دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 16 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
آشنایی با ارتباط تصویری (گرافیک)
ارتباط تصویری (گرافیک) شیوه انتقال و ارائه اطلاعات به صورت تصویری است. خطوط و منحنی ها، الگوها و شکلها، همگی می توانند بیانگر مفهوم خاصی باشند که هر بیننده ای بتواند آنها را درک کند.
انسان هزاران سال است که از روشهای ارتباط تصویری بهره می برد. تمدن های کهن، همچون مصری ها، برای ضبط و نمایش وقایع و اطلاعات مهم از تصاویر ساده ای استفاده می کردند. این تصاویر یا بر روی دیوارها ناقشی می شد و یا بر روی سنگ، چوب یا سفال نقش می شدند و هر یک از تصاویر نمایانگر یک چیز یا ایده متفاوت بود.
برای مثال، نقش می توانست نمایانگر خورشید باشد. این نقش کاملا شبیه به خورشید است و به چیز دیگری شباهت ندارد. یا نقش می توانست نشانگر قایق باشد. چون بسیار شبیه به قایق است.
با وجود این، مفاهیم پیچیده تر را نیز می شد با استفاده از همین تصاویر ساده ارائه کرد. مثلا قایقی با بادبان مواج می توانست نمایانگر مفهوم باد باشد.
بدیهی است که ترسیم باد بسیار دشوار است، اما می توان برخی از جلوه های آن را نمایش داد.
بتدریج مصریها و دیگر تمدنها، این شیوه را بسط و گسترش دادند، تا آنکه هر شکل یا نقشی نمایانگر یک صدای منفرد بود. برای مثال این نقش نمایانگر صدای ن، نمایانگر صدای ک، نمایانگر صدای س و نمایانگر صدای ت بود. آنگاه ترکیب اصواتی نظیر این می توانست کلمه گفتاری را به صورت تصویری نمایش دهد و تعداد بیشتری از مفاهیم را انتقال دهد.
همین حروف چاپی که در حال مطالعه آن هستید، خود شکل تکامل یافته ای از همان کلمات اولیه هستند. هر کلمه ای یک مفهوم مشخص دارد. این کلمات را می توان به شکل چاپی یا نوشته، خواند و یا به شکل گفتار، شنید. حروفی که کلمات چاپی را شکل می دهند، صرفا شکلهایی هستند که نمایانگر اصوات در گرفتارند.
با این حال، حیطه ارتباط تصویری فراتر از محدوده کلمات است. ترسیمات فرنی و معماری، نماهای پرسپکتیو و تصویری، نمادها و نشانه ها، و نمودارهای جریان کار همگی قادرند اطلاعاتی را ارائه دهند که از عهده کلمات به تنهایی، خارج است. از این رو زبان ارتباط تصویری، یک زبان ترسیمی است که مانند یک شیوه ارتباطی کاملا مستقل، بکار گرفته می شود.
طراحی دست آزاد
این شیوه، نخستین شیوه ارتباط تصویری بود. در درون غارهایی در جنوب اروپا، انسان پیش از تاریخ بسیاری از فعالیت ها و رویدادهای مهم زندگی اش را مانند گشتن حیوانات برای تهیه آذوقه، به صورت ترسیمات تصویری بر دیوارهای غار نقش کرده است. (شکل 8 یک نقش باستانی مربوط به 000/20 سال پیش است که در غاری تصویر شده و گویای واقعه ای است که طی یکی از همین شکارها رخ داده است. این تصویر گاو زخم خورده ای را نشان می دهد که به سوی یک شکارچی برگشته و وی را از پای در می آورد. (شکل 9) برخی از نشانه های ترسیمی را نشان می دهد که به طور گسترده در حدود 7000 سال پیش، قبل از آنکه خط ابداع شود، بکار می رفته است.
ترسیمات ارتباطات تصویری باید ساده و گویا باشند همانگونه که فهم اطلاعات نوشتاری می تواند با کاربرد کلمات پیچیده و بیش از حد بلند، با مشکل مواجه شود، درک ترسیمات ارتباطات تصویری نیز ممکن است با انباشتن بیش از حد اطلاعات و در نتیجه پیچیده شدن ترسیمات، با اشکال مواجه شود. از این رو شیوه های ترسیم در ارتباط تصویری بنا به ماهیت ضروری آنها، باید تا حد امکان ساده و گویا بوده و مطابق با معیارهای زیر باشد.
1- طرح ها و نشانه ها باید واضح و قابل درک باشند.
2- باید اطلاعات یا مفاهیم را به آسانی انتقال دهند.
استفاده از رنگ یا برخی شکلها می تواند نحوه ارائه اطلاعات را گویاتر کند، اما کاربرد نابجا یا بیش از حد رنگ موجب آشفتگی و اشتباه می شود. از سوی دیگر ارائه نامناسب مطالب صحیح نیز می تواند موجب از بین رفتن دقت و اعتبار آن مطالب شود.
نشانه تصویری
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 316 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
آشنایی با سبک هنری کوبِسم - cubism
کوبیست ها – برخلاف هنرمندان پیشین – جهان مرئی را به طریقی بازنمایی نمی کردند که منظری از اشیا در زمان و مکانی خاص تجسم یابد. آنان به این نتیجه رسیده بودند که نه فقط باید چیزها را همه جانبه دید، بلکه باید پوسته ظاهر را شکافت و به درون نگریست. نمایش واقعیت چند وجهی یک شی مستلزم آن بود که از زوایای دید متعدد به طور همزمان به تصویر در آید، یعنی کل نمودهای ممکن شیء مجسم شود. ولی دستیابی به این کل عملا غیر ممکن بود. بنابراین بیشترین کاری که هنرمند کوبیست می توانست انجام دهد، القای بخشی از بی نهایت امکاناتی بود که در دید او آشکار می شد. روشی که او به کار می برد تجزیه صور اشیاء به سحطهای هندسی و ترکیب مجدد این سطوح در یک مجموعه به هم بافته بود. بدین سان، هنرمند کوبیست داعیه واقعگرایی داشت، که بیشتر نوعی واقعگرایی مفهومی بود تا واقعگرایی بصری.
کوبیسم را معمولا به سه دوره تقسیم می کنند: مرحله ی اول که آن را « پیشاکوبیسم» یا « کوبیسم نخستین» می نامند، با تجربه های مبتنی بر آثار متاخر سزان و مجسمه های آفریقایی و ایبریایی مشخص می شود این مرحله با تکمیل پرده «دوشیزگان آوینیون» اثر پیکاسو(اوایل 1907) به پایان می رسد. ساختار این پرده آغاز کوبیسم را بشارت می دهد؛ زیرا جابجایی و درهم بافتگی ترازها، تلفیق همزمان نیمرخ و تمامرخ و نوعی فضای دوبعدی را در آن می توان مشاهده کرد.
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 253 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
پرسپکتیو
پرسپکتیو عبارت است از نشان دادن تصویر یک جسم بر روی یک صفحه به نام صفحه تصویر. این گونه تصاویر میتوانند شکل ظاهری اجسام را به خوبی نشان دهند و جوانب مختلف یک جسم را ان طوری که دیده میشود مجسم کنند؛پرسپکتیو تنها تصویری است که چشم انسان ان را به عنوان واقعیت قبول میکند ولی این پرسپکتیو از نظر فنی چندان کامل نیست
انواع پرسپکتیو ها (تصاویر مجسم)
تصاویر مجسم یا پرسپکتیو به طور کلی به دو دسته تقسیم میشوند:
دسته اول پرسپکتیو های مرکزی
دسته دوم پرسپکتیو ها یا تصاویر موازی یا پارالاین
پرسپکتیو مرکزی (PERSPECTIVE)
در پرسپکتیو مرکزى از یک نقطه به نام مرکز (مرکز دید) نگاه مى کنیم و آنچه را که دیده مى شود روى پرده تصویر که ممکن است در پشت و یا جلوى جسم قرار داشته باشد, تصویر مى کنیم. واضح است که در این نوع پرسپکتیو شعاعهاى مصور با هم موازى نبوده و در همان مرکز دید با یکدیگر متقاربند. این نوع پرسپکتیو بیشتر در ترسیم نقشه هاى ساختمانى به کار برده مى شود. در ترسیم پرسپکتیو , بر روى یک سطح مسطح حقیقى جوانب مختلف فرم را آن طور که دیده مى شود ترسیم مى کنیم. به عبارت دیگر یک پرسپکتیو صحیح تصویر سه بعدى ظاهر (آنچه ما مى بینیم) یک جسم آن طور که در حقیقت وجود داردمى باشد و تنها تصویرى است که چشم انسان آن را به عنوان واقعیت قبول مى کند و احساسات انسانى مى تواند بر آن قضاوت نماید,هر چه ما یک شیئى را بیشتر(یا بهتر) درک نماییم , ترسیم پرسپکتیو آن آسانترخواهد بود.
تصاویر موازی یا پارالاین
اگزونومتریک:تصاویراگزونومتریک یا پارالاین تصاویری هستند که همزمان یه بعد یک جسم و ارتباط ابعاد ان را با هم به صورتی حقیقی نشان میدهند .به علت سهولت ترسیم . موثر بودن انها در نشان دادن تصاویر در ترسیمات بسیار مورد استفاده قرار میگیرند
فرق عمده تصاویر اگزونومتریک با پرسپکتیو در ان است که خطوط موازی در تصاویر اگزونومتریک موازی باقی میماند ولی در تصاویر پرسپکتیو(تصاویر عکسی) خطوط موازی به نقاط محو منتهی میشوند
تصاویر اگزونومتریک یا پارالاین را میتوان به شرح زیر نام برد:
1- تصاویر ایزومتریک
2- تصاویر دی متریک
3- تصاویر تری متریک
4- تصاویر ابلیک
آشنایی با پرسپکتیو
پرسپکتیو یعنی علم طراحی شکل ظاهری اشیاء و نحوه دیدن حجم های سه بعدی و ترسیم آنها برروی سطح دو بعدی قوانین پرسپکتیو امکان نمایش عمق و بعد سوم را بر روی صفحه فراهم می کند.
با تغییروتبدیل خطوط وبا حالتهایی که سایه روشن ایجاد می کند. عمق کاذب و بعد مجازی ایجاد می شود که عامل انحراف دید چشم محسوب می شود وچون چشم مدام در حرکت است هما هنگ با دگرگونی زمان و مکان دریافت های تازه تصویری را بصورت پیوسته ادراک می کند. در حالتیکه تصویر اشیاء که با قوانین پرسپکتیو بوجود می آ ید تنها نمایش لحظات زمان است که بصورت ثابت و ساکن ایجاد شده است.
در عالم طبیعت (فضای سه بعدی), هر چه به چشم بیننده نزدیکتر باشد بزرگتر(پلان جلوه), و هرچه دورتر باشد کوچکتر(پلان عقب) دیده می شود. بدین ترتیب اشیاء مثل تیر چراغ برق ویا ریل قطار که در فواصل مختلف نسبت به بیننده قرار دارند بحالت بزرگتر (اشیاء نزدیک به بیننده) و کوچکتر( اشیاء دور نسبت به بیننده) رؤیت می شوند. نمایش این حالت بر روی سطح, مستلزم رعایت اصول پرسپکتیو است.
اشیایی که ساختمان شکلی آنها از خطوط موازی تشکیل شده است هنگامی که به حالت مایل یا کاملاً در جهت مقابل چشم قرار گیرند فاصله خطوط موازی آن در فاصله دورتر بهم نزدیک می شود ودر صورتیکه به عمق (نقطه گریز در روی افق) ادامه یابد بهم مرسد. بهمین جهت هر قدر فواصل دورتر باشد اندازها نیزکوچکتر خواهد شد.
موقعیت فضایی اشیاء و اجسام طبیعی در اثر مقایسه و چگونگی قرار گرفتن آنها در جلووعقب یکدیگر سنجیده می شود و در نتیجه عمق و فاصل اشیاء مشخص می گردد. با ترسیم عناصرشکلی بر روی سطح به حالتی که شکل ها در جلو و عقب یکدیگر قرار گرفته اند, موقعیت فضایی تصاویر برروی سطح مشخص می شود.
طریقه رسم پرسپکتیو
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 264 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 81 |
فهوم هوش
هوش کلی
جنبه های مورد توجه روان شناسان
تعاریف هوش
ویژگیهای هوش
ویژگیهای عمومی هوش
انواع هوش
نظریه های معاصر هوش
نظریه های عاملی
نظریه های دو عاملی اسپیرمن
نظریه چند عاملی ترستون
تحلیل عوامل ترستون
مدلهای سلسله مراتبی ورنون
نظریة کتل
نظریه دو سطحی جنسن
نظریه های فرایند مداری هوش
عنوان صفحه
نظریة شناختی پیاژه
نظریه باز نمایی برونر
رویکرد و یا دیدگاه مؤلفه ای
جدول مولفه های هوش استبرنبرگ
یک توانایی یا چند توانایی
نظریه هوش گلیفورد
هوش و وراثت
خویشاوندی نسبی و هوش
تأثیرات فرهنگی در رشد کودک
تأثیر طبقه اجتماعی
پایگاه اجتماعی و اقتصادی
هوش
تفاوتهای جنسیتی در عملکرد هوش
آیا بهرة هوش ثابت است ؟
انواع تیز هوش و طبقه بندی تیز هوشان
ویژگیهای تیز هوشان
همبستگی هوش و حجم مغز
عنوان صفحه
نکات ضروری در مورد بهداشت و روان کودکان
تاریخچة پیدایش مقیاس اندازه گیری هوش
آزمونهای هوش .
آزمون هوش استانفورد – بینه ( فردی )
مقیاس جدید استنفوردبینه
مقیاس هوش وکسلر
آزمونهای گروهی هوش
آزمونهای چند بعدی هوش
آزمونهای ریون
طبقه بندی آزمونهای هوش بر حسب گروههای سنی
ب : مهد کودک تأثیرکودکستان در رفتار اجتماعی کودک
تأثیر کودکستان در رشد مفاهیم ذهنی اطفال
رفتار اجتماعی در سنین بیش از مدرسه
واکنشهای عاطفی متقابل اجتماعی
« مفهوم هوش » (1)
در طول دهه های گذشته تغییر بسیاری کرده است و برطبق دیدگاههای غالب و ارزشهای رایج روز در هر دوره ، تعیین شده است و ابزاری که برای اندازه گیری آن بکار رفته می رود همچنان در حال تغییر خواهد بود . هوش جنبه ای ازجنبه های گوناگون تفاوتهای فردی است که هنوز درچارچوب کامل قرار نگرفته است ، از جملههای ویژگیهای فردی فرآیندهای ذهنی هستند که مشاهده مستقیم این تفاوت در آنها بسیار دشوار و گاهی غیر ممکن است و لذا ما فقط از روی اعمال که اشخاص انجام می دهند ، قادر هستیم که به نیروهای ذهنی آنها پی ببریم ، مثلاً : کودکی که مسائل را زودتر یاد می گیرد کودک با هوش نامیده می شود ، ولی کودک که نمی تواند به آن سرعت فرا گیرد وقتی مهارتهای ساده را هم به زحمت می آموزد ، از لحاظ توانائیهای ذهنی دارای هوش ضعیف است بدین معنی که هر دو کودک استعداد ذهنی دارند ولی این استعداد در اوّلی بیشتر از دوّمی است[1] . ( اسدی ، 74 )
هوش بر خلاف تصور عامه یک جوهر یا ملکه نیست بلکه متضمن اعمال واکنشهای ذهنی پیچیده ای است که در رفتار فرد ظاهر می شود . از همین روست که از هوش به خودی خود نمی توان تعریف جامعی ارائه دارد و سعی در تعریف ارائه هر تعریف مجددی از هوش ، نتیجه اش نامفهوم یا حداقل نارسا بودن تعریف است . لذا بسیاری از روان شناسان ، روش غیر مستقیم پیش گرفته و مثلاً از توضیح تفاوت میان هوش و عادت ، هوش وغریزه ، هوش و استعداد برای نشان دادن و جوه افتراقی آنها ، استفاده کرد ، و به تعریف معنا.ی آن نزدیک می شود و آن گاه این تعاریف کامل نشده را در هم ادغام کرده و با شناخت مجموعة ، این فعالیت ، به تصور کلی و مفهوم هوش نامحدودی نزدیک می شوند . شناختی که تنها از طریق تظاهراتش در رفتار میسر می شود .(اسدی ، 74 )
هوش معمولاً در فهرست ویژگیهای فرد آمده و از جمله خصائص کم و بیش ثابت رفتار بشمار می رود . توصیف و اندازه گیری هوش قسمت عمدة وقت روانشناسان را به خود اختصاص داده است .
مطالعات آنان در این زمینه ارزش علمی و نظری دارد . ارزش علمی عبارت است از پی بردن به میزان کارآمدی افراد و تعیین اینکه ایشان تا چه حدودی و درچه قسمتهایی می توانند مفید واقع شده و موفقیت بدست آورند و ارزش نظری تحقیقات روانشناسان در مورد هوش این است که می توانند شناخت انسان را در مورد خودش بیشتر کنند و تا حدی موجب ارضای کنجکاوی او شوند ( آستانبوس ، 74 )
وقتی ما از هوش انسان می گوئیم در واقع به رفتار و کردار او در موارد مختلف ، که از وضعیت هوش او حکایت می کند توجه داریم . ( آستانبوس 74 )
هوش کلی :
هوش یعنی سازگاری فعال ، سازگاری آگاهانه در معنای وسیع کلمه ، نه سازگاری
منفعل. به عبارت دیگر هوش یعنی ایجاد اصلاحات در محیطی که خود با آن سازگار می شود . وقتی فرد هوش خود را بکار می گیرد که با موقعیتهای نسبتاً جدید و تازه باشد سازگار شود. ( مومنین ، 74 )
می توان هوش کلی را بصورت زیر تعریف کرد :
توانایی سازگاری آگاهانه و فعال با موقعیتهای تازه یا نسبتاً تازه ای که خود با آن روبرو می شود . از آنجائیکه این موقعیتها ماهیت و پیچیدگی بسیار متغیری دارند بنابراین می توان پیش بینی کرد که انواع هوش نیز باید همان تنوع و پیچیدگی موقعیتها را داشته باشد ، زیرا به کمک انواع سازگاریها و به کمک انواع آزمونهایی که برای ما ارزشیایی عینی این سازگاریها ساخته می شود ، تعریف می گردند . ( مومنین ، 74 )
جنبه های مورد توجه روانشناسان :
زمینه سازگاری : از آنجا که هوش بعنوان یک استعداد کلی سازگاری به حساب میآید ما می توانیم توجه خود را روی ماهیت نوع مسائل که باید حل شوند متمرکز کنیم در این صورت موارد زیر را در دست خواهیم داشت ؛
موقعیتهای ملموس
دنیای اجتماعی ، اشخاص ، انسانها . بنابر این از هوش علمی و انتزاعی و اجتماعی صحبت خواهیم کرد .
هوش[2] :
« در توانایی کسب ، بازیابی و استفاده از دانش به شیوه ای معنا دار ، درک و فهم ایدههای عینی و انتزاعی و درک مناسبات بین اشیاء و ایده ها» (مترجم ماهر،1371 )
هوش : در هوش را می توان توانایی تشخیص برای « همگون سازی » [3] معلومات واقعی یادآوری حوادث گذشته دور و نزدیک ، استدلال منطقی ساختن و پرداختن مفاهیم ، ( چه ارقام ، چه کلمات ) تبدیل مفاهیم انتزاعی به لفظی : به انتزاعی ، تحلیل و ساخت و دارای معنی با مسائل و تقّدم هایی که در یک موقعیت خاص مهم فرض می شوند ، تعریف کرد . ( کاپلان سادوک ، 1375 )
ابینگهاوس[4] : « هوش عبارت است از قدرت ترکیب کردن مواد » ( بیانی ، 1372 )
ثوراندایک4 « هوش عبارت از قدرت ابزار عکس العملهای خوب از نقطه حقیقت و هوش معدل استعدادهاست » ( بیانی ، 1372 )
وکسلر5 « هوش عبارت از مجموع یا کل استعداد فرد که دو را به انجام کار با هدف تفکری و به بر خورد موثر با محیط منجر می شود » ( بیانی ، 1372 )
پیاژه6 : « هوش پیشرفته ترین نوع سازش ذهنی است ، یعنی اینکه فرد در اثر تماس با محیط عناصر جدید را در محیط گرفته و به درون خود می برد وتوسط خویش بر محیط اثر می گذارد و در اصل این درون سازی و برون سازی سبب تعادل فردی میگردد . » ( سیف ، 1375 )
من هوش را به صورتی از تعادل یابی تعریف می کنم که تمام ساختهای شناختی به سوی آن هدایت می شود . ( سیف ، 1375 )
کتل1 : « هوش به دوجزء بزرگ که مکمل یکدیگرند تقسیم می شود؛ هوش متبلور ، هوش سیال
هوش متبلور2 : که بر آمده از محیط یادگیرهاست
هوش سیال3 که وابسته به وراثت است وتوان بالقوة فردرا نشان میدهد .( بهرامی ،1377 )
ترمن4 : › هوش استعداد و تفکر انتزاعی است » ( شعاری نژاد ، 1370 )
اشترن5 : « هوش ، استعداد عمومی فرد برای سازگاری عقلی با مسائل و اوضاع تازهزندگی است . » ( شعاری نژاد ، 1370 )
مولر6 : « هوش ، استعداد بینش در انسان و حیوان است »
کلوین7 : « هوش ، استعداد یادگیری است . »
کروارد8 : « هوش ، استعداد استفاده از تجربه های قبلی در مسائل تازه و پیش بینی مسائل بعدی است »
مان 1 : « او هوش را استعداد یادگیری و مورد استفاده قرار دادن آموخته های خود در سازگاری با اوضاع تازه و حل مسائل جدید است . »
بینه2 : « هوش ، ازچهار استعداد ترکیب شده است : فهم ، ابتکار ، انتقاد و استعداد توجیه فکر در جهت معین. »
اسپیرمن3 : « هوش ، استعداد نظری عمومی است که در همه انواع فعالیتهای ذهنی موثر است .»
بورینگ 4 : « هوش ، چیزی است که بوسیلة آزمونهای هوش اندازه گیری شده است .»
(شعاری نژاد ، 1370 )
ویژگیهای هوش :
دیوید وکسلرمؤلف مقیاس هوش و کسلر بزرگسالان و مقیاس هوش و کسلر برای کودکان هوش را چنین تعریف می کند :
« توانایی یکپارچه فرد را عمل کردن عامرانه ، تفکر منطقی و توانایی کنار آمدن با محیط به نحوی موثر » ( پاشاشریفی ، 1377 )
ویژگیهای عمومی هوش :
بحث در جزئیات دیدگاه استربنرگ دربارة هوش از محدودة مطالب حاضر خارج است امّا می توان خلاصه ای از دیدگاه او را ارائه کرد . مؤلفه های مختلفی که اشترنبرگ شناسایی کرده صورت سازمان یافته دارند و به صورت خوشه هایی با عناوین زیر عمل می کنند .
این چهار توانایی عمومی منجر به تحلیل مولفه ای از هوش نسیتند بلکه در بسیاری از تحلیهای عاملی آزمونهای هوش نیز به آن بر خوردیم .
................
81 صفحه فایل Word
دسته بندی | علوم پزشکی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1895 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 62 |
مارگراف1782-1709
داروخانه سلطنتی- گیاهان قند
آخارد چغندر قند کارخانه قند انگلیس
ایران 1273 کهریزک تا 1310 وارد کنندگان خوزستان درصد قند
چغندرقند
نام علمی Beta Vulgaris
نام انگلیسی Suger Beet
والد اصلی B.Maritima
تفاوت گیاهان اهلی و وحشی چغندرقند
1- برگهای مستقیم
2 راندمان فتوسنتزی
3- ریشه های مستقیم غده ای توسعه یافته
عملکرد غده
1- پتانسیل بیش از 30 تن
2- عملکرد بیش از 40 تن مطلوب و یا عملکرد بیش از 6 تن قند
22 درصد قند و ریشه عمیق و منشعب ----- جد تیپ علوفه ای ---- درصد قند کم و عملکرد بالا -----بیشتر غده در بیرون خاک 1- کروی تمام غده 2- غلطکی یا استوانه ای بیش از نصف 3- دوکی 2/3 غده بیرون از خاک اول رشد برگ ها بعد از سه ماهگی ریشه زیاد هشت روز 20 سانتی متر 6 تا 8 برگی 200 سانتی متر
پاورپوینت 62 اسلاید
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1867 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 93 |
سر فصل مطالب
تعریف خوردگی
روشهای جلوگیری از خوردگی
حفاظت کاتدی
انواع روشهای حفاظت کاتدی
خوردگی چیست ؟
تخریب یا فاسد شدن یک ماده در اثر واکنش با
محیطی که در آن قرار دارد را خوردگی می نامند
خسارات ناشی از خوردگی
در حدود 5- 4% تولید ناخالص ملی
آمار خسارات ناشی از خوردگی
آمریکا:
سال 1994: 300 میلیارد دلار
سال 2000: 400 میلیارد دلار
آلمان:
سال 1994: 117 میلیارد مارک
ایران:
سال 1375: 900 میلیارد تومان
سال 1376: 1250 میلیارد تومان
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1479 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
SQL به خودی خود، یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی با یک محصول مجزا نیست، بلکه جزء لاینفک یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی است، به طوری که با قرار دادن دستورات SQL در برنامههای کاربردی میتوان قابلیت برنامهها را افزایش داد.
SQL و مزایای آن
SQL وسیلهای است برای سازماندهی، مدیریت و بازیابی دادههایی که توسط بانک اطلاعاتی در کامپیوتر ذخیره شدهٍاند. SQL یک زبان کامپیوتری است که برای کار با یک بانک اطلاعات از آن استفاده میشود. SQL در حقیقت با یک بانک اطلاعاتی موسوم به بانک اطلاعاتی رابطهای کار میکند. شکل زیر کارهای مربوط به SQL را نشان میدهد. در این شکل، سیستم کامپیوتری دارای یک بانک اطلاعاتی است که اطلاعات مهمی را ذخیره میکند. اگر سیستم کامپیوتر مربوط به یک کار تجاری باشد، بانک اطلاعاتی دادههای مربوط به انبارداری، تولید، فروش و یا حقوق و دستمزد را نگهداری میکند.
در یک کامپیوتر شخصی، بانک اطلاعاتی معمولاً دادههای مربوط به چکهای صادره، لیست پرسنلی و شماره تلفن آنها و یا دادههای استخراج شده از یک سیستم کامپیوتری بزرگتر را نگهداری میکند. برنامه کامپیوتری که بانک اطلاعاتی را کنترل میکند، سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی یا DBMS نامیده میشود.
وقتی میخواهید دادههایی را از بانک اطلاعاتی واکشی کنید، برای اجرای کار نیاز به SQL داریم. DBMS پرس و جوهای SQL را مورد پردازش قرار داده، دادههای موردنظر را بازیابی نموده و نتیجه را به شما برمیگرداند. از SQL برای کنترل تمام عملیاتی استفاده میشود که یک DBMS برای کاربران خود فراهم میآورد از قبیل:
lبازشناسی دادهها: کاربر توسط SQL میتواند ساختار و سازمان دادههای ذخیره شده را تعریف نموده و روابط بین آنها را تعیین کند. lواکشی دادهها: به وسیله SQL، کاربرد با برنامه کاربردی میتواند دادههای ذخیره شده در یک بانک اطلاعاتی را بازیابی نموده و از آنها استفاده کند. lتغییر دادهها: کاربر یا برنامه کاربردی میتواند با استفاده از SQL با افزودن دادههای جدید، حذف دادههای قبلی و اصلاح دادههای ذخیره شده، یک بانک اطلاعاتی را تغییر دهد.
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1742 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
مقدمه
در یک بیوسنسور،عنصر حسگر که به ماده ای بیولوژیکی پاسخ می دهد،دارای طبیعت بیولوژیکی است.این عنصر باید به نوعی مبدل متصل شود تا یک پاسخ قابل مشاهده با چشم را تولید کند.بیو سنسور به طور کلی به احساس و اندازه گیری مواد شیمیایی خاصی که ممکن است فیزیولوژیکی نیز باشد،مربوط می شوند.معمولا این مواد را سوبسترا می نامند،در حالی که واژه ی کلی تر آن آنالیت است.
یک بیوسنسور را می توان به عنوان ابزاری که از تلفیق یک حسگر بیولیوژیکی متصل به یک مبدل حاصل می شود،تعریف نمود.
بررسی اجزای بیوسنسور
به طور کلی هر بیوسنسور شامل اجزای زیر می باشد:
(a)بیوکاتالیست
(b)مبدل
(c) آمپلیفایر
(d)پردازنده
(e)نمایشگر
پاورپوینت 26 اسلاید
قابل ویرایش
دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2178 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
¨از خانواده آسکاریده بوده وانگل اصلی پستانداران دریایی هستند ¨آبزیان دیگرمثل قزل آلا، شیرماهی،ماهی آزاد،کاد،میگو وماهی خالخالی به عنوان میزبان واسط انتقالی وانسان میزبان اتفاقی انسان (بن بست بیولوژیک) است
اپیدمیولوژی
¨جهان:شیوع اصلی در ژاپن است ¨ایران:آلودگی در ماهیان دیده شده ولی موارد انسانی گزارش نشده است
مورفولوژی
¨کرم بالغ بین 3.5 تا 15 سانتی متر طول دارد ¨از نظر ظاهری خیلی شبیه آسکاریس است ¨لارو مرحله سوم برای انسان آلوده کننده است ¨طول لارو مرحله 3 در حدود 2 تا3 سانتی متر است ¨دارای 3 لب دهانی ویک دندان کوتاه است
بیماریزایی وتظاهرات بالینی
¨هر قسمتی از لوله گوارشی را می تواند گرفتار نماید از گلو گرفته تا روده کوچک و بزرگ می توانند آلوده شود ¨محل اصلی آلودگی در معده می باشد ¨دارای یک شکم حاد بعد از 6 تا 12 ساعت از شروع آلودگی است تهوع،استفراغ،و درد نسبتا شدیدی در اپی گاستر ویا اطراف ناف دیده می شود ¨یبوست واسهال متناوب ¨شایعترین محل آلودگی خارج از روده ای گلو بوده وبا احساس سوزش و خارش در گلو دیده می شود ¨آلودگی تنفسی و حفره صفاقی هم گزارش شده است ¨
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2359 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
روانشناسی اجتماعی ازدیدگاههای مختلف:
اتوکلاین برگ،روانشناسی اجتماعی راعلم مطالعه رفتارفرد در وضع گروهی تعریف کرده است.
آلپورت تعریف زیر راعرضه کرده است:
فهم وتبیین این مطلب که افکار،احساسات ،یا رفتار افراد چگونه تحت تاثیرحضورواقعی،تصوری،یا تلویحی دیگران قرارمی گیرد.
روانشناسی اجتماعی به عنوان علم مطالعه رفتارمتقابل بین انسانها یاعلم مطالعه تعامل انسانها شناخته می شود.
انسان موجودی اجتماعی است ،بسیارطبیعی است که رفتاراواز دیگران اثربپذیردوتحت تاثیرحضوردیگران واقع شود.
روانشناسی خودعلمی جوان است وروانشناسی اجتماعی ازآن هم جوانتر.
مدت ها پس ازآغاز روانشناسی علمی،روانشناسی اجتماعی به عنوان بخشی ازجامعه شناسی شناخته میشد.
جامعه شناس اساساًبه گروهها نظردارد و روانشناسی اجتماعی به افراد درمیان گروهها.سیرتاریخی روانشناسی اجتماعی
روانشناسی اجتماعی مانندبیشتررشته های علمی نخست ازافلاطون وارسطوبه عنوان اولین روانشناسان اجتماعی یاد می شود.
افلاطون باکتاب ”جمهوریت ”یا“آرمانشهر“خودنوعی طبقه بندی اجتماعی برای مردم جامعه قائل می شود وآنهارا به طلا،نقره وآهن تقسیم می کند.
پاورپوینت 19 اسلاید