فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

پاورپوینت بررسی طرح کسب و کار

پاورپوینت بررسی طرح کسب و کار در 40 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 396 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پاورپوینت بررسی طرح کسب و کار

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی طرح کسب و کار در 40 اسلاید قابل ویرایش



همیشه افرادى هستند که با علاقه‏ى زیادى از ایده‏هایشان صحبت به میان مى‏آورند؛ از کارهایى که تا به حال انجام داده‏اند و از کارهاى بزرگى که مى‏خواهند به راه اندازند، مى‏گویند. بعضى از این افراد همیشه در افکارشان سردرگم هستند. اینگونه افراد رؤیاها و ایده‏هاشان را مرتب نمى‏کنند و خیلى وقت‏ها پیش مى‏آید که حرف قبلى خودشان را تغییر مى‏دهند؛ یا جور دیگرى آن را بیان مى‏کنند، یا اصلاً حرف دیگرى مى‏زنند. آیا مى‏شود صحبت‏هاى پراکنده را متمرکزتر و دقیق‏تر در یک جا نوشت؟
یک کارآفرین مى‏گوید: «تا چیزى نوشته نشود وجود نخواهد داشت.»



طرح تجارى (Business Plan)

طرح تجارى (Business Plan) عبارت است از یک طرح که آینده و توسعه‏ی یک کسب و کار را معین مى‏کند و اغلب یک دوره‏ی چند ساله را در برمى‏گیرد.


مزایای طرح تجاری

زمان، تلاش، پژوهش و انضباط لازم در تهیه یک برنامه‏ی تجاری، کارآفرین را مجبور می‌سازد که به پروژه اقتصادی هدفمندانه‌تر و دقیق‌تر نگاه کند.
تحلیل‌های رقابتی، مالی و اقتصادی که در برنامه‏ی تجاری وجود دارد، کارآفرین را مجبور می‌سازد که به فرضیات موفقیت پروژه‏ی اقتصادی، موشکافانه‌تر نگاه کند.
از آنجا که باید در برنامه‏ی تجاری به تمام زوایای پروژه‏ی اقتصادی توجه شود، کارآفرین راهکار‌های عملکردی و نتایج قابل انتظار را برای ارزیابان خارج، تهیه و امتحان می‌کند.
در برنامه‏ی تجاری اهداف را می‌سنجد و معیارهای سنجشی برای مقایسه پیش‌بینی‌ها و نتایج واقعی را فراهم می‌کند.
برنامه‏ی تجاری تکمیل‌شده، یک ابزار ارتباطی برای منابع مالی خارجی است. همچنین ابزاری برای راهنمایی پروژه‏ی اقتصادی به سوی موفقیت است.
برنامه‏ی تجاری برای تامین کنندگان منابع مالی، مزایای زیر را دارد:
برنامه‏ی تجاری برای منابع مالی، پتانسیل بازار را به دقت بیان می‌کند و برای به دست آوردن قسمتی از آن بازار راه‌هایی ارایه می‌دهد.
با استفاده از بیلان‌های مالی احتمالی، برنامه تجاری توضیح می‌دهد که آیا این پروژه اقتصادی نیاز به دریافت وام دارد یا سود ویژه‏ی خالصی دارد.
برنامه، خطرات بحرانی و موارد مهم را با بحث‌های موشکافانه مشخص می‌کند و شانس موفقیت پروژه اقتصادی را افزایش می‌دهد.
با نگاه کلی به پروژه، برنامه‏ی تجاری دید کامل و فشرده‌ای از اطلاعات لازم برای ارزیابی مالی و تجاری در اختیار منابع مالی قرار می‌دهد. ]1[


طرح تجارى یک صفحه‏اى

«طرح تجارى» نوشتن مهم‏ترین چیزى است که براى شروع یک کسب و کار باید تهیه کرد. به قولى «طرح تجارى» براى کارآفرین یک نقشه‏ی راه است. اما براى نوشتن یک طرح تجارى باید از کجا شروع کرد؟ «جیم هوران» که خود را یک کارآفرین مى‏داند، معتقد است که کار، پیچیده، منابع، محدود و وقت، طلاست. جایى براى اشتباهات بزرگ وجود ندارد؛ ولى نوشتن یک طرح تجارى وقت زیادى مى‏گیرد. لذا جیم هوران روشى نوین براى نوشتن طرح تجارى و برنامه‏ریزى کارى تدوین نمود و این روش را «طرح تجارى یک صفحه‏اى» نام نهاد.


حد و مرز کار را مشخص کنید.

سه ویژگى بهترین مشتریان فعلى یا احتمالى را بنویسید؟
حال تصور کنید اگر همه مشتریان شما اینگونه بودند چه می شد؟
سه ویژگى کسانى را بگویید که ترجیح مى‏دهید مشترى شما نباشند؟
حال تصور کنید اگر همه مشتریان شما اینگونه بودند چه می شد؟

اهداف

سوال کلیدی: موفقیت در این کار چگونه تعریف می‌شود؟
اشخاص هدفمند کسانى هستند که در شرایط خاص مى‏دانند چه مى‏خواهند و براى رسیدن به مقاصد خود از اهداف و برنامه‏هاى از پیش تعیین شده کمک مى‏گیرند.
اهداف را به شکل مقاصد ویژه و قابل اندازه‏گیرى مى‏نویسیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.