فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک)

فایل پاورپوینت با موضوع برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک) در حجم 56 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 369 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56
دانلود پاورپوینت برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک)

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

چکیده محتوای فایل:

برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک)

تعریف استراتژی

واژه استراتژی را که از لغت یونانی استراتژیا گرفته شده و ابتدا در علوم نظامی مطرح شده است . (ریشه این لغت ،کلمه استراتگوس به معنای فرمانده لشکری – کشوری است)

استراتژی یک برنامه واحد ، همه جانبه و تلفیقی است که محاسن یا نقاط قوت اصلی سازمان را با عوامل و تغییرات محیط مربوط می سازد و به نحوی طراحی می شود که با اجرای صحیح آن از دستیابی به اهداف اصلی سازمان اطمینان حاصل شود.
مدیریت استراتژیک چیست ؟
مدیریت استراتژیک فرایندی است که به وسیله آن مدیران برای ، دراز مدت ،فعالیت های سازمان و اهداف را تعیین کرده و استراتژی های نیل به این اهداف را با توجه به شرایط داخلی و خارجی طراحی و برنامه های عملی ( عملیاتی ) برای اجرای استراتژی ها را انتخاب می

مدیریت استراتژیک فرایندی پویا است .


سطوح درگیر در برنامه ریزی استراتژیک
برنامه ریزی استراتژیک نباید به عنوان یک تخصص مدیران سطح بالا شمرده شود وتوسط برنامه ریزان حرفه ای انجام گرفته و سپس از طرف مدیرعامل تصویب و توسط مسئولان قسمت ها به مورد اجرا گذاشته شود . بلکه استراتژی سازی و اجرای استراتژی وظیفه ای است که شامل دخالت مدیران آن بخش هایی از بیمارستان می باشد که انتظار می رود نتایج استراتژیک در آن ها حاصل شود .
محول کردن مسئولیت و اختیار طراحی استراتژی به کسانی که در نهایت باید آن را عمل کرده و به کار گیرند ، سبب ایجاد تعهد مستقیم در قبال موفقیت یا شکست استراتژیک در بین آنها می شود .
مزایای مدیریت استراتژیک
سطوح مختلف مدیریت بیمارستان را در تعیین اهداف ، هدایت و راهنمایی می کند .
شناسایی و پاسخ گویی به موج تغییرات ، فرصت های جدید و تهدیدهای در حال ظهور را تسهیل می کند .
کلیه تصمیم گیری های مدیران در زمینه استراتژی را در کل بیمارستان هماهنگ می نماید.
سازمان را قادر می سازد که موقعیت واکنشی (Reactive) خود را به وضعیت کنشی و آینده ساز (Proactive) تبدیل کند .
مزیت های رقابتی یک بیمارستان را از طریق :
افزایش نقاط قوت درونی

کاهش نقاط ضعف درونی

استفاده از فرصت های محیطی


رفع تهدیدها

ارضای ذینفع های حمایت کننده درونی و بیرونی در مقایسه با رقبا افزایش داده و عوامل فوق را جهت نیل به اهداف و ماموریت بیمارستان ، هماهنگ می سازد .

اجزای مدیریت استراتژیک

تدوین استراتژی

اجرای استراتژی

ارزیابی و کنترل

مراحل برنامه ریزی استراتژیک

.1آغاز کار و حصول توافق درباره‌‌ی آن؛
.2تعیین و شناسایی سیاست ها ی سازمان
.3تدوین رسالت و ارزشهای سازمانی؛
.4تدوین چشم انداز،
.5ارزیابی محیط داخلی (نقاط ضعف و قوت)؛
.6ارزیابی محیط خارجی (فرصتها و تهدیدها)؛
.7تنظیم استراتژیها
انواع استراتژی ها:
استراتژیهای یکپارچگی
استراتژیهای متمرکز
استراتژیهای تنوع
استراتژیهای تدافعی

توسعه نفوذ و ادغام :

با استفاده از توانایی ها یا نقاط قوت داخلی اقدامات زیر را به عمل آورد.

1- بهره برداری از فرصت های خارجی

2- برطرف کردن نقاط ضعف داخلی

3- پرهیز از تهدیدات خارجی

حفظ و نگه داری :

حفظ شایستگی های اصولی سازمان و دوری جستن از خطرهای بزرگ

تقویت درونی – تدافعی :

سازمان باید نقاط ضعف داخلی را اصلاح کند و از تهدیدات خارجی پرهیز نماید. شامل: کاهش دادن فعالیت ها ، فروش یا واگذاری بخش هایی از سازمان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.