فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فرایند تشخیص برای بالندگی سازمان

بالندگی سازمانی در هسته درونی خود یک برنامه کششی است این برنامه بر پایه اطلاعات درست درباره وضع موجود ، فرصتها و دشواریهای کنونی و پیامدهای کنشهایی ست که برای دستیابی به هدف به اجرا درآمده اند استوار است
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 206 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
فرایند تشخیص برای بالندگی سازمان

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

مقدمه

بالندگی سازمانی در هسته درونی خود یک برنامه کششی است این برنامه بر پایه اطلاعات درست درباره وضع موجود ، فرصتها و دشواریهای کنونی و پیامدهای کنشهایی ست که برای دستیابی به هدف به اجرا درآمده اند استوار است .
یک برنامه بالندگی سازمان با عنصر تشخیص آغاز می شود . تشخیص سازمانی با فراهم آوردن اطلاعات لازم سازمانی با واکنش سریع را شکل می دهد که میتواند با عوامل موثر تغییر فعالانه برخورد کند .
تشخیص سازمانی رکن اصلی فرآیند بالندگی سازمان است .


تشخیص یاعلت یابی

تشخیص علل مشکلات سازمانی بعنوان حساس ترین جز استقرار یک طرح بهسازی سازمان تلقی میگردد .
تشخیص حدود 85% طرح بالندگی سازمان است .
سیستم جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات را علت یابی گویند علت یابی بر پایه اطلاعات جهت تجزیه و تحلیل و شناخت دقیقتر ساختار ، تعاملات ، رویه عملها و روشها ، سبکهای مدیریتی و سایر عناصر سیستم لازم و ضروریست .
علت یابی نیازمند داشتن نگرشی سیستماتیک و منظم بکل فرایندها است .


فرایند تحلیل سلسله مراتبی

فرایند تحلیل سلسله مراتبی که اولین بار توسط توماس ال ساعتی در 1980 مطرح شد که بر اساس مقایسه های زوجی بنا نهاده شده و امکان بررسی سناریوهای مختلف را به مدیران می دهد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 270 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81
فرایند تحلیل سلسله مراتبی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

مقدمه

یکی از کارآمد ترین تکنیک های تصمیم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی (Analytical Hierarchy process-AHP) که اولین بار توسط توماس ال ساعتی در 1980 مطرح شد . که بر اساس مقایسه های زوجی بنا نهاده شده و امکان بررسی سناریوهای مختلف را به مدیران می دهد .


اصول فرایند تحلیل سلسله مراتبی

اصل 1. شرط معکوسی (Reciprocal Condition)

اصل 2. همگنی (Homogeneity)

اصل 3. وابستگی (Dependency)

اصل 4. انتظارات (Expectation)


شرط معکوسی

اگرترجیح عنصر A بر عنصر B برابر n باشد ترجیح عنصر B بر عنصر A برابر 1 یه روی nخواهد بود .


سازمانهای مجازی

سازمان مجازی یک سازمان کوچک ومرکزی است که منابع اصلی خودرا ازسایر سازمانها تامین می کندیک سازمان مجازی از نظر ساختاربسیار متمرکزاست وبندرت دارای واحدها ودوایر تخصصی یاوظیفه ای می شود
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 446 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
سازمانهای مجازی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

مقدمه

در زمانه ما که عصر پد یداری تازه ها و نوع آوری ها ست نوع جدیدی از سازمانها در حال ظهور است که ان را سازمان مجازی نامیده اند . سازمان مجازی از نوعی تلفیق میا ن گروها وواحدهای پراکنده که به کمک شبکه های ارتباطی با هم پیوند خو رده اند وتشکل جدیدی را به وجود اورده اند

فرق این سازمان با سازمانهای سنتی در این است که :

سازمانهای سنتی فعالیت خود را در واحدهای مشخص تجاری اما سازمانهای مجازی عملیات خودرا فراتر از زمان -مکان -فرهنگ ومرزهای سازمان انجام میدهند

بنابر این این سازمان ها با ایجاد ارتباط با مرز سازمان وبا بهره گیری از تیمهای مجازی بسته به نیاز سازمان تشکیل یافته ونتیجه آن ها ایجا د سازمانی بدون مرز است

در سازمان مجا زی واحدها ی کوچک و خود کفا به یاری سیستمهای ارتبا طی واطلاعاتی به هم پیوند خورده اند وا اتحاد سازمانهای کوچک - شبکه ای عظیم ازسازمانها به وجود می اید که قادر به انجام ماموریتهای بزرگی است.


• تعاریف سازمانهای مجازی

•سازمان مجازی یک سازمان کوچک ومرکزی است که منابع اصلی خودرا ازسایر سازمانها تامین می کند.یک سازمان مجازی از نظر ساختاربسیار متمرکزاست وبندرت دارای واحدها ودوایر تخصصی یاوظیفه ای می شود.

و..............


رفتار سازمانی مثبتگرا

رفتار سازمانی مثبتگرا یعنی ؛مطالعه و کاربرد توانمندی‌های مثبت روان‌شناختی و نقاط قوت منابع انسانی که قابل توسعه و اندازه گیری باشند و بتوان برای بهبود عملکرد کارکنان، آنها را به صورت اثر بخش مدیریت کرد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 845 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
رفتار سازمانی مثبتگرا

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

مقدمه

مدیریت و رهبری در عین جذابیت به یکی از پیچیده‌ترین مفاهیم سازمانی تبدیل شده است. پیچیدگی ذاتی بشر در کنار شتاب فزاینده تغییرات،‌ درک عوامل موفقیت سازمان را دشوارتر ساخته است. هزاره سوم با مسائل مهمی همچون افزایش دموکراسی، افزایش جمعیت، جهانی‌شدن، گسترش ارتباطات و اطلاعات، مسائل اخلاقی و مسئولیت اجتماعی، افزایش انتظارات مشتریان، رقابت فزاینده سازمان‌ها، سرعت رشد دانش و فناوری، و... دست‌به‌گریبان شده است.


تعریف

رفتار سازمانی مثبت گرا چنین تعریف می شود:

“ مطالعه و کاربرد توانمندی‌های مثبت روان‌شناختی و نقاط قوت منابع انسانی که قابل توسعه و اندازه گیری باشند و بتوان برای بهبود عملکرد کارکنان، آنها را به صورت اثر بخش مدیریت کرد. “




سیستم مدیریت HSE

خطر موقعیت یا منبع بالقوة ایجاد خسارت و یا بیماری، تخریب اموال، تخریب محیط کار و یا ترکیبی از آنها
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 900 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 103
سیستم مدیریت HSE

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

خطر: موقعیت یا منبع بالقوة ایجاد خسارت و یا بیماری، تخریب اموال، تخریب محیط کار و یا ترکیبی از آنها

خطر: عوامل بالقوه آسیب رسان، به عواملی اطلاق می شود که سبب بیماری، آسیب، صدمه به تجهیزات کارخانه، محصول، محیط زیست ویا ازبین رفتن تولید وافزایش پرداخت خسارتهای مرتبط می‌گردد.


مثالهایی از خطرات

• الکتریسیته

• بارسنگین

• داربست

• زمین لغزنده

• تشعشعات رادیو اکتیو


دسته بندی خطرات و عوامل زیان آور محیط کار

عوامل فیزیکی زیان آور

عوامل شیمیائی زیان آور

عوامل بیوژلویکی زیان آور

عوامل ارگونومیک زیان آور


HSE management

بکارگیری اصول مدیریت عمومی نظیر طرح ریزی وغیره برای توسعه، استقرار وحفظ خط مشی HSE را مدیریت HSE گویند.


خلاقیت و نوع آوری در مدیریت

خلاقیت دارای سه مؤلفه است تخصص ، تفکر خلاق و انگیزش که می تواند درونی و بیرونی باشد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 156 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
خلاقیت و نوع آوری در مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

مقدمه

امروزه جامعه‌ نیازمند آموزش‌ مهارتهایی است ‌که با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم وفناوری به پیش برود،هدف ‌باید پرورش ‌انسانهایی ‌باشد که ‌بتوانند با مغزیی خلاق‌ با مشکلات‌ روبرو شده ‌و به ‌حل ‌آنها بپردازند. به ‌گونه ای‌ که ‌انسانها بتوانند به خوبی ‌با یکدیگر ارتباط‌ برقرار کرده ‌و با بهره‌گیری ‌از دانش جمعی ‌و تولید افکار نو مشکلات‌ را از میان‌ بردارند و به ‌سوی ‌یک‌ جامعه ‌سعادتمند قدم‌ بردارند.

خلاقیت دارای سه مؤلفه است:

تخصص ، تفکر خلاق و انگیزش که می تواند درونی و بیرونی باشد.


خلاقیت از دیدگاه سازمانی

ارائه ی فکر و طرح نوین برای بهبود و ارتقاء کمیت یا کیفیت فعالیت‌های سازمان؛ مثلاً افزایش بهره‌وری، افزایش تولیدات یا خدمات، کاهش هزینه‌ها، تولیدات یا خدمات از روش بهتر، تولیدات یا خدمات جدید و غیره.


حلقه های کنترل کیفیت

حلقه کیفی شامل تعدادی افراد است که به صورت داوطلبانه در قسمت های مختلف واحدهای تولیدی یا خدماتی با حضور فعال سرپرست یا مدیر آن قسمت برای حل مسائل از طریق خلق ایده هایی نو گردهمایی تشکیل می دهند و فعالیت های مربوط به کیفیت را از طریق شناسایی و تعریف مسئله بررسی کرده و در ارتباط با مشکلات با استفاده از روشهای تحلیلی راه حل های مناسب را ارائه می کنند
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 266 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62
حلقه های کنترل کیفیت

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

مقدمه

به منظور دست یابی به الگوهای بهینه حل مساله و ایجاد بهبود در سازمان ها، گروه های حل مساله یکی از راه کارهای مورد استفاده در سازمان های مختلف بوده است. در این راستا، سازمان ها نسبت به ایجاد تشکل های کاری و ایجاد فرهنگ کار گروهی، اقدام نموده اند و در این راه دستاوردهای مهمی نیز توسط آن ها کسب شده است.

از ویژگی های مهم و منحصربفرد این رویکرد آن است که علاوه بر به کارگیری مؤثر تکنیک ها و ابزارهای مورد استفاده در حوزه مهندسی کیفیت، با رویکردی خلاقانه به حوزه حل مسئله نیز پرداخته و تلاش می کند تا با تلفیق این دو، در قالب یک کار گروهی هدفمند به تأمین اهداف سازمان از طریق حل مشکلات در سطوح مختلف و در نتیجه بهبود مستمر بپردازد.


تاریخچه پیدایش حلقه های کیفی

ژاپن پیش از جنگ جهانی دوم، به واسطه عدم به کارگیری روش های کنترل کیفیت، به تولیدکننده کالاهای ارزان و نامرغوب شهرت داشت. پس از جنگ جهانی دوم این کشور برای ورود به بازارهای جهانی تلاش زیادی را مصروف داشت. از سال 1771 صحنه رقابت ها تغییر کرد و از آن به بعد ژاپن توانست اطمینان بازارهای جهانی را به خاطر کیفیت مطلوب کالاهایش جلب کند و بازارهای جهانی را به دست گیرد.

این انتقال تسلط بر بازارهای کشورهای پیشرفته غربی، تاثیر زیادی گذاشت، تا آنجا که غربی ها، دلایل متعددی را برای موفقیت ژاپنی ها مفروض داشتند. یکی از دلایل معروف که غربی ها برآن تکیه می کنند این است که، این سیستم ها، فقط با فرهنگ ژاپنی ها قابل اجراست و ژاپنی ها جز کار کردن، به چیزی نمی اندیشیدند.


چیدمان ماشین آلات و تجهیزات کارخانه

چیدمان کارخانه ، نقشه ای بهینه از ترکیب و شکل گیری امکانات شامل پرسنل،تجهیزات و دستگاه های تولیدی،انبارها ،تجهیزات حمل و نقل و جابجایی مواد و همه امکانات و خدمات می باشد بطوریکه این طراحی بهترین ساختاری را ارائه کند که همه موارد ذکر شده را در خود جای دهد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1990 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
چیدمان ماشین آلات و تجهیزات کارخانه

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

فهرست مطالب


تاریخچه

تعریف لی اوت

اهداف لی اوت

اصول لی اوت

انواع سیستم های عملیاتی

انواع لی اوت

مزایا و معایب انواع لی اوت


تاریخچه

آغاز استفاده از خطوط تولیدی در صنعت به عصر انقلاب صنعتی و اختراع ماشین بخارتوسط جیمز وات برمی گردد.در آن زمان ایده ساخت ماشین های تولیدی توسط وات مطرح شد. بمنظور تولید انبوه اولین بار در صنعت نساجی ایده بکار گیری ماشین آلات تولیدی مطرح شد و کم کم به صنایع دیگر نیز راه یافت پیدایش ماشین آلات تولیدی و استفاده از انها در کارخانه ها دانشمندان مدیریت و مدیران را وادار نمود تا همواره بدنبال روش و شیوه ایی باشند تا بتوانند بیشترین مقدار تولید را با کمترین هزینه بردست اورند که این امر سبب شد تا مدیران برای کاهش هزینه های حمل به نحو استقرار ماشیت الات توجه نمایند زیرا استقرار مناسب و صحیح ماشین الات تا حدی می توانست هزینه ها از جمله هزینه حمل و رفت امدهای زاید بین گارگاهها را کاهش دهد.


تعریف چیدمان

چیدمان کارخانه ، نقشه ای بهینه از ترکیب و شکل گیری امکانات شامل پرسنل،تجهیزات و دستگاه های تولیدی،انبارها ،تجهیزات حمل و نقل و جابجایی مواد و همه امکانات و خدمات می باشد بطوریکه این طراحی بهترین ساختاری را ارائه کند که همه موارد ذکر شده را در خود جای دهد.




توسعه و طراحی محصول

طراحی محصول به عنوان یک کلمه،مجموعه ای از مشخصات یک محصول است که شامل، فرم(ویژگی های زیبایی شناختی و ملموس محصول یا خدمات)وعملکرد(قابلیت ها)به صورت توأم و یکپارچه است
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1549 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
توسعه و طراحی محصول

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

فهرست مطالب

تعریف محصول

چرخه عمر محصول

تعریف طراحی محصول

عوامل موثر بر طراحی محصول

ابزارهای مورد استفاده در طراحی محصول

مراحل طراحی محصول


طراحی محصول

طراحی محصول به عنوان یک فعل،به معنای فرآیند خلق کردن یک محصول

جدید برای فروخته شدن به مشتریان یک کسب و کار است.

به دلیل نبود یک تعریف فراگیر پذیرفته شده که بتواند به طور کامل تمامی

موضوعات طراحی محصول را دربرگیرد،دو تعریف مجزا مورد نیاز خواهد بود:


اول تعریفی که بتواند طراحی محصول را مستقیما از جنبه یک محصول

معرفی کرده و دیگری تعریفی که بتواند فرآیند طراحی محصول را در رابطه

با این ساخت ارائه دهد.

طراحی محصول به عنوان یک کلمه،مجموعه ای از مشخصات

یک محصول است که شامل، فرم(ویژگی های زیبایی شناختی و

ملموس محصول یا خدمات)وعملکرد(قابلیت ها)به صورت توأم و یکپارچه

است.

فرآیند طراحی محصول یعنی:مجموعه ای از فعالیت های استراتژیک و

و تاکتیکی از ایده پردازی تا تجاری سازی وخلق یک محصول است.

هدف طراحی محصول چینش اجزای محصول با توجه به امکانات،توانایی ها و اهداف سازمان است

به نحوی که مشتری آن را انتخاب کرده تا مزایای رقابتی افزایش یابد.

طراحی محصول مجموعه فعالیت هایی فراتر از مهندسی میباشد،همراه با

مخاطره و فرصت های فراوان،ونیاز به توجه خاص به فناوری،بازار،و زمان

دارد.


چرا طراحی محصول مهم است؟

1.رقابت بین المللی

2.تقاضای پیچیده بازار

3.تکنولوژی



تجربه مدیریتی

تجارب مدیریتی در واقع توصیفی از یک موقعیت مدیریتی است که افراد در آن موقعیت درگیر یک موضوع پیچیده و خاص هستند و مجبورند بر سر دو راهی تصمیم بگیرند این طبقه بندی‌ها بر حسب هدف، شکل یا منابع اطلاعاتی هستند
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 69 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
تجربه مدیریتی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

žمقدمه:

žارتباط نزدیکی بین تجربه و دانایی وجود دارد. تجربه را می توان به عنوان پالایشگر دانایی در نظر گرفت. نه تنها انواع خاصی از دانایی می تواند. به تجربه تبدیل شوند،بلکه تجربه می تواند معیاری برای تبدیل داده ها به دانایی محسوب شود.

žتجربه مدیریتی:

ž žهر کدام از ما بارها و بارها این جمله را شنیده‌ایم که «تجربه، بزرگ‌ترین معلم زندگی انسانهاست»؛ اما به راستی هر یک از ما چه قدر زمان در اختیار داریم تا بتوانیم هر چیزی را تجربه کنیم،‌ این در حالیست که بسیاری افراد همان راهی را که ما مدنظر داریم طی کنیم را پشت سر گذاشته‌اند و با کسب تجربه از مسیر طی شده آنان، حداقل می‌توانیم ابعاد نوتری از همان مسیر را بگشاییم. ž

žبه طور کلی می‌توان تجربه را از جهت مبدأ کسب آگاهی به دو قسم ذیل تقسیم کرد:‌ ž

ž1. تجربه خارجی( حسی) : مقصود آگاهی‌هایی است که انسان به وسیله حواس مادی از عالم خارج که در اینجا به معنای عالم ماده است به دست می‌آورد.

ž 2. تجربه درونی:‌ مراد معلوماتی است که انسان به وسیله مشاهده درونی و تفکر درباره حالات درونی و وجدانی خود به دست می‌آورد.