فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

مبانی نظری و پیشینه مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 229 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69
مبانی نظری و پیشینه مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

انسان به عنوان یک منبع و سرمایه:

سرمایه انسانی وسیله ای است برای دستیابی به مزیت رقابتی ، ماهنامه بیزینس[1] ، آینده را با عنوان" جنگ جهانی برای استعدادها"[2] معرفی می نماید، نیازی روز افزون برای تشویق خلاقیت، شاهراه های استعداد که باید نیروی کاررا دگرگون نماید از دیگر مولفه های جهان آینده خواهد بود. در دنیای آینده دیگر گزارشهای سالانه که در آن مولفه های مالی به صورت عملکرد به هیئت مدیره داده می شود محلی از اعراب نخواهد داشت، بلکه سازمان باید بتواند اثبات نماید که مردم بزرگترین سرمایه آن می باشد[3]. (گیبسون و کریستوفر،2010: 4)

بهره وری کارگران علمی، بزرگترین چالش مدیریتی قرن بیست و یکم است. افزایش بهره وری کارگر علمی در کشور های توسعه یافته، رمز و ضرورت بقا آنها است. کشور های توسعه یافته، به هیچ طریق دیگری نمی توانند به حفظ کیان خود امیدوار باشند چه رسد به حفظ رهبری و سطح زندگیشان. (دراکر، 1386: 193)

دراکر زمانی که مقایسه ای بین بهره وری در دو نوع کارگر را بررسی می کند چنین بیان میدارد که کار بر روی موضوع بهره وری کارگران علمی، از مدتها قبل، آغاز شده است، "ما از لحاظ کار واقعی بر روی بهره وری کار گران علمی در سال 2000 تقریبا در همان جایی هستیم که از لحاظ بهره وری کارگران یدی، در سال 1900، یعنی یک قرن پیش بودیم".( همان،175)

وظیفه مدیریت حفظ دارایی های سازمانی است که در اختیار دارد. مفهوم این حرف در جایی که دانش تک تک کارگران علمی، نوعی دارایی ، و در اغلب موارد، دارایی اصلی یک موسسه ، به حساب می آید، چه می باشد؟معنا و مفهوم این مطلب در سیاست های پرسنلی و کارگزینی چیست؟برای جذب و حفظ کارگران علمی با بالاترین بهره وری به چه چیزهایی نیاز است؟برای افزایش بهره وری آنها، وتبدیل بهره وری افزوده آنها به ظرفیت کاری سازمان، چه چیزهایی لازم است؟ (همان،183).

بررسی مقایسه ای مسائل نظری ناشی از پژوهش:

هر زایشی نیازمند لقاح ناشی از تبیین شباهت ها[4] و یا تفاوت های[5] دو و یا چند پدیده است.شباهت ها سخن از آن دارد که"الف"همچنان است که "ب"می باشد و تفاوت هاآنگاه سربر می آورند که "ج" ازگونه ای باشد درحالیکه[6] "د" از گونه ای دیگر.هر تزی نیازمند سنتز ایده ها بوده و سنتز ایده ها از دل تبیین شباهت ها بر می خیزد.(والک[7]،1998).

سخن از شباهت ها ، در واقع سخن گفتن از مقایسه است ، مقایسه یکی از بهترین روش ها جهت بهره برداری از دانش ضمنی و یا عقاید نهفته یک نویسنده دارد.(روتیو[8]،2007).بررسی مقایسه ای ،مانند هر روی آورد دیگری، مراحلی دارد که توفیق هر مرحله ای مرهون موفقیت مراحل قبل از آن است.در روی آورد منطقی می توان گفت دو امر بالکل غیر قابل مقایسه پذیر نیستند اما اگر بین دو امر ، تغایر همه جانبه وجود نداشته باشد، امکان مقایسه و کشف شباهت ها و تفاوت وجود دارد.وقتی به مقایسه آرا و مکاتب می پردازیم ، ملاک تطبیق پذیری وجود نقطه تماس حداقل در یکی از اضلاع معرفتی است.(فرامرز قراملکی،26.7.1386 : روزنامه رسالت)

در این بخش از پژوهش پس از بیان ضرورت مداقه در سایر نظریه های مرتبط با روند کلی پژوهش، به هم پوشانی ها و تفاوتهای رویکرد مورد مطالعه با سایر نظریه های مطرح در این زمینه پرداخته شده است.


[1] Business

[2] Global war for talent

[3] People are our greatest asset

[4] Similarity

[5] Differences

[6] whereas

[7] walk

[8] Routio


مبانی نظری و پیشینه مدیریت ریسک اعتباری

مبانی نظری و پیشینه مدیریت ریسک اعتباری
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 308 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84
مبانی نظری و پیشینه مدیریت ریسک اعتباری

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

جایگاه ریسک و بالاخص ریسک اعتباری در سیستم بانکی کشور

ریسک همواره همراه زندگی انسانها و سازمانها بوده است و کلیه موقعیت های تصمیم گیری با یک نوع یا طیف متنوعی از ریسک ها روبرو می باشند در طبقه بندی ریسک هایی که یک بانک یا موسسه اعتباری در طول حیات خود با آن روبرو است(اصلی، 1390،34-1).

ریسک اعتباری یا ریسک ناشی از قصور در پرداخت جایگاه ویژه ای دارد، چرا که به اولین نقش بانک در اقتصاد یعنی گردآوری سپرده و اعطای وام مرتبط است. ریسک اعتباری از آن جهت در نهادهای پولی حائز اهمیت است که منابع به کار گرفته شده برای تخصیص در حقیقت بدهی نهاد پولی به سهام داران مردم و بانک ها است که در صورت عدم گردش هم می توان اعتبار دهی و هم قدرت تادیه بدهی نهاد پولی به عنوان وام دهنده را تضعیف کند (اصلی، 1390،34-1).

اما در اقتصاد ایران بسیاری از عوامل غیرقابل پیش بینی بوده و تحت تاثیر ایجاد شده تغییر می کند لذا یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری هرچند کوچک بر اساس تجربیات گذشته تا حد ممکن جایی برای این تغییرات یا ریسک می­ گذارد ولی بعضی مواقع تمامی شرایط اقتصاد بر اساس انتظارات وی تحقق نمی ­یابد و این عامل منجر می­ شود تا در اثنای کار، وی با عواملی روبرو شود که شاید کوچکترین حدسی مبنی بر ایجاد آن نداشته از اینرو دیگر قادر نخواهد بود به تعهدات خود عمل نماید و از دید بانک نیز مشتری تلقی خواهد شد که به تعهدات خود عمل نمی کند و بانک را در دریافت منابع داده شده با مشکل و در مواقعی با زیان مواجه سازد (اصلی، 1390،34-1).

در کشور ما طی چند سال اخیر، موضوع ریسک و آسیبهای ناشی از آن موردتوجه سازمانها و خصوصاً نهادهای مالی قرار گرفته است اما به رغم اهمیت آن چارچوب یکسان و هماهنگی برای پیاده سازی مدیریت ریسک و شاخصهای دقیق برای تعیین ریسک اعتباری وجود نداشته و صنعت رتبه بندی در کشور هنوز جایگاه مناسبی نیافته است که از عمده دلایل این امر میتوان به عواملی چون مسائل فرهنگی، اقتصادی، آموزش ، فقدان بانک های اطلاعاتی متمرکز، خلا شبکه تبادل اطلاعاتی قوی و کارآمد، عدم وضع قوانین و مقررات کافی و مسائل سیاسی اشاره نمود.

لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا هم منابع مالی مورد نیاز متقاضیان تامین شده و هم بانک اصلی ترین وظیفه خود یعنی اعطای تسهیلات را با حداقل ریسک ممکن انجام دهد. زیرا در شرایط متحول امروز اساساً موفقیت هر بنگاه به تسلط آن بر ریسکها و نوع مدیریتی است که بر انواع ریسکها اعمال می کند.

البته طی چند سال اخیر اقدامات شایان توجهی در این خصوص انجام شده است.

پس از تصویب قانون طرح تسهیل اعطای تسهیلات و ابلاغ رسمی آئین نامه نظام سنجش اعتبار، مصوب هیات محترم وزیران در سال 1386، شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران که در آبان ماه سال 1385 با مشارکت کلیه بانک های کشور و تعدادی از شرکتهای بزرگ بیمه و لیزینگ با نظارت بانک مرکزی تاسیس شده بود، به عنوان نهادمالی رتبه بندی اعتباری و اعتبارسنجی به نظام بانکی کشور معرفی شد که با شروع فعالیت به عنوان نهاد مرجع، نسبت به رتبه بندی اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی و ارائه گزارش هایی در این زمینه اقدام نموده است (اصلی،1390 ،34-1).

شروع فعالیت این شرکت گامی موثر در راستای کاهش حجم مطالبات و جلوگیری از اعطای تسهیلات بدون اعتبارسنجی متقاضی خواهد بود بدیهی است بانک ها می توانند از درجات اعتباری که توسط این موسسه اعلام می شود برای سنجش ریسک اعتباری مشتریان خود بر اساس استاندارهای بین المللی استفاده کنند. البته بانک ها در کنار استفاده از درجات اعتباری شرکت مشاوره رتبه بندی ایران، لازم است تا سیستم رتبه بندی اعتباری داخلی ویژه خودشان را هم ایجاد و یا حفظ نمایند و با مدنظر قراردادن رتبه های اعتباری داخلی و خارجی به مدیریت کاراتر منابع خود بپردازند (اصلی،1390 ،34-1).


مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 218 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66
مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

تاریخچه مدیریت دانش

تعداد زیادی از تئوریسین‌های مدیریت دانش تکامل بحث مدیریت دانش را به عهده داشتند و توزیع نموده‌اند که در میان آنان برجستگانی همچون پیتر دراکه، پاول استرلوس و پیتر سنگه از آمریکا را می‌توان نام برد. دراکه و استرلوس من بیشتر در زمینه اهمیت ارتقا اطلاعات و دانش ساده به عنوان منابع سازمانی، و آقای سنگه با تمرکز بر روی سازمان‌های یاد گیرنده ابعاد فرهنگی مدیریت دانش را بوجود آورده‌اند.

تعداد دیگری از دانشمندان وابسته به نشریه تجارت هاروارد[1] حقایق دیگری از مدیریت دانش را آشکار می‌کند. در حقیقت دانشمند معروف آقای لئونارد بارتون توانست موردکاری قابل توجهی را از شرکت استیل چاپارل ارائه دهد، شرکتی که راهبردهای موثری را در زمینه مدیریت دانش تا اواسط دهه 1970 مورد بررسی و تحقیقات مقاله شده و مستندات خود را با عناوین بهار زیبا از دانش و ساختن منابع نوآوری در مجله ذکر شده به چاپ رسانید.

در اواسط سال 1980 اهمیت دانش به عنوان دارایی رقابت در بین سازمانها مشهور گردید. و این در حالی بود که علم اقتصاد کلاسیک هنوز در رابطه با روشها و متدهای مدیریت آن دارای نقصان بود و هنوز برای برخی از سازمان‌ها، این غفلت وجود دارد.

فناوری کامپیوتر باعث شده اطلاعات با سنگینی و فراوانی آغاز به کار کند که این امر تنوع قابل توجهی در محدوده کامپیوتر ایجاد می‌کند و بدین ترتیب این فناوری خود قسمتی از راه حل مورد نظر برای شکل‌گیری مدیریت دانش گردید. سیستم مدیریت دانش به عنوان یک وسیله پیش منظور که توسط راب اکسین و دان مک کداکن مطرح گردید.

نهایتا مثال برجسته طراحی وب در طول یک دهه به مسیر شکل‌گیری مدیریت دانش کمک نمود. در سال 1980 توسعه سیستم‌های مدیریت دانش بوجود آمدند که با استفاده کارهای انجام شده در زمینه هوش مصنوعی و سیستم‌های هوشمند باعث شدند تا مفاهیم تازه‌ای به عنوان دانش اکتسابی[2]، مهندسی دانش[3]، سیستم‌های بر پایه دانش[4] و هستی شناسی بر پایه کامپیوتر به جهان عرضه شود.

در سال 1991 و برای اولین بار مطالبی درباره مدیریت دانش در مراکز انتشاراتی مشهور به چاپ رسید. شاید بتوان گفت که وسیع‌ترین کار تحقیقاتی در زمینه مدیریت دانش تا امروز در سال 1995 توسط آقایان کوجیه و نافوکا، هیروتاکاتاکی شی در سازمان خلق دانش بنام "چگونه شرکت‌های ژاپنی نوآوری و پویایی را به وجود می‌آورند؟" صورت پذیرفته است (عطافر، 1385).

دانش نخستین منبع راهبردی برای شرکت‌ها در قرن 21 است. پژوهشگران و متخصصان تلاش می‌کنند دریابند، چگونه منابع دانش به صورت موثری گردآوری و مدیریت شود تا بتوان به عنوان مزیتی رقابتی از آن استفاده کرد. بنابراین قبل از اقدام به مبادرت بر اجرای طرح‌های مدیریت دانش، سازمان‌ها نیازمند ارزیابی زیر سیستم‌های سازمانی و منابع موجود خود هستند تا مهمترین و بهترین راهبرد مدیریت دانش را برای خود شناسایی کنند.

مدیریت دانش امر جدیدی نیست، تمدن‌های بشری از نسلی به نسل دیگر اقدام به نگهداری و انتقال دانش، برای درک گذشته و پیش بینی آینده، می‌نمودند. در محیط‌های تجاری پیچیده و پویای امروزی تشنگی برای دانش، روز به روز دامنه و عمق گسترده‌تری می یابد. دانشی که به شدت در حال تغییر و در بیرون از سازمان‌ها در حال انتشار است. فناوری اطلاعات و اینترنت نیز چالش‌های جدیدی را در خلق، نگهداری و مدیریت دانش به وجود آورده است.

در دهه‌های 80 و 90 فلسفه ها، رویکردها و روش‌شناسی‌های بهبود تجارت به طور مداوم توسعه یافت. این توسعه و پیشرفت ناشی از ترکیب فعالیت‌های تجاری و نظریه های علمی در دهه‌های اخیر است. مباحثی از قبیل یادگیری سازمانی، سازمان‌های یاد گیرنده، مدیریت کیفیت جامع، مهندسی مجدد، فرآیند تجارت و ... مثالهایی از این رویکردهای جدید می‌باشد. بررسی نوشته‌ها نشان می‌دهد که مباحث مربوط به اقتصاد، سرمایه فکری، رویکردهای مهندسی (نظامهای تولید صنعتی انعطاف پذیر)، رسانه‌های دانش، رایانه، مطالعات سازمانی (مردم شناسی و جامعه شناسی) معرفت شناسی (شامل یادگیری، شناخت موقعیتی و روانشناسی شناختی)، جنبه‌های مربوط به هوش مصنوعی، مباحث مربوط به منابع انسانی و....در این حوزه مطرح شده است (عباسی ، 1386).


[1] Harvard business Review

[2] knowledge acquisition

[3] knowledge engineering

[4] Base system knowledge


دانلود فایل ورد Word ارزیابی الگوریتمهای کنترل همروندی سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها، از طریق مدلسازی با پتری رنگی

عنوان ارزیابی برخی الگوریتم‌های کنترل همروندی در سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها، از طریق مدل‌سازی با پتری رنگی تعداد صفحه 123 ساختار پروژه به فرم زیر سازماندهی شده است
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 2289 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 123
دانلود فایل ورد Word ارزیابی الگوریتمهای کنترل همروندی سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها، از طریق مدلسازی با پتری رنگی

فروشنده فایل

کد کاربری 14482

عنوان : ارزیابی برخی الگوریتم‌های کنترل همروندی در سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها، از طریق مدل‌سازی با پتری رنگی

تعداد صفحه : 123

ساختار پروژه به فرم زیر سازماندهی شده است.

در فصل دوم پیشینه‌ی تحقیق و مطالب مرتبط آورده شده است. در این فصل یک مرور کلی بر کلیات مطلب، اهداف، پیشینه‌ی تحقیق و سایر کارهای انجام شده در این زمینه خواهیم داشت. در پیشینه تحقیق، می‌پردازیم به این که تا کنون چه الگوریتم‌هایی ارائه شده، ارزیابی از طریق چه روش‌هایی صورت گرفته است و مانند آن‌ها. همچنین تعدادی از پارامترها و معیارهای ارزیابی الگوریتم‌های کنترل همروندی را بررسی خواهیم نمود. علاوه بر آن بعضی روش‌های پیاده‌سازی و شبیه‌سازی‌ موجود مانند پیاده‌سازی در مقیاس کوچک، شبیه‌سازی از طریق مدل مارکف، شبیه‌سازی از طریق شبکه‌های پتری و مانند آن‌ها را بررسی می‌کنیم و به مزایا و معایب آن‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت. همچنین روش تجزیه و تحلیل از طریق صف نیز بطور مختصر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در فصل سوم انواع الگوریتم‌های کنترل همروندی پایه‌ای موجود را بررسی خواهیم کرد. در این میان تعدادی از الگوریتم‌های کنترل همروندی مانند پروتکل قفل 2PL که احتمال بن‌بست در آن وجود دارد و تکنیک‌های WW و WD که تکنیک‌های پیش‌گیری از بن‌بست هستند را مورد مطالعه قرار می‌دهیم. مزایا و معایب هر یک از این الگوریتم‌های کنترل همروندی پایه‌ای را نیز تا حدودی بررسی خواهیم نمود.

در فصل چهارم نیز به بررسی شبکه‌های پتری، مخصوصاً شبکه‌های پتری رنگی که یکی از ابزارهای بسیار مفید برای شبیه‌سازی الگوریتم‌های کنترل همروندی هستند، پرداخته می‌شود.

در فصل پنجم نحوه‌ی مدل‌سازی الگوریتم‌های مورد نظر با استفاده از شبکه‎های پتری بیان شده است؛ که شامل تعریف مجموعه‌های رنگ، نشانه‌گذاری‌های اولیه، متغیرهای موجود در مدل، شرح عملکرد توابع مدل و تعیین اولویت برای فایر شدن گذار مورد نظر از بین گذارهای فعال می‌باشد.

در فصل ششم که همان بخش پایانی است مدل‌ها بر اساس پارامترهای متفاوت بررسی و با هم مقایسه شده‌اند. آزمایش‌های مورد نیاز صورت گرفته و هرکدام چندین بار تکرار گردیده‌اند. نتایج میانگین‌گیری شده و نمودارهای لازم جهت مقایسه ترسیم شده‌اند. در نهایت نیز نتیجه‌گیری کلی از مباحث بیان شده مشاهده می‌شود و پیشنهاداتی برای کارهای آینده ارائه خواهد شد.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه

1-1- مقدمه

1-2- ساختار پروژه

فصل دوم: پیشینه‌ی تحقیق

مقدمه.

2-1- اهمیت الگوریتم‌های کنترل همروندی پایگاه داده‌ها

2-2- برخی از انواع پایگاه داده‌ها

2-3- انواع روش‌های پیاده‌سازی و مدل‌سازی الگوریتم‌های کنترل همروندی

2-3-1- پیاده‌سازی در مقیاس کوچک

2-3-2- مدل‌سازی و شبیه‌سازی توسط مدل مارکف

2-3-3- مدل‌سازی و شبیه‌سازی توسط شبکه‌های پتری

2-4- پارامترهای ارزیابی

2-4-1- پارامترهای منابع سیستم

2-4-2- پارامترهای حجم کاری

2-5- پارامترها و آزمایش‌های انجام شده

2-6- برخی از مزایا و معایب روش‌های مدل‌سازی و شبیه‌سازی

2-7- لزوم انجام تحقیق

فصل سوم: تکنیک‌های کنترل همروندی

مقدمه

3-1- تکنیک‌های کنترل همروندی و انواع آن‌ها

3-2- تکنیک‌های قفل‌گذاری و انواع آن‌ها

3-2-1- تعریف قفل

3-2-2- اندازه‌های واحد قفل‌شدنی

3-2-3- ساختار قفل

3-2-4- مثالی برای لزوم قفل‌گذاری

3-2-5- مدیر قفل و مراحل انجام شده برای قفل‌گذاری

3-2-6- نحوه در اختیار قرار دادن قفل توسط مدیر قفل

3-2-7- قفل چند اسلوبی

3-2-7-1- ماتریس همایندی یا سازگاری قفل‌های چند اسلوبی

3-2-7-2- پروتکل قفل چند اسلوبی برای یک تراکنش

3-2-7-3- تغییر قفل

3-2-7-4- قفل چند اسلوبی و توالی‌پذیری

3-2-7-5- خصوصیات قفل چند اسلوبی

3-2-8- تکنیک قفل‌گذاری دو مرحله‌ای مبنایی

3-2-8-1- مشکلات تداخل کنترل نشده

3-2-8-2- خصوصیات و مشکلات 2PL مبنایی

3-2-8-3- تغییر قفل در پروتکل 2PL

3-2-8-4- تأثیرعملیات درج در کنترل همروندی

3-2-8-5- تأثیرعملیات حذف در کنترل همروندی

3-3- بن‌بست

3-3-1- راه حل‌های مشکل بن‌بست

3-3-2- تکنیک‌های زمان‌مهر

3-3-2-1- الگوریتم WD

3-3-2-2- الگوریتم WW

3-3-2-3- خصوصیات الگوریتم WD و WW

فصل چهارم: شبکه‌های پتری

مقدمه.

4-1- مختصری در مورد شبکه‌های پتری

4-2- تفاوت UML و پتری

4-3- تاریخچه شبکه‌های پتری

4-4- ویژگی‌های شبکه‌های پتری

4-5- اجزای شبکه‌ی پتری

4-5-1- تعریف اجزای شبکه‌ی پتری

4-5-2- وظایف اجزای شبکه‌ی پتری

4-6- تعریف چهارگانه شبکه‌های پتری

4-7- گراف شبکه پتری

4-8- چند مثال از گراف شبکه پتری

4-9- رفتار شبکه‌های پتری

4-10- گذار توانا 44

4-11- مثالی از اجرای یک شبکه پتری

4-12- قوانین مربوط به فایر شدن گذار، در شبکه پتری

4-13- شبکه‌های پتری به بن‌بست رسیده، زنده و غیر زنده

4-14- انواع شبکه‌های پتری و نحوه‌ی نشانه‌گذاری آن‌ها

4-15- فلوچارت‌ها و شبکه‌های پتری

4-16- انواع پتری

4-16-1- شبکه پتری رنگی

4-16-2- شبکه پتری زمانی

4-16-3- شبکه پتری سلسله مراتبی

فصل پنجم: نحوه‌ی مدل‌سازی مکانیزم‌های 2PL، WW و WD با پتری رنگی

مقدمه

5-1- مختصری در مورد مدل‌سازی مکانیزم‌های 2PL، WW و WD

5-1-1- مدل 2PL

5-1-2- مدل‌های WW و WD

5-2- مجموعه‌های رنگی

5-2-1- مجموعه‌های رنگ در مدل 2PL

5-2-2- مجموعه‌های رنگ در مدل‌های WW و WD

5-2-3- توضیحات مجموعه‌های رنگ

5-3- نشانه‌گذاری اولیه

5-3-1- نشانه‌گذاری اولیه در مدل 2PL

5-3-2- نشانه‌گذاری اولیه در مدل‌های WW و WD

5-3-3- توضیحات نشانه‌گذاری اولیه

5-4- متغیرها

5-4-1- متغیرهای مدل 2PL

5-4-2- متغیرهای مدل‌های WW و WD

5-5- شرح توابع مدل و عملکردهای آن‌ها

5-5-1- شرح توابع مشترک بین مدل‌های 2PL، WW و WD

5-5-2- شرح توابع مدل 2PL

5-5-3- شرح توابع مدل‌های WW و WD

5-6- اولویت‌های معین شده برای تعیین فایر شدن گذار مورد نظر از بین گذارهای فعال

5-7- نحوه‌ی مدل‌سازی‌ها

5-7-1- نحوه مدل‌سازی مدل 2PL

5-7-2- نحوه مدل‌سازی مدل‌های WW و WD

فصل ششم: ارزیابی مدل‌های 2PL، WW و WD

مقدمه

6-1- مختصری در مورد اهمیت ارزیابی پایگاه داده‎ها

6-2- پارامتر تعداد تراکنش‌های وارد شونده به سیستم

6-2-1- بررسی مدل 2PL

6-2-2- بررسی مدل WW

6-2-3- بررسی مدل WD

6-2-4- مقایسه‌ی مدل‌های 2PL، WW و WD براساس پارامتر تعداد تراکنش‌ها

6-3- پارامتر تعداد دستورات هر تراکنش

6-3-1- بررسی مدل 2PL

6-3-2- بررسی مدل WW

6-3-3- بررسی مدل WD

6-3-4- مقایسه مدل‌های 2PL، WW و WD براساس پارامتر تعداد دستورات تراکنش‌ها

6-4- پارامتر تعداد داده‌های مشترک و غیر مشترک تراکنش‌ها

6-4-1- بررسی مدل 2PL

6-4-2- بررسی مدل WW

6-4-3- بررسی مدل WD

6-4-4- مقایسه مدل‌های 2PL، WW و WD براساس پارامتر تعداد داده‌های مشترک و غیر مشترک تراکنش‌ها

6-5- پارامتر تعداد داده‌های مشترک در تراکنش‌هایی بدون داده غیر مشترک

6-5-1- بررسی مدل 2PL

6-5-2- بررسی مدل WW

6-5-3- بررسی مدل WD

6-5-4- مقایسه مدل‌های 2PL، WW و WD براساس پارامتر تعداد داده‌های مشترک در تراکنش‌هایی بدون داده غیر مشترک

6-6- نتیجه‌گیری

6-7- پیشنهادات

مراجع

دارای فهرست جداول و اشکال می باشد

نمونه جدول

جدول1-1- پارامترهای مورد نظر برای ارزیابی مدل‌ها

پارامتر الگوریتم(ها) پیاده‌سازی یا مدل‌سازی مرجع
تعداد تراکنش‌های وارد شونده به سیستم مقایسه یک الگوریتم امن و یک الگوریتم غیر امن برای پایگاه داده‌های بلادرنگ پیاده‌سازی در مقیاس کوچک (Hedayati, Kamali, Shakerian and Rahmani, 2010)
اندازه هر تراکنش (تعداد دستورات هر تراکنش) الگوریتم مرتب‌سازی زمان‌مهر پایه‌ای مدل‌سازی توسط مدل مارکف (Singhal, 1991) و

(روحانی رانکوهی، 1386)

تعداد داده‌های مشترک و غیر مشترک تراکنش‌ها یک مکانیزم بر اساس قفل دو مرحله‌ای پیاده‌سازی در مقیاس کوچک (Al-Jumah, Hossam, and El-Sharkawi, 2000)
تعداد داده‌های مشترک در تراکنش‌هایی بدون داده غیر مشترک یک مکانیزم بر اساس قفل دو مرحله‌ای پیاده‌سازی در مقیاس کوچک (Al-Jumah, et al., 2000)

در هنگام مدل‌سازی یک مطالعه موردی ساده به عنوان مثال برای درک بهتر ارائه گردیده است. مثال ذکر شده شامل سه تراکنش و دو منبع است.

مدل‌سازی‌ها با استفاده از پتری رنگی و نرم‌افزار CPN Tools ارائه شده‌اند. در نهایت به ارزیابی هر سه الگوریتم پرداخته شده است و الگوریتم‌ها با معیارهای بیان شده در فوق مورد بررسی قرار داده شده‌اند. آزمایش‌ها چندین بار تکرار گردیده و از مقادیر میانگین‌گیری به عمل آمده است. نمودارهای لازم نیز جهت مقایسه‌ی آسان‌تر ترسیم و بررسی گردیده‌اند.

عنوان : ارزیابی برخی الگوریتم‌های کنترل همروندی در سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها، از طریق مدل‌سازی با پتری رنگی

تعداد صفحه : 123


دانلود فایل ورد Word تشخیص رفتار لرزه ای مخازن روزمینی فولادی استوانه ای تحت پارامتر های سازه

عنوان تشخیص رفتار لرزه ای مخازن روزمینی فولادی استوانه ای تحت پارامتر های سازه ای مخازن تعداد صفحات 132 چکیده مخازن ذخیره سیال از اجزاء بسیار مهم در شرایانهای حیاتی به حساب می آیند با توجه به آسیب های وارده از طرف زمین لرزه های گذشته بر مخازن بررسی لرزه ای این مخازن و طرح مخازن مقاومتر در برابر زمین لرزه ها ضروری می باشد
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 12010 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 132
دانلود فایل ورد Word تشخیص رفتار لرزه ای مخازن روزمینی فولادی استوانه ای تحت پارامتر های سازه

فروشنده فایل

کد کاربری 14482

عنوان : تشخیص رفتار لرزه ای مخازن روزمینی فولادی استوانه ای تحت پارامتر های سازه ای مخازن

تعداد صفحات :132
چکیده:

مخازن ذخیره سیال از اجزاء بسیار مهم در شرایانهای حیاتی به حساب می آیند. با توجه به آسیب های وارده از طرف زمین لرزه های گذشته بر مخازن بررسی لرزه ای این مخازن و طرح مخازن مقاومتر در برابر زمین لرزه ها ضروری می باشد. محققان زیادی از گذشته تا کنون بر روی جنبه های مختلف رفتار مخازن تحقیق نموده اند اما هنوز نیز جنبه های گسترده ای از رفتار مخازن خصوصا رفتار لرزه ای آن ها ناشناخته می باشد. در این تحقیق به بررسی تأثیر ضخامت ورق های دیواره مخزن و همچنین تأثیر نوع فولاد مورد استفاده در دیواره مخازن بر روی رفتار لرزه ای مخازن ذخیره سیال استوانه ای رو زمینی فولادی در دو حالت مهار شده و مهار نشده می پردازیم، همچنین مورد دیگری که در این تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد تأثیر تراز سطح آب شامل حالات پر و نیمه پر و خالی بر رفتار لرزه ای مخازن می باشد. برای این منظور از دو نوع مخزن عریض و بلند با نسبت ارتفاع به قطر های0.343 و1.53 استفاده شده است که این مخازن تحت 3 شتاب نگاشت منتخب قرار گرفته اند. برای تحلیل مسئله از روش المان های محدود به کمک نرم افزار المان محدود ABAQUS استفاده شده و برای مدل سازی مجموعه سیال ,مخزن ,پی و خاک از روش مدل سازی مستقیم استفاده شده است، به این ترتیب تمامی اندرکنش های موجود یعنی اندرکنش های سیال- سازه- خاک لحاظ گردیده اند. همچنین برای مدل سازی خاک از مدل رفتاری دراگر-پراگر استفاده شده و در اطراف توده خاک و در فاصله ای مناسب به منظور جلوگیری از بازگشت امواج از مرزهای جاذب استفاده شده است.

کلمات کلیدی: مخازن ذخیره سیال, تحلیل لرزه ای, روش المانهای محدود, اندرکنش سیال-سازه- خاک

چکیده

فصل 1- مقدمه

1-1- مقدمه و ضرورت مطالعه

1-2- آشنایی با مخازن ذخیره سیال

1-2-1- تاریخچه ایجاد مخازن

1-2-2- دسته بندی مخازن

1-2-2-1- تقسیم بندی مخازن از لحاظ جنس دیواره مخزن : (بتنی- فولادی-چوبی)

1-2-2-2- تقسیم بندی مخازن از لحاظ وضعیت قرار گیری

1-2-2-3- تقسیم بندی مخازن از لحاظ شکل آنها

1-2-2-4- تقسیم بندی مخازن از لحاظ نسبت قطر به ارتفاع مخزن

1-2-2-5- تقسیم بندی مخازن از لحاظ نوع پی و نحوه قرار گیری مخزن بر روی پی

1-2-2-6- تقسیم بندی مخازن از لحاظ نوع سقف آنها

1-2-3- آسیب های محتمل وارده به مخازن.

1-3- اهداف تحقیق

1-4- نحوه رویکرد به تحقیق و گستره کار

فصل 2- مروری بر تاریخچه مطالعات صورت گرفته

2-1- مرور تحقیقات گذشته

2-2- مدل هاوسنر

2-3- مدل ولتسوس

2-3-1- نتایج تحلیل مخازن صلب

2-3-2- نتایج تحلیل مخازن انعطاف پذیر

2-4- مدل ملهوترا

فصل 3- مدل سازی و صحت سنجی مدل

3-1- روش مدل سازی

3-1-1- المان میراگر

3-2- مدل سازی خاک

3-2-1- تعریف مصالح خاک و مشخص نمودن مدل خاک(بر اساس صفحه کسیختگی خاک)

3-2-2- مدل میرایی خاک

3-2-3- مرز های جاذب

3-3- مدل سازی مخزن

3-4- مدل سازی سیال

3-5- بحث در مورد اندر کنش های موجود

3-6- صحت سنجی مدل سیال و مخزن

3-6-1- اعمال وزن سیال و بررسی صحت توزیع فشار هیدرواستاتیکی در کف مخزن

3-6-1-1- بررسی نتایج مخزن عریض

3-6-1-2- بررسی نتایج مخزن بلند

3-6-2- اعمال شتاب افقی ثابت و بررسی شیب سطح سیال

3-6-2-1- بررسی نتایج مخزن عریض

3-6-2-2- بررسی نتایج مخزن بلند

3-6-3- اعمال شتاب هارمونیک برای محاسبه پریود نوسانی سطح سیال

3-6-3-1- نتایج مخزن عریض

3-6-3-2- نتایج مخزن بلند

3-6-4- بررسی میزان تنش های محیطی ایجاد شده در پوسته مخزن

3-6-4-1- بررسی نتایج مخزن عریض

3-6-4-2- بررسی نتایج مخزن بلند

3-6-5- صحت سنجی کلی سیستم سیال-مخزن- پی

3-6-5-1- مشخصات مخزن و تحریک در تحقیق آزمایشگاهی کمبرا

3-6-5-2- مدل سازی مدل آزمایشگاهی در برنامه المان محدو ABAQUS

فصل 4- تحلیل و ارائه نتایج

4-1- روش تحلیل در نرم افزار ABAQUS

4-2- رکورد های انتخابی

4-3- معرفی تمامی آنالیز های مد نظر

4-4- تحلیل و نتایج آن

4-4-1- پارامترهای هدف در تحلیل

4-5- بررسی اثر جنس مصالح مصرفی بر رفتار لرزه ای مخازن رو زمینی فولادی

4-5-1- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده عریض تحت زلزله Kobe

4-5-2- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده عریض تحت زلزله Northridg

4-5-3- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده عریض تحت زلزله Manjil

4-5-4- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده عریض تحت زلزله Kobe

4-5-5- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده عریض تحت زلزله Northridg

4-5-6- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده عریض تحت زلزله Manjil

4-5-7- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده بلند تحت زلزله Kobe

4-5-8- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده بلند تحت زلزله Northridge

4-5-9- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده بلند تحت زلزله Manjil

4-5-10- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده بلند تحت زلزله Kobe

4-5-11- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده بلند تحت زلزله Northridge

4-5-12- بررسی اثر جنس مصالح بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده بلند تحت زلزله Manjil

4-6- بررسی اثر ضخامت دیواره مخزن بر رفتار لرزهای مخازن رو زمینی فولادی

4-6-1- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده عریض تحت زلزله Kobe

4-6-2- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده عریض تحت زلزله Northri

4-6-3- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده عریض تحت زلزله Manjil

4-6-4- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده عریض تحت زلزله Kobe

4-6-5- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده عریض تحت زلزله Northri

4-6-6- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده عریض تحت زلزله Manjil

4-6-7- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده بلند تحت زلزله Kobe

4-6-8- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده بلند تحت زلزله Northridg

4-6-9- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده بلند تحت زلزله Manjil

4-6-10- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده بلند تحت زلزله Kobe

4-6-11- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده بلند تحت زلزله Northridge

4-6-12- بررسی اثر ضخامت دیواره بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده بلند تحت زلزله Manjil

4-7- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن رو زمینی فولادی

4-7-1- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده عریض تحت زلزله Kobe

4-7-2- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده عریض تحت زلزله Northrid

4-7-3- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده عریض تحت زلزله Manjil

4-7-4- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده عریض تحت زلزله Kobe

4-7-5- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده عریض تحت زلزله Northrid

4-7-6- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده عریض تحت زلزله Manjil

4-7-7- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده بلند تحت زلزله Kobe

4-7-8- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده بلند تحت زلزله Northridge

4-7-9- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار نشده بلند تحت زلزله Manjil

4-7-10- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده بلند تحت زلزله Kobe

4-7-11- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده بلند تحت زلزله Northridge

4-7-12- بررسی اثر سطح تراز آب بر رفتار لرزه ای مخازن مهار شده بلند تحت زلزله Manjil

4-8- بررسی اثر مهار شدگی و مهار نشدگی بر رفتار لرزه ای مخازن رو زمینی فولادی

4-8-1- بررسی اثر مهار شدگی بر رفتار لرزه ای مخازن عریض تحت زلزله Kobe.

4-8-2- بررسی اثر مهار شدگی بر رفتار لرزه ای مخازن عریض تحت زلزله Northridge

4-8-3- بررسی اثر مهار شدگی بر رفتار لرزه ای مخازن عریض تحت زلزله Manjil

4-8-4- بررسی اثر مهار شدگی بر رفتار لرزه ای مخازن بلند تحت زلزله Kobe

4-8-5- بررسی اثر مهار شدگی بر رفتار لرزه ای مخازن بلند تحت زلزله Northridge

4-8-6- بررسی اثر مهار شدگی بر رفتار لرزه ای مخازن بلند تحت زلزله Manjil

فصل 5- بررسی و تفسیر نتایج

5-1- بررسی اثر جنس مصالح مصرفی بر رفتار لرزه ای مخازن رو زمینی فولادی

5-1-1- مخازن عریض

5-1-1-1- مخازن مهار نشده

5-1-1-2- مخازن مهار شده

5-1-2- مخازن بلند

5-1-2-1- مخازن مهار نشده

5-1-2-2- مخازن مهار شده

5-2- بررسی اثر ضخامت دیواره مخزن بر رفتار لرزه ای مخازن رو زمینی فولادی

5-2-1- مخازن عریض

5-2-1-1- مخازن مهار نشده

5-2-1-2- مخازن مهار شده

5-2-2- مخازن بلند

5-2-2-1- مخازن مهار نشده

5-2-2-2- مخازن مهار شده

5-3- بررسی اثر سطح تراز سیال بر رفتار لرزه ای مخازن رو زمینی فولادی

5-3-1- مخازن عریض

5-3-1-1- مخازن مهار نشده

5-3-1-2- مخازن مهار شده

5-3-2- مخازن بلند

5-3-2-1- مخازن مهار نشده

5-3-2-2- مخازن مهار شده

5-4- بررسی اثر مهار شدگی و مهار نشدگی بر رفتار لرزه ای مخازن رو زمینی فولادی

5-4-1- مخازن عریض

5-4-2- مخازن بلند

5-5- پیشنهادات

مراجع


دانلود فایل ورد Word امکان سنجی کاربرد یادگیری سیار در ایران

امکان سنجی کاربرد یادگیری سیار در ایران تعداد صفحات113 چکیده هدف کلی این تحقیق بررسی امکان کاربرد یادگیری سیار در مدارس در مقطع ابتدایی می باشد این تحقیق برمبنای هدف، کاربردی و از نوع توسعه ای، از نوع توصیفی پیمایشی است
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 2254 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 113
دانلود فایل ورد Word امکان سنجی کاربرد یادگیری سیار در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 14482

امکان سنجی کاربرد یادگیری سیار در ایران

تعداد صفحات:113

چکیده هدف کلی این تحقیق بررسی امکان کاربرد یادگیری سیار در مدارس در مقطع ابتدایی می باشد. این تحقیق برمبنای هدف، کاربردی و از نوع توسعه ای، از نوع توصیفی- پیمایشی است. در بخش امکان سنجی، امکان استفاده از اینترنت سیار و سیم کارت های برندهای مختلف بررسی گردید که شرکت مبین نت با ضریب نفوذ 70% و شرکت ایرانسل به دلیل قیمت و آنتن دهی مناسب، بهترین نتیجه را کسب نموند. در بخش ارائه مدل، جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسانی است که در رشته مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر تحصیل کرده اند و در سال 92-1391 در آموزش و پرورش مشغول به خدمت بوده اند. برای گردآوری داده ها از بررسی اسنادی، پرسشنامه و مصاحبه، و برای مطالعه جامعه از سرشماری استفاده شد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 65 محاسبه شد. ضریب آلفای کرونباخ برای قسمتهای مختلف پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS Win19 درحدود 74 % به دست آمد. آزمون ناپارامتریک فریدمن برای مقایسه و رتبه بندی سیستم های آموزشی سنتی و هوشمند و مدرسه هوشمند سامسونگ که از یادگیری سیار در آن استفاده شده است، انتخاب گردید. با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون مولفه های سیستم سامسونگ رتبه بهتری را نسبت به دو سیستم دیگر کسب نموند و در نتیجه از این سیستم در طراحی مدل پیشنهادی استفاده گردید. در نهایت از آزمون دوجمله ای برای مقایسه مدل پیشنهادی با استاندارد ها استفاده شد که با توجه به نتایج حاصله فرضیه "مولفه های مدل پیشنهادی در سطح مطلوب است" تایید شد

فهرست مطالب

عنوان

فصل اول: مقدمه و طرح مسئله

1-مقدمه

1 1-2بیان مسئله و ضرورت تحقیق

1-3اهداف تحقیق

1-4سوالات یا فرضیه های تحقیق

1-5کلمات کلیدی

1-5-1یادگیری الکترونیکی

2-5-1مدرسه هوشمند

3-5-1یادگیری سیار

4-5-1مدل هدف مدار تایلر

6-1سازماندهی پروژه

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

1-2مقدمه

2-2یادگیری الکترونیکی

3-2استانداردهای یادگیری الکترونیکی

1-3-2کمیته صنعت حمل و نقل هوایی (AICC)

2-3-2مدل مرجع شیء محتوای قابل اشتراک

3-3-2کنسرسیوم جهانی آی ام اس

2-4ابزارهای یادگیری الکترونیکی

2-4-1 نرم افزارهای یادگیری الکترونیکی

2-4-2 سخت افزارهای یادگیری الکترونیکی

5-2 شبکه های رایانه ای

2-6 محتوای آموزشی

2-6-1 اشیای آموزشی

2-6-2 ابر داده

2-7 عناصر، مولفه های اصلی یادگیری سیار

2-7-1 سخت افزار یادگیری سیار

2-7-2 نرم افزار یادگیری سیار

2-7-3شبکه های مورد نیاز در یادگیری سیار

8-2نسل های تکنولوژی سیار

2-9عبارات یادگیری سیار

2-10انواع مدل های اجرایی برنامه های یادگیری سیار

2-10-1مدل دستگاه شخصی خود را بیاورید

2-10-2یک لپ تاپ برای هر کودک

2-11وضعیت یادگیری سیار در کشورهای مختلف جهان

2-11-1یادگیری سیار در امریکای لاتین

2-11-2یادگیری سیار در آفریقا و خاور میانه

2-11-3یادگیری سیار در اروپا

2-11-4یادگیری سیار در شمال امریکا

2-11-5یادگیری سیار در آسیا

12-2نمونه های پروژه های یادگیری سیار

2-12-1پروژه ممث برای آموزش ریاضیات در افریقای جنوبی برای گروه سنی دبستان

2-12-2پروژه یوزا در زمینه ادبیات داستانی در افریقای جنوبی برای گروه سنی جوانان و نوجوانان

2-12-3پروژه بریج آی تی و امیا-اسمایل در امریکای لاتین

4-12-2پروژه مبل 21 در امریکای شمالی

2-12-5پروژه متن به درس در کشور فیلیپین برای آموزش کودکان خردسال.

2-12-6مدارس هوشمند سامسونگ

2-12-7آموزش و پرورش کره جنوبی

2-13معماری سیستم یادگیری سیار

2-13-1معماری سه لایه ای

2-13-2یادگیری سیار و سیستم چند عامله

3-13-2یادگیری سیار با تاکید بر سطح دشواری محتوای آموزشی

فصل سوم: روش تحقیق، بررسی و ارائه مدل پیشنهادی

3-1مقدمه

3-2روش تجزیه و تحلیل داده ها

3-3فراوانی پاسخگویان

3-4اطلاعات پرسشنامه

3-5بررسی نرمال بودن داده ها

3-6سیستم پیشنهادی

3-7اهدف آموزشی سیستم یادگیری سیار

3-8وضعیت و موقعیت دستیابی به اهداف

3-8-1محدوده جغرافیایی

3-8-2معماری سیستم

3-9محتوای آموزشی

3-9-1ایجاد محتوای آموزشی

3-9-2ارائه محتوای آموزشی

3-9-3تمارین

3-10شیوه ارزشیابی

فصل چهارم: امکان سنجی

4-1مقدمه

4-2امکان سنجی

4-3نتایج امکان سنجی

4-4پرسشنامه سیستم پیشنهادی

4-5فرضیات

4-6روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات 5-1مقدمه

5-2آموزش و پرورش ایران

5-3مقایسه سیستم پیشنهادی با با سایر سیستم ها

5-4مشکلات پیاده سازی یادگیری سیار

5-5نتیجه گیری

5-6پیشنهادات

فهرست منابع فارسی

پیوست 1پرسشنامه میزان موفقیت سیستم آموزشی.


دانلود فایل ورد بررسی ساختار و سیستم های ساختمان های فولادی

عنوان بررسی ساختار و سیستم های ساختمان های فولادی (طراحی سازه های فولادی) تعداد صفحات ۱۲۱ شرح مختصر پروژه شما بعد از مطالعه پروژه حاضر با ساختار و سیستم های ساختمان های فولادی آشنا خواهید شد
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 220 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 121
دانلود فایل ورد بررسی ساختار و سیستم های ساختمان های فولادی

فروشنده فایل

کد کاربری 14482

عنوان : بررسی ساختار و سیستم های ساختمان های فولادی (طراحی سازه های فولادی)

تعداد صفحات : ۱۲۱

شرح مختصر : شما بعد از مطالعه پروژه حاضر با ساختار و سیستم های ساختمان های فولادی آشنا خواهید شد.برای استفاده بهینه از خواص مطلوب ساختمانهای فولادی ، سیستم فضاسازی داخلی باید بگونه ای اختیار شود که : ۱- متشکل از قطعات پیش ساخته باشد ، بدین منظور که سرعت بیشتر نصب و برپایی سازه ، موجب کوتاه شدن زمان کلی ساخت می شود. ۲- قطعات سبک باشد تا وزن کلی ساختمان به حداقل ممکن برسد. ۳- نوع سیستم انتخاب شده ، سازگار با سیستم سازه ای انتخاب شده باشد. ۴۴- با یک روش اقتصادی قابل محافظت در برابر آتش باشد.

یکی از سؤالات اساسی مهندسی ساختاری پاسخ به این پرسش است که آیا سیستم ساختاری برای ساختمان از نظر اقتصادی دارای اهمیت است با یک ارزیابی مقدماتی این واقعیت آشکار می شود که هزینه ساختاری ساختمانهای فولادی ، نه تنها در تناژ ( وزن کلی بار ) فولاد مورد استفاده قرار می گیرد بلکه هزینه های فرسایش و ساخت نیز در نظر گرفته می شود اگر چه هزینه فرسایش و ساخت فولاد گران است اما این هزینه ها می توانند بر هزینه های دیگر مشابه نقشه ها یا طرحهای ساختاری مختلف نیز تأثیر گذارند.


دانلود فایل Word بهینه سازی بهره برداری از مخازن نفتی به روش Gas lift

عنوان کامل پروژه بهینه سازی پارامترهای مؤثر در بهره بر داری از مخازن نفتی به روش Gas lift فرمت فایل WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه 50 بخشی از مقدمه
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 707 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
دانلود فایل Word بهینه سازی بهره برداری از مخازن نفتی به روش Gas lift

فروشنده فایل

کد کاربری 14482
عنوان کامل: پروژه بهینه سازی پارامترهای مؤثر در بهره بر داری از مخازن نفتی به روش Gas lift
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 50
بخشی از مقدمه:

با توجه به پیشرفت روز افزون و با شتاب صنایع و افزایش جمعیت و از طرف دیگر محدود بودن ذخایر نفت و گاز و نیز غنی بودن کشورمان از این ذخایر که منبع اصلی درآمد و فرازآوری برای کشور محسوب می گردد ، لزوم استفاده بیشتر و بهینه از این منابع جدی تر به نظر می رسد . بدیهی است که در آینده تولید نفت با استفاده از جریان طبیعی چاه ها جوابگوی نیاز مصرف انرژی و زندگی بشر نخواهد بود. بنابراین باید با استفاده از روش های علمی و جدی تسهیلاتی برای تولید بیشتر و بهینه در طی عمر مفید یک مخزن نفتی فراهم آورد.
نیروی رانش که باعث راندن نفت از مخازن زیر زمین می شود ، از طریق انبساطگاز و فشار آب ناحیه آبده که در اطراف مخزن نفت وجود دارد ، تأمین می گردد. هنگامی که نیروی رانش برای بالا آوردن نفت از دهان چاه به سطح زمین کافی نباشدو یا نتواند حجم کافی نفت را به سطح زمین بیاورد . از روش های مصنوعی برایتقویت این نیرو استفاده می شود. به این روش های مصنوعی تقویت انرژی مخزن فرازآوری مصنوعی می گویند. معمولاً اگر انرژی موجود در مخزن به اندازه ای باشد که بتواند سیال مخزن را به دهانه چاه هدایت کند از فرازآوری مصنوعی استفاده می شود. اگر انرژی فوق به قدربی کم باشد که سیال نتواند به راحتی به دهانه چاه برسد ، باید یکی از روش های بازیافت ثانویه مثل تزریق گاز در مخازن ، تزریق دی اکسید کربن و استفاده از روش های گرمایی از جمله تزریق بخار برای کاهش گرانروی نفت موجود در مخزن استفاده می شود.

چکیده

مقدمه

فصل اول : مخازن نفتی

1-1-انواع مخازن نفتی

1-2- رانش با استفاده از گاز محلول در نفت

1-2-2-رانش با استفاده از جریان آب

1-2-3رانش با استفاده از انبساط گاز گنبدی

1-3-روش های فرازآوری مصنوعی

1-3-1-پمپ های درون چاهی

1-3-1-1- پمپ میله ی

1-3-1-2-پمپ درون چاهی الکتریکی

1-3-1-3-پمپ های درون چاهی هیدرولیکی

1-3-2-تزریق گاز

1-4-مقدمه ای بر فرازآوری با گاز

1-5-تاریخچه فرازآوری با گاز

1-6-تجهیزات مورد نیاز جهت فرازآوری با گاز

1-6-1-تجهیزات درون چاهی

1-6-2-تجهیزات سرچاهی (Well head)

1-6-2-2-سیستم کنترل جریان گاز

1-6-2-1-گاز برای تزریق

1-7-اصول اساسی فرازاوری با گاز

1-7-1-فرازآوری به روش پیوسته

1-7-2-روش منقطع

1-8-منابع گاز فرازآوری

1-9-عوامل مؤثر در طراحی سیستم فرازآوری با گاز

1-9-1- عملکرد جریان ورودی

1-9-2-عملکرد مسیر عمودی

1-9-3-عملکرد جریان افقی

1-9-4-متغیرهای سیستم فرازآوری با گاز

1-10-کاربرد اقتصادی فرازآوری با گاز

1-11- روش های مختلف طراحی تأسیسات فرازآوری گاز به صورت پیوسته

1-11-1- انواع جریان ها در روش فرازآوری پیوسته

1-11-2- انواع تأیسات در روش فرازآوری پیوسته

1-11-2-1-سیستم باز

1-11-2-2-سیستم نیم بسته

1-11-2-3-سیستم بسته

1-12- مکان یابی محل تزریق و نصب شیرهای گازرانی

1-13-مراحل تعیین مکان شیرهای تزریق گاز

1-14- مراحل تخلیه سیستم فرازآوری با گاز پیوسته

فصل دوم: بررسی پارامترهای بهینه فرازآوری مصنوعی در میدان مورد مطالعه

2-1-مقدمه

2-2- اطلاعات زمین شناسی و کلیات میدان مورد مطالعه

2-2-1- سازند A

2-2-2- سازند B

2-2-3- سازند C

2-4- طراحی فرازآوری با گاز

2-4-1- بررسی آزمایش های فشار – حجم – دما

2-4-2-تعیین محل نصب سوپاپهای فرازآوری

2-5- بررسی کارایی فرایند فراز آوری با گاز

2-6-پیش بینی تولید از مخزن

فصل سوم: بهینه سازی توزیع گاز با روشهای دیگر

3-1-کلیات

فصل چهارم : نتیجه گیری و پیشنهادات

4-1- نتیجه گیری

4-2-پیشنهاد هایی برای ادامه کار در آینده

منابع و مأخذ


دانلود فایل ورد Word بررسی تولید برق از انرژی خورشیدی و دیگر کاربردهای آن

عنوان بررسی تولید برق از انرژی خورشیدی و دیگر کاربردهای آن تعداد صفحات ۱۵۶ شرح مختصر پروژه در این پروژه به بررسی تولید برق از انرژی خورشیدی و دیگر کاربردهای آن پرداخته شده استاز قدیم الیام اهمیت انرژی خورشیدی بر هیچ کس پوشیده نبوده است
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 3540 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 156
دانلود فایل ورد Word بررسی تولید برق از انرژی خورشیدی و دیگر کاربردهای آن

فروشنده فایل

کد کاربری 14482

عنوان : بررسی تولید برق از انرژی خورشیدی و دیگر کاربردهای آن

تعداد صفحات : ۱۵۶

شرح مختصر : در این پروژه به بررسی تولید برق از انرژی خورشیدی و دیگر کاربردهای آن پرداخته شده است.از قدیم الیام اهمیت انرژی خورشیدی بر هیچ کس پوشیده نبوده است.نور خورشید یا همان انرژی خورشیدی، می تواند برای گرم کردن و روشنایی خانه ها و سایر ساختمان ها، برای تولید الکتریسیته، برای گرم کردن آب ، سرد کردن های خورشیدی و انواع کاربردهای اقتصادی و صنعتی مستقیماً استفاده شود.همچنین گرمای خوشید موجب وزش باد می شود؛ همان انرژی ایی که توسط توربین های بادی گرفته می شود؛ سپس بادها و گرمای خورشید باعث تبخیر آب می شوند. وقتی این بخار آب به باران یا برف تبدیل می شود و از سرازیرها به رودخانه ها و مسیرهای آب هدایت می شود، انرژی آن می تواند گرفته شده و از توان هیدرو الکتریکی آن استفاده شود.

در حال حاضر انرژی برق در دنیا به مقدار زیادی بر زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی تکیه دارد. سوخت های فسیلی تجدید ناپذیرند، آنها بر منابع محدود که رفته رفته به پایان می رسند، بسیار گران می شوند و بطور محیطی خسارات زیادی برای بازیافت خواهند داشت، بنا شده اند.در مقابل تجدید پذیر انرژی مانند باد و انرژی خورشیدی، پیوسته جایگزین می شود و هیچ گاه به پایان نمی رسند. اغلب انرژی های تجدید پذیر به دو صورت مستقیم یا غیر مستقیم از خورشید ناشی می شوند.

در فصل اول این پروژه به انرژی های تجدید پذیر و انواع آن و همچنین تأمین الکتریسیته خورشیدی (فتوولتائیک) پرداخته شده است.در فصل دوم موقعیت فعلی و آینده انرژی بحث شده است.در فصل سوم تا پنجم پروژه تولید برق از انرژی خورشیدی ، به دیگر کاربردهای انرژی خورشیدی از قبیل آب گرم کن های خورشیدی ، سیستم های حرارتی خورشید ، آفتاب گیری در سطح زمین ، سیستم های فتوولتائیک و .. پرداخته شده است.در فصل آخر پروژه نیز تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به کار – دستگاه های فتوولتایی گرد آوری شده است.

فصل ۱- انرژی تجدید پذیر چیست؟

۱-۱- چرا انرژی تجدید پذیر مهم است؟

۱-۲- فایده های کلیدی انرژی تجدید پذیر عبارتند از

۱-۲-۱- فایده های محیطی

۱-۲-۲- انرژی برای نسل های آینده ما

۱-۲-۳- شغل ها و اقتصاد

۱-۳- انرژی نو

۱-۴- جایگاه انرژی خورشیدی در تأمین الکتریسیته

۱-۵- وسایل مورد نیاز در تولید برق به وسیله انرژی خورشیدی

۱-۵-۱- انواع مختلف سلول خورشیدی

۱-۵-۲- باطری

۱-۵-۳- شارژ کنترولر

۱-۵-۴- مبدل DC‌ به AC

۱-۶- برآورد هزینه تأمین الکتریسیته خورشیدی (فتوولتائیک)

۱-۶-۱- ۲۲۵ وات

۱-۶-۲- ۴۵۰ وات

۱-۶-۳- ۹۰۰ وات

۱-۶-۴- تذکر

۱-۷- طبقه بندی سیستم های خورشیدی

۱-۸- سیستم های فتوبیولوژی

۱-۹- سیستم های شیمیایی خورشیدی

۱-۱۰- سیستم های فتوولتائیک

۱-۱۱- عملکرد سلول های خورشیدی

۱-۱۲- موارد استفاده سلول فتوولتائیک

۱-۱۳- گردآورنده های خورشیدی تخت

۱-۱۴- بررسی اقتصادی سیستم های گرمایش خورشیدی

۱-۱۴-۱- تجهیزات سیستم خود شامل قسمت های مختلفی است مانند

۱-۱۴-۲- سرمایه گذاری

۱-۱۴-۳- هزینه اولیه:

۱-۱۴-۴- مقایسه اقتصادی سیستم های گرمایش و آبگرم خورشیدی

۱-۱۵- سیاست توسعه سیستم های گرما خورشیدی

۱-۱۵-۱- کمک های اقتصادی

۱-۱۶- تحقیق، توسعه و نمایش کارکرد سیستم ها

فصل ۲- موقعیت فعلی و آینده انرژی طبیعی

۲-۱- انرژی خورشیدی

فصل ۳- ثابت خورشیدی

۳-۱- مدل خورشیدی

۳-۲- ترکیب طیفی ثابت خورشیدی

فصل ۴- سیستم های حرارتی خورشید

۴-۱- سمت گیری رشته پانل ها

۴-۲- اندازه رشته پانل ها

۴-۳- رشته های سری و موازی

۴-۴- مبدل های حرارتی

۴-۵- ذخیره سازی

۴-۶- سرد کننده های تابشی

فصل ۵- آفتاب گیری در سطح زمین

۵-۱- یک مدل جوی

۵-۲- جذب و پراکندگی تابش خورشیدی توسط اجزای سازنده جو

۵-۳- تابش مستقیم خورشید

۵-۴- شار پخشی

۵-۵- معادلات تقریبی برای شار خورشیدی کل

۵-۶- اندازه گیری آفتاب گیری در سطح زمین

۵-۷- شار حرارتی جو

فصل ۶- تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به کار – دستگاه های فتوولتایی

۶-۱- نیمه هادیهای ذاتی ( خالص)

۶-۲- نیمه هادیهای غیر ذاتی ( نا خالص شده )

۶-۳- پیوند p-n

۶-۴- دستگاههای فتوولتایی پیوندی

۶-۵- پاسخ دهی طیفی جریان فوتونی

۶-۶- ساخت وسایل فتوو لتایی سیلسیومی

۶-۷- برآورد هزینه تولید برق

۶-۸- نتیجه گیری

منابع ومآخذ


دانلود فایل ورد Word استفاده ازالگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه هابامنابع محدود

استفاده از الگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه ها با منابع محدود تعداد صفحات 110 چکیده مسئله زمانبندی پروژه با منابع محدود، در سال­های اخیر مورد تحقیق بسیاری از محققان در رشته ­های مختلف بوده ­است
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 1083 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 110
دانلود فایل ورد Word استفاده ازالگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه هابامنابع محدود

فروشنده فایل

کد کاربری 14482

استفاده از الگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش- یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه ها با منابع محدود

تعداد صفحات :110

چکیده

مسئله زمانبندی پروژه با منابع محدود، در سال­های اخیر مورد تحقیق بسیاری از محققان در رشته ­های مختلف بوده ­است. در این مسئله هدف زمانبندی فعالیت­های پروژه با توجه به روابط پیشنیازی و محدودیت منابع در کمترین زمان می­باشد. در این مسئله فضای جستجوی بسیار بزرگی جهت دست­یابی به جواب بهینه وجود دارد و نیازمند انجام محاسبات طولانی بخصوص برای ابعاد بزرگ مسئله با محدودیت­های زیاد می­­شود و الگوریتم­های دقیق برای آن موثر نیستند. الگوریتم ­های فراابتکاری بعنوان جایگزین روش­های دقیق برای حل آن، پیشنهاد شده­است. در این پایان نامه الگوریتم فراابتکاری مبتنی بر آموزش- یادگیری برای حل این مسئله استفاده شده­است. این الگوریتم مبتنی بر جمعیت است که اخیرا معرفی شده است و فرایند آموزش و یادگیری در کلاس درس را شبیه سازی می­کند. همچنین برای جلوگیری از محلی شدن پاسخ­ها از رویکرد نخبه­گرایی در این الگوریتم استفاده شده­است. از ویژگی­های این الگوریتم این است که نیازی به پارامترهای کنترلی اختصاصی الگوریتم، ندارد و فقط پارامترهای کنترلی عمومی مانند اندازه جمعیت و تعداد نسلها را شامل می­گردد. الگوریتم داری دو فاز، فاز معلم و فاز فراگیر است. ابتدا تعدادی زمانبندی را بطور تصادفی بر اساس جمعیت اولیه الگوریتم ها تولید می­کنیم، سپس فازهای الگوریتم را روی زمانبندی­ ها اعمال می­کنیم بطوریکه جمعیت اولیه به طور تکراری بهبود می­یابد تا به شرط توقف برسیم. همچنین تاثیر عواملی مانند اندازه جمعیت و اندازه نخبه و تعداد زمانبندی­ها بر الگوریتم، بررسی شده است. کارایی الگوریتم ارائه شده با دیگر الگوریتم ­های بکار گرفته شده در حل این مسئله، مقایسه شده است و نتایج موثر با قابلیت رقابت بالا با دیگر الگوریتم ­ها حاصل شده­ است.

فصل 1: مقدمه

1-1 مقدمه

1-2 اهداف پژوهش

1-3 ساختار پژوهش

فصل 2: مروری بر ادبیات تحقیق و تعریف مسئله

2-1 مقدمه

2- 2 زمانبندی پروژه

2-3 زمان بندی پروژه با منابع محدود

2-4 معیارهای مدل کردن مسئله زمان بندی پروژه با منابع محدود

2-4-1 ماهیت فعالیت­ها

2-4-2 نوع منبع

2-4-3 نوع روابط پیش نیازی

2-4-4 نوع تابع هدف

2-4-5 تعداد تابع هدف

2-4-6 تعداد پروژه­ها

2-5 مدل پریتسکر

2-6 مدل کلین

2-7 مدل آلوارز و تاماریت

فصل سوم: الگوریتم بهینه­سازی مبتنی بر آموزش­ یادگیری

3-1 مقدمه

3-2 الگوریتم­های فراابتکاری

3-3 الگوریتم مبتنی بر آموزش- یادگیری

3-3-1 فاز معلم

3-3-2 فاز فراگیر

3-3-3 الگوریتم TLBO نخبه سالارانه

فصل چهارم: حل مسئله

4-1 مقدمه

4-2 سوابق اخیر حل مسئله زمانبندی پروژه با منابع محدود

4-3 حل مسئله زمانبندی با الگوریتم­های فراابتکاری سازنده

4-3-1 روش تولید زمانبندی سری

4-3-2 روش تولید زمانبندی موازی

4-3-3 روش زمانبندی پسرو و پیشرو

4-4 حل مسأله زمانبندی پروژه با منابع محدود به وسیله الگوریتم فراابتکاری بهبود

دهنده مبتنی بر آموزش- یادگیری

4-4-1 ایجاد جمعیت اولیه

4-4-2 زمانبندی اولیه با الگوریتم­های سازنده

4-4-3 زمانبندی با الگوریتم TLBOنخبه ­گرایانه

فصل پنجم: نتایج عددی و نتیجه‌گیری

5-1 مقدمه

5-2 کتابخانه PSPLIB

5-3 نتایج آزمایش اجرای الگوریتم با پیکربندی­های مختلف

5-3-1 تاثیر اندازه جمعیت با تعداد تکرار ثابت

5-3-2 تاثیر اندازه جمعیت با تعداد تکرار متغیر

5-3-3 تاثیر اندازه نخبه

5-3-4 تاثیر تاثیر روش زمانبدی سریال و موازی بر الگوریتم TLBO

5-4 مقایسه نتایج با دیگر الگوریتم­های فراابتکاری در حل مسئله RCPSP

5-5 نتیجه­ گیری

فهرست منابع

استفاده از الگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش- یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه ها با منابع محدود

تعداد صفحات :110