انتظار ، عبارت است از بازده تخمینی یک دارایی که سرمایه گذاران انتظار دارند در یک دوره آینده بدست آورند .


ریسک چیست ؟

به میزان اختلاف میان بازده واقعی سرمایه گذاری با بازده مورد انتظار را ریسک می نامیم .


مروری بر نظریه های سازمان و مدیریت

مدیریت موفق و مؤثر مدیریتی است که به کسب هدف‎های سازمانی یا چیزی بیش از آن بیانجامد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3948 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58
مروری بر نظریه های سازمان و مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

فهرست:

فصل 1- تعاریف و مفاهیم مدیریت و سازمان

فصل 2- مثال‎های طبقه‎بندی نظریه‎های سازمان و مدیریت

فصل3- سیر تحول نظریه‎های مدیریت

فصل 4- خلاقیت

فصل 5- برنامه ریزی

فصل 6- تصمیم گیری و حل مساله

فصل 7- برنامه ریزی استراتژیک یا راهبردی

فصل 8 – سازماندهی

فصل 9- هدایت و رهبری

فصل 12- کنترل


فصل 1- تعاریف و مفاهیم مدیریت و سازمان

سازمان را تربیت منظم افراد برای دستیابی به اهدافی مشخص تعریف کرده‎اند.

برخی مدیریت را عبارت ازفرایند کسب اهداف و به طور کارا و مؤثر از طریق دیگران تعریف می‎نمایند. در این تعریف بر دو مفهوم کارایی و اثر بخشی تاکید شده است. از نظر پیتر دراکر کارایی به معنای درست انجام دادن کار و اثر بخشی به معنای انجام دادن کار درست می‎باشد.

به طور کلی سازمانها سه ویژگی مشترک دارند؛
1- مقاصد و اهداف مشخصی دارند،2- از آحاد انسانی تشکیل شده‎اند و3- دارای ساختاری منظم و مشخص می باشند.

ابعاد سازمان مفهومی است که بیانگر ویژگی های خاص سازمان می باشد.

1- رسمی گرایی 2- تخصص گرایی 3- داشتن استاندارد 4- سلسله مراتب اختیارات 5- پیچیدگی 6- تمرکزگرایی 7- حرفه‎ای گرایی و 8- نسبت کارکنان از ابعاد ساختاری سازمان می باشد.

ابعاد محتوایی سازمان نیز عبارت است از؛ 1- اندازه 2- فن آوری سازمان 3- محیط 4- هدف‎ها و راهبردها و 5- فرهنگ.

پیچیدگی در سازمان‎ها به معنای تعداد کارها یا نظام های فرعی است که در درون یک سازمان انجام می شود.


مدیریت پسماندهای صنعتی

مطابق قانون پسماندها پسماند به مواد جامد، مایع و گاز(غیر از فاضلاب) گفته می شود که بطور مستقیم یا غیر مستقیم حاصل از فعالیت انسان بوده و از نظر تولید کننده زاید تلقی می شود(ماده 2)
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 875 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
مدیریت پسماندهای صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

تاریخچه

-مدیریت پسماندهای جامد در جهان سابقه چندانی ندارد.

-در دهه 1840 دنیای غرب وارد دوران بهسازی محیط(Age of Sanitation) شد.

-در سال 1874 اولین سیستم زباله سوز در ناتینگهام انگلیس راه انداری شد.

-پس از جنگ جهانی دوم با رشد سریع جمعیت و افزایش آگاهی های عمومی نسبت به مسایل زیست محیطی و شناخت تاثیرات بلندمدت پسماندها برنامه های علمی برای مدیریت پسماندها تعریف و به اجرا درآمد.

-درسال 1965اولین قانون مواد زاید جامد در آمریکا تصویب شد.


طبقه بندی پسماندهای صنعتی (ماده2 قانون پسماندها):

•پسماندهای عادی:کلیه پسماندهایی گفته می شود که بصورت معمول از فعالیتهای روزمره انسانها در شهرها، روستاها و خارج از آنها تولید می شود از قبیل زباله های خانگی و نخاله های ساختمانی

•پسماندهای پزشکی(بیمارستانی):به کلیه پسماندهای عفونی و زیان آور ناشی از بیمارستانها ، مراکز بهداشتی و درمانی ، آزمایشگاههای تشخیص طبی و سایر مراکز مشابه گفته می شود سایر پسماندهای خطرناک بیمارستانی از شمول این تعریف خارج است.

•پسماندهای ویژه: به کلیه پسماندهایی گفته می شود که به دلیل بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سمیت، بیماریزایی، قابلیت انفجاریا اشتعال، خورندگی و مشابه آن به مراقبت ویژه نیاز داشته باشد و آن دسته از پسماندهای پزشکی و نیز بخشی از پسماندهای عادی، صنعتی و کشاورزی که نیاز به مدیریت خاص دارند جزو پسماندهای ویژه حساب می شوند.

•پسماندهای کشاورزی: به پسماندهای ناشی از فعالیتهای تولیدی در بخش کشاورزی گفته می شود از قبیل فضولات، لاشه حیوانات( دام و طیور و آبزیان) محصولات کشاورزی فاسد یا غیرقابل مصرف

•پسماندهای صنعتی: به کلیه پسماندهای پالایشگاهی صنایع گاز، نفت و پتروشیمی و امثال آن گفته می شوداز قبیل براده ها، سررزیها و لجن های صنعتی


مدل های پیش بینی ورشکستگی

از نقطه نظر اقتصادی ، ورشکستگی را می توان به زیان ده بودن شرکت تعبیر کرد که در این حالت، شرکت دچار عدم موفقیت شده است در واقع، در این حالت، نرخ بازدهی شرکت کمتر از نرخ هزینه سرمایه می باشد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3845 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
مدل های پیش بینی ورشکستگی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

مقدمه

در زمان های قدیم ضرب‌ ا لمثلی وجود داشت، کسی که نتواند از جیبش خرج کند

بایستی از جانش مایه بگذارد. این ضرب‌المثل، کاربری بیرحمانه کلامی داشت قانون

رم باستان (سال 450 قبل از میلاد) اعلام کرد که طرف استقراض کننده در گرو بستانکار

خود می‌باشد بدین معنی که وثیقه بازپرداخت بدهی، خود شخص مقروض می‌باشد و در

صورتی که فرد بدهکار موفق به بازپرداخت نمی‌ شد طلبکار می‌توانست او را جلب نماید.

سپس طلبکار در انظار عمومی درخواست میکرد که کسی برای پرداخت طلب او داوطلب

شود و اگر کسی داوطلب نمی‌شد، بستانکار فرد بدهکار را میکشت و یا می‌فروخت.

در یونان باستان (623سال قبل از میلاد ) بدهکاری در ردیف جنایت، توهین به مقدسات و

سایر جرم های بزرگ طبقه بندی میشد.

پیشینه تحقیق

از نقطه نظر اقتصادی ، ورشکستگی را می توان به زیان ده بودن شرکت تعبیر کرد که در

این حالت، شرکت دچار عدم موفقیت شده است. در واقع، در این حالت، نرخ بازدهی

شرکت کمتر از نرخ هزینه سرمایه می باشد شرکت هایی که مشمول ماده 141 قانون

تجارت می شوند به عنوان شرکت های ورشکسته معرفی می شوند . ( شرکتهای با حداقل

زیان انباشته ای معادل نصف سرمایه را ملزم به اعلام انحلال یا کاهش سرمایه میکند).

نیوتن دلایل ورشکستگی را بطورکلی به دو دسته دلایل درون سازمانی و برون سازمانی

تقسیم کرده است.

از نظر او دلایل برون سازمانی عبارتند از:

1-ویژگیهای سیستم اقتصادی :اقدامات دولت مانند وضع قوانین مالیاتی،پایین اوردن تعرفه

ها،قوانین مربوط به دستمزد و ساعت کار و...

2-رقابت :شرکت های کوچک و بی تجربه از رقابت جا می مانند و یکی از دلایل

ورشکستگی است .

و...................


فعالیت های ترفیعی و تشویقی

ترفیعات یا ارتقاء عبارت است از مجموعه فعالیت های اطلاع رسانی، ترغیب و اثرگذاری که این سه کاملا با هم مربوطند
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 464 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
فعالیت های ترفیعی و تشویقی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

آمیخته فعالیت های ترفیعی

.1آگهی و تبلیغات

.2پیشبرد فروش

.3روابط عمومی

.4فروش حضوری


علل اهمیت ترفیع

افزایش فاصله فیزیکی بین تولید کننده و مصرف کننده که باعث مشکل ارتباطات شده است.

شدت رقابت بین منابع گوناگون و شرکت های مربوط به یک صنعت.


عوامل موثر در ترکیب ترفیع

.1میزان پول در دسترس

.2چگونگی و ماهیت بازار (حوزه جغرافیایی، تمرکز بازار و نوع مشتریان)

.3ماهیت محصول (مصرفی یا صنعتی)

.4چرخه عمر محصول


قابلیت ها و ساختار سیستم ها و نرم افزارهای مدیریت زنجیره تامین

زنجیره تأمین شامل تمام فعالیت های مرتبط با جریان مواد و اطلاعات از تأمین کندگان مواد اولیه تا تحویل محصول به مشتری نهایی است و بر بهبود خدمت رسانی به مشتری ،سودآوری،و عملکرد سازمان تمرکز دارد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
قابلیت ها و ساختار سیستم ها و نرم افزارهای مدیریت زنجیره تامین

فروشنده فایل

کد کاربری 12271


مقدمه

در سال های اخیر مدیریت زنجیره تأمین(SCM)به دلیل جهانی شدن بازارهای کسب و کار

اهمیت زیادی پیدا کرده است،اما آنچه که باعث شد تا زنجیره تأمین اهمیت زیادی پیدا کند

به دهه ی 90 میلادی باز میگردد که مدیران بسیاری از صنایع دریافتند برای ادامه ی

حضور در بازار،تنها بهبود فرآیندهای داخلی کافی نیست بلکه تأمین کنندگان قطعات و مواد

نیز باید با بهترین کیفیت و کم ترین هزینه نیازها را برطرف کند و از طرفی توزیع

کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکی با سیاست های توزیع بازار داشته باشند.

امروزه علاوه بر بالارفتن رقابت در عرصه ای جهانی،افزایش تنوع در تقاضاهای مشتریان

پیشرفت فناوری ارتباطات و سیستم های اطلاعاتی،افزایش قوانین و مقررات دولتی و ....

سازمان ها را ملزم به تمرکز بر زنجیره تأمین کرده است.


زنجیره تامین چیست؟

از دیدگاه مایکل پورتر،زنجیره تأمین شامل تمام فعالیت های مورد نیاز برای ارائه یک

محصول یا خدمت جدید به مشتری نهایی است،اما به طور کلی زنجیره تأمین شامل تمام

فعالیت های مرتبط با جریان مواد و اطلاعات از تأمین کندگان مواد اولیه تا تحویل محصول

به مشتری نهایی است و بر بهبود خدمت رسانی به مشتری ،سودآوری،و عملکرد سازمان

تمرکز دارد.

هدف زنجیره تأمین در واقع خروجی مناسب در زمان مناسب است.


به طورکلی چهار گروه نرم افزاری از زنجیره تامین پشتیبانی می کنند که عبارتند از:
1 - نرم افزارهای برنامه ریزی منابع موسسه (ERP)
2 - نرم افزارهای مدیریت زنجیره تامین (SCM)
3 - نرم افزارهای بهینه سازی تولید (OPT)
4 - نرم افزارهای تجزیه و تحلیل (ANAL)


نرم افزار EPICOR(1984-امریکا)

شرکت EPICOR یکی از رهبران تولید نرم افزارهای کسب و کار در دنیا میباشد و راه حل

های تولیدی این شرکت مربوط به بخش های ساخت(تولید)،توزیع،خرده فروشی و هتل

داری میباشد.

این شرکت در بیش از150 کشور،راه حل های نرم افزاری یکپارچه مدیریت منابع

بنگاه(erp)،مدیریت روابط با مشتریان(CRM)،مدیریت زنجیره تامین(SCM)،ارائه میدهد.

نرم افزار مدیریت زنجیره تامین Epicor به مجموعه ای از قابلیت های بنگاهی مانند

مدیریت روابط با مشتریان(CRM)،مدیریت روابط با تامین کنندگان(SRM)،و اجرای

زنجیره تامین(SCE) مجهز شده است و شامل( سیستم های خودکار زمان بندی مسیرها

باسیستم GPS یکپارچه میشوند،داده های نقشه ای دیجیتال،مسافت ها و جهت یابی

هایی که که نیازهای مشتریان رادر سراسر دنیا مشخص میکند)میباشد.