فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

پاورپوینت شیشه

شیشه فرایند تولید شیشه آماده سازی مواد اولیه ذوب شیشه شکل دهی محصول عملیات پس از شکل دهی
دسته بندی مواد و متالوژی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1607 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
پاورپوینت شیشه

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

شیشه

شیشه بر خلاف جامدات دیگر فاقد ساختار درونی منظم و یکنواخت است . تفاوت اصلی بین حالت جامد و مایع در هر ماده مشخصی، مثلاً یخ و آب و یا آهن مذاب و آهن جامد، وجود ساختار متقارن و منظم در حالت جامد آن است که اصطلاحاًبلور یا کریستال نامیده می شود.

با بالا رفتن درجه حرارت تا حد دمای ذوب، نظم درونی ماده به هم ریخته و جسم از نظر ساختار درونی بی شکل و نامنظم می شود. به علت فقدان نظم تکرار شونده در ساختمان درونی شیشه، نور را از خودعبور می دهد و شفاف به نظرمی رسد. شیشه در عین حال نور را منکسر نیز می کند. از همین خاصیت شیشه است کهدر ساختن عدسی های مختلف استفاده می شود.

معمولاً از شیشه به عنوان ماده ای شکننده یاد می شود، اما قدرت آن دربعضی موارد فوق العاده و باورنکردنی است . یکرشته شیشه تازه شکل گرفته می تواند وزنی بالاتر از ٧٠٠٠٠ کیلوگرم در سانتیمتر مکعب را را تحمل کند .

این وزن دوبرابر وزنی است که فولاد حتی در تئوری می تواند متحمل شود . با این همه ، وزنی که شیشه معمولی تحمل می کند ومورد قبول است ، یک صدم وزنی است که در تئوری برای آن قائل شده اند و این به دلیل نقایص موجود در شیشهمعمولی، مانند حباب های هوا و ناخالصی های دیگر است که باعث می شود شیشه تحت فشار زیاد ترک بردارد.

شیشه، ماده ای است غیرآلی که از سرد کردن مذاب بدست می آید به شرطی که در طول سرد کردن، عمل انجماد یاکریستالیزاسیون صورت نگیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.