فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

مجموعه کامل بازرسی نصب تجهیزات مکانیکال در پروژه های صنعتی

مجموعه کامل بازرسی نصب تجهیزات مکانیکال در پروژه های صنعتی، یک فایل کاملا ارزشمند برای مهندسین مکانیک و نصب در پروژه ها شامل مباحث کلیدی زیر می باشد
دسته بندی صنایع نفت و گاز
فرمت فایل zip
حجم فایل 44663 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 309
مجموعه کامل بازرسی نصب تجهیزات مکانیکال در پروژه های صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

بازرسی تنظیم و جانمایی تجهیزات مکانیکی پس از نصب Mechanical Equipment Positioning

در این مدرک، به اقدامات لازم جهت نصب تجهیزات مکانیکی، یعنی Equipment Erection یا Positioning اشاره می شود.

بازرسی Chipping and Padding فونداسیون تجهیزات مکانیکی

توضیح: این مدرک به تفصیل به نحوه اجرا و بازرسی Chipping سطح فونداسیون و انواع و نحوه ی اجرای Pad گذاری پیش از نصب تجهیزات مکانیکی می پردازد. سعی شده است اصطلاحات متداول در پروژه ها و استاندارد و کتب مرجع برای رفع ابهام در کنار یکدیگر آورده شود.

سازه های فلزی Steel Structure

مراحل نصب سازه های فلزی، تجهیزات ، مکانیکی،بویلرها HVAC

دستورالعمل جامع گروت ریزی فونداسیون تجهیزات مکانیکی بر اساس استاندارد

" API 686 " و ACI 351.1R‐ 99

آنچه در پیش رو تقدیم میگردد، ویرایش اول جزوهای مختصر و مدون پیرامون گروتریزی تجهیزات مکانیکی اعم از تجهیزات ثابت همچون برجهای تقطیر، سازههای فولادی، دودکشهای صنعتی، بویلرها و نیز تجهیزات ماشینری از قبیل انواع پمپها، کمپرسورها،دمندهها، توربینها و سایر انواع تجهیزات مشابه است.

در تهیه ی این گفتار، مبنای کار بر اساس استاندارد انجمن بتن آمریکا،ACI 351 و نیز موسسه نفت و گاز آمریکا می باشد. در تکمیل و یا تفسیر بندهای مختلف استاندارد که امکان ابهام برای کاربر دارند، بر اساس تجربه شخصی نگارنده، توضیحات و شکلهای تکمیلی از اطلاعات شرکتهای معتبر سازندهی گروت و نیز وندورهای مختلف تجهیزات اضافه گردیده است.

نگهداری متن لاتین استاندارد به این خاطر بوده است که در برخی موارد، بدلیل محدودیتهای تقابل ادبی و فنی زبان فارسی و لاتین، ترجمه ی متن ممکن است آنگونه که باید حق مطلب را ادا ننماید، فلذا استفاده از متن اصلی استاندارد، درک مفاهیم را برای مهندسین آسانتر خواهد نمود.

از آنجائی که هدف از ارائه ی این کار، جوابگویی به خلا مدرک مدون در زمینهی گروت ریزی و نیاز موجود و همچنین تهیه ی سندی مبتنی بر استانداردهای پر کاربرد جهت استفاده و راهنمایی مهندسین و کاربران در زمینه های مختلف ساخت و نصب واحدهای صنعتی می باشد.

بازرسی Final Alignment و Piping Strain Checkتجهیزات دوار

توضیحات: نحوه ی Final Alignment به عنوان مرحله ی نهایی تحویل تجهیز دوار به تیم راه انداز (Commissioning) آورده شده است .بندهای توضیحی در متن، مربوط به API 686 می باشد.

مراحل انجام Shaft Alignment ایرکولرهای هوایی

در ذیل ، مراحل بازرسی جهت انجام Shaft Alignment ایرکولرهای هوایی آورده شده است.

بازرسی Belt Tension ایرکولرها و سیستم فن هواسازهای HVAC

آنچه در این گفتار می آید، نحوه ی اندازه گیری میزان کشیدگی تسمه های بکار رفته در تجهیزات دارای سیستم پولی-تسمه که عمدتا مبدلهای حرارتی هوا خنک کن (ایرکولرها) و دستگاههای هواساز سیستمهای تهویه مطبوع در صنایع بالا دستی و پایین دستی نفت و گاز، نیروگاهی، صنایع معدنی، تاسیسات منازل مسکونی و غیره است.

بازرسی نصب سینی های برج تقطیر (برج های تقطیر تفکیکی)Tray Installation- Internal Check

در این گفتار، به شرح اجزای داخلی یک برج تقطیر (Column) تفکیکی (Fractionation) و در ادامه چک لیست نصب سینیها (Tray) همراه یا تصاویر عملی ، نشان داده می شوند. جهت آشنایی با جزئیات، یک نمونه نقشهی اجزای داخلی برج تقطیر نیز شرح داده شده است. این گفتار بر اساس، مستندات فنی سازندهی اجزای داخلی برج تقطیر و نیز نمونه های نصب شده در سایت پالایشگاهی تدوین شده است.

بازرسی Box-Up تجهیزات ثابت مکانیکی (Fixed Equipment Box-Up)

در این نوشتار به بررسی الزامات بازرسی نهایی و اتصال تجهیزات ثابت کاربردی به خطوط پایپینگ در صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی، واحدهای عملآوری سیال مادر، نیروگاهی، غذایی، عملآوری آب شرب و ... شامل برجهای تقطیر، درامها، تانکها، مبدلهای حرارتی، تجهیزات فیلتراسیون پرداخته میشود. این مرحله که در صنعت از آن به Box-Up یاد می شود مرحله ی آماده سازی نهایی تجهیز و اطمینان از تکمیل بودن نصب قطعات داخلی جهت شروع عملیات راهاندازی میباشد. از آنجاییکه امکان ورود به داخل تجهیز پس از انجام Box-Up بدلیل ایزوله نمودن فلنجهای تجهیز مقدور نخواهد بود، وجود هیچگونه کسری و Punch مربوط به قطعات داخلی پذیرفته شده نیست.

بدلیل حساسیت آببندی فلنجهای بازدید (Manhole) نحوهی صحیح اعمال گشتاور سفتن نمودن بولتها (تُرک) در اتصالات فلنجی حائز اهمیت میباشد. در این نوشتار ابتدا به معرفی Box-Up پرداخته میشود. در ادامه فعالیتهایی که جهت Box-Up نمودن تجهیز انجام میگیرد، آورده می شود. توضیحاتی پیرامون نکات کلی که در زمینه ی اجرای اتصالات فلنجی می بایست رعایت گردد، ارائه شده است. در پایان نیز الگوهای سفت نمودن بولتهای اتصالات فلنجی و نمونهای از چک لیست بازرسی انجام فرآیند Box-Up تجهیز مکانیکی در محل سایت معرفی می گردد.

لازم به ذکر است در تهیه ی این نوشتار سعی شده برخی واژه های متداول در پروژه های صنعتی استفاده شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.