دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 467 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
بخشی از محتوای فایل:
رویکرد خوشه بندی :
به یک تعبیر کلی تکنیکهای خوشه بندی سعی می کنند تا گروهها و خوشه های مشابه را به صورت ورودی شیء-شیء یا شیء-خصوصیت ماتریس اطلاعات کشف کرده و یا نشان دهند.
این تکنیک به گونه ای است که سطر ها و ستون های ورودی را مرتب می کند.
تکنیک های خوشه بندی در زمینه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.
به عنوان مثال:
شناسایی اطلاعات، بیولوژی، پزشکی، الگوشناسی، تحلیل جریان تولید، انتخاب وظایف،
مهندسی کنترل و سیستم های خبره.
تمام تکنیک هایی که مورد بحث قرار می گیرند از برنامه فرایند یا اطلاعات مربوط به مسیریابی قطعه استفاده می کنند تا سلول های ماشین آلات یا خانواده قطعات و یا هردو را تهیه کند...
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1047 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
فهرست مطالب:
مقدمه
سازه های متداول برای ساختمانهای بلند
سازه دیوار باربر
سازه هسته برشی
سازه تیر دیواری
سیستم های فاصله گذاری و خرپای متناوب
سیستم های مرکب از قاب و دیوار برشی
سیستم های دال مسطح
بعضی از اشکالات سیستم های دال مسطح
برج سیرز
دویت چیست نات
مونادنوک
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1133 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 304 |
عنوان: پاورپوینت مدیریت تحول سازمان
دسته: مدیریت
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 304 اسلاید
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " مدیریت تحول سازمان" می باشد که در حجم 304 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل در 15 فصل تهیه شده که بخشهای عمده آن شامل موارد زیر می باشد:
فصل یک : نیاز به تحول
شامل بخشهای:
مقدمه
دو شکل اجرایی مدیریت تغییر و تحول
موقعیت سازمان و میزان تحول مورد نظردر آنها
ویژگیهای سازمانهای آینده
نتیجه گیری
فصل دوم : اصول تحول
شامل بخشهای:
اصول فردی تحول
اصول گروهی تحول
اصول سازمانی تحول
اصول حل بیماری یا آسیب شناسی سازمانی
اصول مشاوره تحول یا راهگشایی تحول
نتیجه گیری
فصل سوم : فرایند تحول
شامل بخشهای:
فرآیند تحول در سازمانها
ایجاد جوّ و احساسی از ضرورت و فوریت تغییر
تشکیل یک ائتلاف قدرتمند برای راهبری تحول
تدوین دیدگاه یا چشماندازی از آینده سازمانی
ابلاغ بینش مشترک به کلّ سازمان
اعطائ قدرت به افراد جهت حرکت بسوی بینش آیندهساز
برنامهریزی تحول
تلفیق پیشرفتهای مقطعی و ایجاد تحولات بیشتر
نهادینه کردن نوآوریهای بدستآمده در فرآیند تحول
فصل چهارم : اشتباهات تحول
شامل بخشهای:
اشتباهات و انحرافات تحول در سازمان
نتیجه گیری
فصل پنجم : محیط تحول
شامل بخشهای:
انواع محیط قابل تجزیه و تحلیل در رابطه با سازمان
محیط داخلی
محیط میانی یا عامل
محیط خارجی
استراتژیهای مدیریت عمومی دربرخورد یا محیط
استراتژی تثبیتی یا انفعالی
استراتژی رضایتبخشی یا نوآوری محدود
استراتژی واکنشی یا مسئولیتپذیری
استراتژی تحولی یا نقش فعالانه
مدل کرت لوین درپاسخگویی به شرایط محیطی
حالتهای سازمان در قبال محیط
ویژگیهای حالت آینده ساز
نتیجه گیری
فصل ششم : استراتژی تحول
شامل بخشهای:
استراتژی تغییر تکنولوژی
استراتژی تغییر ساختاری
استراتژی تغییر وظایف و کارکردها
استراتژی تغییر نیروی انسانی
سطوح تغییر در نیروی انسانی
تغییر دانش
تغییر نگرش
تغییر رفتار فردی
تغییر رفتار گروهی
اعمال تغییر در سطوح چهارگانه
تغییرات اجباری
تغییر مشارکتجویانه
نگرش تلفیقی به استراتژیهای تحول
رویههای اعمال قدرت در تغییر و تحول
رویههای یکجانبه یا دستوری
شیوه ابلاغ حکم
شیوه تعویض افراد
شیوه تغییر ساختار
رویههای مشترک یا توافقی
رویههای تفویضی یا دموکراتیک
شیوه بازخور اطلاعات و مباحثه
شیوه آموزش یا تحلیل حساسیت
نتیجه گیری
فصل هفتم : فرهنگ تحول
شامل بخشهای:
فرهنگ و تحول
روشهای اعمال تغییرات فرهنگی
انواع فرهنگ سازمانی
انواع فرهنگ سازمانی
مقاومت در برابر تغییر
علل مقاومت ها در برابر تغییر
راهبردهای مدیریت مناسب در برابر تغییر و تحول
نتیجه گیری
فصل هشتم : تحول در سازمان
شامل بخشهای:
تحولات آینده در سازمانها
خودانگیزشی
خودمدیریتی
خودساماندهی
مسئولیتپذیری
خودکنترلی
چند پیشبینی جدّی در مورد سازمانهای آینده
ویژگیها و قابلیتهای مورد نیاربرای ورود به دنیای جدید
تغییر نگرش جهت تحولات آینده
تغییرات مولفه های نسبت دکارتی به نسبت کوانتومی
تغییر نگرش از سازمانهای امروز به سازمانهای فردا
چالشهای جدید فراروی سازمانهای آینده
نتیجه گیری
فصل نهم : تحول در مدیریت
شامل بخشهای:
مدیریت تحول و تحول در مدیریت
ذهنیت اندیشه ورز یا مدیریت برخود
ذهنیت جهان دیده یا مدیریت بر محیط
ذهنیت تحلیلگر
ذهنیت همکاری یا مدیریت برروابط
ذهنیت اقدام یا مدیریت تحول
پنج حوزه دانش بشری
گزینه های تغییر و مراتب عالی آن
انواع مدیران از لحاظ اجرای گزینهها
نتیجه گیری
فصل دهم : ماهیت و انواع تحول
شامل بخشهای:
ناپایداری
تازگی ، تنوع
انواع تغییرات
تغییرات تدریجی یا پیوسته
تغییرات گسسته یا جهشی
پیامدهای تحول برای افراد و سازمانها
انواع چهارگانه تغییر
تغییراصلاحی
تغییرانطباقی
تغییرانقلابی
بازآفرینی
انواع تغییرات براساس گستردگی و زمان
تغییر تکاملی
تغییراساسی
تغییرانطباقی
سرهم بندی کردن
نتیجه گیری
فصل یازدهم : اثربخشی سازمانی
شامل بخشهای:
مقدمه
عوامل موثر بر اثربخشی سازمانی
عوامل موثردرتعریف اصطلاح اثربخشی سازمانی
اثربخشی سازمانی و تفاوت آن با کارایی
دستهبندی تعاریف اثربخشی از دیدگاههای مختلف
دیدگاه اهداف
دیدگاه سیستمی
دیدگاه توسعه سازمانی
دیدگاه سیاسی
عامل تغییر و اثربخشی سازمانی
دیدگاه جبرگرایی
دیدگاه ارادهگرایی
مدلهای مفهومی و ابزارهای کاربردی در مداخلات
مهارتهای مدیریت تحول
باورتوانایی اعمال تغییر وتحول
نتیجه گیری
فصل دوازدهم : آسیب شناسی وعارضه یابی
شامل بخشهای:
شناخت نیاز به تغییر و مدلهای تشخیص
شرایط انتخاب عامل تغییر از داخل سازمان
شرایط انتخاب عامل تغییر از خارج سازمان
عامل تحول موفق
مدلهای تشخیص سازمانی
مدل تجزیه و تحلیل (PEST)
مدل تجزیه و تحلیل SWOT
مدل چرخه تکاملی استربر
مدل (S7) پاسکال و آتوس
مدل شش خانهای ویزبورد
مدلهای تشخیص سازمانی
مدل پویایی سازمانی کاتلر
هفت مؤلفه مدل کاتلر
مدل نادلر و تاشمن
دسته چهارم مدلهای علت ومعلولی
دستهبندی تکنیکهای تحلیلی
تحلیل محتوایی
تحلیل میدان نیرو
نتیجه گیری
فصل سیزدهم : گذر در تحول
شامل بخشهای:
دوران گذر
ماهیت دوران گذر
هزینة انطباق با دوران گذر
سازگاری با تحول سازمانی
مدلی از تغییر بهعنوان دوره گذر
مراحل واکنش روانی
نکات قابل توجه برای مدیران تحول
متغیرهای موقعیتی جهت مدیریت دوره گذر
نتیجه گیری
فصل چهاردهم : مدیریت مداخلات
شامل بخشهای:
عواملی که جهت انتخاب نوع مداخله باید بدان توجه نمود
معیارهای طبقهبندی مداخلات و انواع آن
عوامل مؤثر بر مداخلات
انواع مداخلات( کامینگز و اورلی )
مداخلات مربوط به فرآیندهای انسانی
گروههای آموزشی یا گروههای T
مشاوره فرآیندی
مداخلات شخص ثالث
کوچکسازی
مهندسی مجدد
تیمسازی
جلسات رویارویی
مداخلات ساختاری و فنی
مداخله در روابط بینگروهها
مداخله گروه بزرگ
مداخلات شبکهای
طراحی ساختار
انواع مداخلات
مداخله ازطریق ایجاد ساختارهای موازی(parallel) :
مداخلات مدیریت مشارکتی
مداخلات مهندسی
مداخلات انگیزشی
مداخلات اجتماعی – فنی
برنامهریزی سیستمهای باز
تغییر استراتژیک یکپارچه
بهبود بینسازمانی
مداخلات مرتبط با مدیریت منابع انسانی
برنامهریزی و توسعه مسیر شغلی
مدیریت تنوع نیروی کار
رفاه کارکنان
نتیجه گیری
فصل پانزدهم : آینده مدیریت تحول
شامل بخشهای:
مدیریت تحول برنامهای
مدیریت تحول تکاملی یا تدریجی
نظارت بر اجرای برنامههای تحول
سنجش عملکرد در مدیریت تحول
الگوی امتیازدهی متوازن
معیارهای الگوی امتیازدهی
تثبیت تحول برای آینده
نتیجه گیری
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 16878 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
فهرست مطالب:
مقدمه
برخی از مهترین ویژگی ها در معماری کودکان
روشنایی
سطوح بلندتر، برج ها، خانه های درختی و مکان های بالا
فضاهای اصلی کودکان
•فضاهای داخلی کودکان
•فضاهای خارجی کودکان
کودکان 3 تا 6 ساله
فضای همگانی
اتاق رنگ
اتاق آب
کلاس
اتاق بازی
اتاق پلیس
حیاط سرپوشیده
اتاق دیده بانی
اتاق قصه
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1426 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
فهرست مطالب:
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 627 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
فهرست مطالب:
درباره صفحات وب
داده کاوی چیست؟
وب کاوی چیست؟
مراحل وب کاوی
انواع داده کاوی
انواع الگوریتم های وب کاوی
درخت تصمیم
شبکه عصبی
Page Rank
کاربرد های عمده وب کاوی
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1451 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
عنوان: پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا (TDABC)
فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)، قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 46 اسلاید
دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت)
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا (TDABC) " می باشد که در حجم 46 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده و می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری و مدیریت مالی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
مقدمه
چالش های مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت
سازوکارهزینه یابی بر مبنای فعالیت زمانگرا
هزینه یابی بر مبنای فعالیت
هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا
قدرت پیش بینی مدل (ABC)
معادلات زمانی
نوآوری هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا
پیاده سازی مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا(TDABC)
استخراج داده های مالی و عملیاتی
ساخت مدل پایلوت
تهیه طرح های اجرایی آزمایشی برای مدیریت
اجرایTDABC در سطح سازمان
معایب سیستم TDABC
مزایای سیستم PFABC
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه موارد نگارشی و املایی رعایت گردیده است.
دسته بندی | ریاضی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 6619 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 237 |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 26 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
کلیات 1ـ1ـ اهداف
2ـ1ـ منابع و مدارک مرجع
1ـ کلیات
1ـ1ـ اهداف
هدف از تهیه این گزارش مشروح از مکانیزه نمودن عملیات دستی سیستم استهلاک دارائیهای ثابت می باشد عملیات مکانیزه نمودن سیستم فوق با توجه به بررسی های اولیه در نظر گرفته شده و به منظور :
1ـ سهولت و سرعت بخشیدن به روش دستی سیستم .
2ـ قابلیت مرتبط بودن با سایر سیستمهای مجتمع .
3ـ ایجاد کد های واحد در سیستم جهت یکپارچه سازی بیشتر.
4ـ بهره گیری ازمحدودیت های متنوع در گزارشات .
5ـ محدودنمودن دستیابی به اطلاعات برای عناصر غیرمجاز .
6ـ ارائه آمارتلفیقی و خروجیهائی که دارای پردازشهای تکراری و زیاد در زمان اندک باشند .
2ـ1ـ منابع و مدارک مرجع
به منظور طراحی مشروح و راه اندازی سیستم مکانیزه مطرحه بخش های گوناگون مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و اطلاعات لازم در مورد ورودیها،
خروجیها ، گردش کار ،وظایف نیروی انسانی و ارتباطات با دیگر قسمت ها از این طریق کسب گردید.
2- شرح سیستم
1-2- تعریف سیستم
2-2 – نمودار سیستم
2ـ شرح سیستم 1ـ2ـ تعریف سیستم
هدف از این سیستم مکانیزه نمودن عملیات حسابداری اموال می باشد که به منظور سهولت و سرعت بخشیدن در روند تعیین استهلاک اموال و صدور سند حسابداری آن طراحی گردیده . این سیستم امکاناتی نظیر سهولت در بازاریابی اطلاعات توان تعیین ماهانه استهلاک اموال بر حسب طبقه بندی خاص آن پشتیبانی و حفظ امنیت سیستم با تعویض اسم رمزها ، فشرده سازی و باز سازی ونسخه برداری داده ها را در اختیار می گذارد .
سیستم حسابداری اموال در حالت کلی به زیرسیستم های ذیل تقسیم می گردد:
الف ـ ورودی اطلاعات .
(ثبت و تصحیح اطلاعات جمعداری و حسابداری اموال و قطعی نمودن دوره)
1ـ ثبت اطلاعات
2ـ نقل و انتقال بین مراکز هزینه
3ـ ثبت سند خرید
4ـ ثبت سند تعدیلات
5ـ حذف یا فروش مال
6ـ پاکسازی اطلاعات بانک
7ـ ثبت قطعی دوره
ب ـ بخش عمومی سیستم
( ورود و تصحیح کدینگ عمومی سیستم )
1ـ کد محل مال
2ـ کد نوع مال
3ـ کدینگ حساب گروهها
4ـ کدینگ مراکز هزینه
5ـ کد تحویل گیرنده
6ـ نوع حذف
ج ـخروجی سیستم
(گزارشات استهلاک و جمعداری اموال )
1ـ صدور کارت دارائی ثابت
2ـ صورت ریز استهلاک
4ـ صورت استهلاک انباشته
5ـ گزارش سوابق انتقالات اموال
6ـ گزارش سوابق اموال حذف شده
7ـ گزارش لیست اموال مستهلک شده
د ـ اپراتور
(توانائیهای مورد نیاز کاربران سیستم )
1ـ تغییر محدودیت کاربران
2ـ نسخه برداری
3ـ بازسازی
4ـ صفحه کلید
5ـ بارگذاری
6ـ فشرده سازی
و ـ گزارش آماده
لازم بذکر است تقسیم بندی فوق صرفا جهت آشنائی با عملکرد سیستم بوده و هیچگونه اولویت بندی مد نظر نبوده در صورتیکه روابط و اولویتها مد نظر نبوده در صورتیکه روابط و اولویتها مد نظر باشد بایستی بصورت زیر مد نظر گرفته شود.
بخش ذخیره سازی اطلاعات اسناد خرید اموال از اولویت اولبرخوردار است و سپس بخش ذخیره سازی اطلاعات اسناد تغییرات اموال ، در واقع این بخش فعال نخواهد بود
مگر بعد از ورود اطلاعات خرید اموال .
بعد از قسمتهای بالا بازیابی اطلاعات و صدور سند استهلاک را می توان نام برد .
ذکر این نکته حائز اهمیت است که توانائی اپراتور دارای قدرت و رمز گذاری و امکان دهی به کاربران و ایجاد محدوده کاری برای آنان می باشد ، جای مشخص در ترتیب و توالی مراحل فعالیتهای سیستم ندارد . ترتیب انجام فعالیتهای سیستم بصورت نمودار زیر است .
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 58 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
سیستمهای اطلاعاتی حسابداری برای سازمانهای خدماتی و غیر انتفاعی
در میان پرسشهای مهمی که شما باید قادر باشید پس از خواندن این فصل به آنها پاسخ دهید ، سئوالات زیر مطرح می شوند :
مقدمه
تا اندازه ای هم به سازمانهای خدماتی ( نظیر دفاتر حقوقی ، دفاتر حسابداران مجاز ، دفاتر مشاوره ، کلینیکهای پزشکی ، بانکها و رستورانها ) و هم به سازمانهای غیر انتفاعی ( نظیر دانشگاهها ، ارتش و پلیس ) توجه کمتری شده است . به طور معمول یک نهاد خدماتی به جای « کالاهای ملموس » ، « خدمات ناملموس » را به مشتریان خود ارائه نموده و یک سازمان غیر انتفاعی است. از آنجائیکه یک سازمان غیر انتفاعی ( که گاهی اوقات یک سازمان سودناخواه نامیده می شود ) نیز عمدتاً « خدمات ناملموس » را به مشتریان خود عرضه میدارد ، سازمان غیر انتفاعی نوعی سازمان خدماتی است . با این حال براساس تعریف ، سازمانهای غیر انتفاعی سود محور نیستند . دستاوردها و موفقیت این سازمانها براساس سهم آنها در رفاه عمومی جامعه مورد ارزیابی قرار می گیرد .
در این فصل برخی از جنبه های عملیاتی عمده سازمانهای خدماتی و سازمانهای غیر انتفاعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است . از آنجائیکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهها سرانجام از سوی یکی از این سازمانها به خدمت گرفته می شوند ، پوشش این نهادها در این فصل ضروری است . توجه عمده, به بحث و بررسی ویژگیهای سیستم های اطلاعاتی حسابداری که منحصر به نهادهای خدماتی و غیر انتفاعی است اختصاص خواهد یافت . همچنین نمونه های عملی از کاربرد کامپیوتر در سازمانهای خدماتی و غیر انتفاعی فراهم گردیده است .
سازمانهای خدماتی
اصطلاح سازمانهای خدماتی ، محدوده گسترده ای از موسسات تجاری را در بر
می گیرد که خدماتی را به مشتریان خود ارانه می نمایند .
رستورانها ، هتلها ، مغازه های آرایش و زیبایی ، دفاتر حقوقی ، دفاتر حسابداران مجاز ، دفاتر حمل و نقل ، کلینیکهای پزشکی ، دفاتر مشاوره ، استودیوهای تلویزیونی و نهادهای ورزشی نظیر تیمهای حرفه ای بیسبال و فوتبال در گروه تجاری سازمان های خدماتی قرار می گیرند .
ویژگیهای منحصر به فرد سازمانهای خدماتی
سازمانهای خدماتی در مقایسه با سازمانهایی که کالاهای ملموس ( نظیر تولید کنندگان اتومبیل) به مشتریان خود عرضه می کنند ، دارای خصوصیات عملیاتی منحصر به فردی می باشند . ویژگیهای متمایز کننده اغلب نهادهای خدماتی عبارتند از (1) عدم وجود موجودی کالای قابل فروش ، (2) اهمیت کارکنان حرفه ای ، (3) دشواری اندازه گیری کیفی و کمی محصول و فرآورده و (4) کوچکی اندازه .
اکنون به هر یک از این چهار خصوصیت خواهیم پرداخت .
فقدان موجودی کالا
این خصوصیت می تواند بر فعالیتهای کسب درآمد یک سازمان خدماتی تاثیر عمده ای داشته باشد . یک تولید کننده کالاهای ملموس ( نظیر کمپانی Alan که کالاهای ورزشی تولید می کند) برای فروشهای جاری و آتی خود موجودی کالا تولید می کند . این موجودی به عنوان یک ذخیره احتیاطی در مقابل نوسانات احتمالی فروشهای آتی عمل می نماید . به عنوان مثال ، در صورتیکه کمپانی Alan انتظار داشته باشد که فروش ماه بعد وسایل بسکتبال بیش از طرفیت تولیدی کارخانه باشد ، کمپانی می تواند تولید ماه جاری کارخانه را افزایش دهد . و گرنه ، اگر کمپانی مقداری از فروش کالاهای ورزشی را در این ماه در نتیجه بازاریابی ضعیف از دست بدهد ، شاید بتواند در ماههای بعد این فروشها را جبران نماید ( به عنوان مثال از طریق برنامه های بازاریابی موثرند) . اغلب سازمانهای خدماتی نمی توانند ، موجودی کالایی را برای فروشهای فعلی و آتی خود تهیه نمایند . این اصطلاح موجودی که سازمان خدماتی در تلاش برای کسب درآمد خود به فروش می رساند شامل خدماتی است که کارکنان سازمان برای مشتریان آن فراهم می نمایند . این خدمات را نمی توان در یک موجودی ، جمع آوری نمود . بنابراین ، هرگونه نقص در کسب درآمد از ارائه خدمات نمی تواند فردا یا ماه بعد جبران گردد . درآمدی که در نتیجه عدم فراهم نمودن خدمات در امروز از دست میرود ، احتمالا هر گز به دست نخواهد آمد .
به عنوان مثال ممکن است رستوران FINE TASTE شنبه شب ناچار باشدتا برخی از مشتریان خود رابه خاطر رزرو شدن میزهای موجود ، رد کند . احتمالا این مشتریان در رستوران دیگری میز رزو میکنند و در نتیجه رستوران FINE TASTE برای همیشه درآمدی را که می توانست در آن بعد از ظهر از این مشتریان داشته باشد, از دست داده است. البته ممکن است مشتریانی که شنبه شب رد شده اند ، برای یکشنبه شب یا آخر هفته بعد در این رستوران میز رزرو نمایند . بااین حال نکته در این است که یک سازمان خدماتی نظیر رستوران قادر به انبار کردن موجودی برای رفع تفاضای نوسانات فروش نمی باشد . ممکن است میزهای غذاخوری رستوران FINE TASTE در دوشنبه شب خالی بماند ، درحالی که تقاضای میز غذا خوری در شنبه شب بیش از میزان عرضه است . در حالت ایده آل مدیریت رستوران می توانست افزایش تدریجی موجودی خدمات غذاخوری را برای دوشنبه شب طراحی کند و سپس این خدمات شنبه شب به فروش برسد . واضح است که این گونه افزایش تدریجی موجودی ، غیر ممکن خواهد بود.
اهمیت کارکنان حرفه ای
در بسیاری از سازمانهای خدماتی ، "مهمترین منابع" دارایی مهارتهای تخصصی پرسنل آن می باشد . در واقع ، کارکنان ماهر در فعالیت موثر سازمانهای غیر خدماتی نظیر شرکتهای تولیدی از اهمیت فراوانی برخوردارند . اما در مورد بسیاری از سازمانهای خدماتی تنها محصول ارائه شده ، نبوغ حرفه ای منابع انسانی می باشد . به عنوان مثال ، یک دفتر حقوقی نمی تواند بدون وکلای آموزش دیده به خوبی عمل نماید . به همین ترتیب ، چگونه یک تیم فوتبال می تواند بدون نبوغ ورزشکاران خود فعالیت نماید ؟
ارزیابی کمی و کیفی محصول ( خروجی )
در یک شرکت تولیدی نظیر کمپانی Alan ، حسابداران موسسه می توانند استاندارهای کمی و کیفی را برای اقلام تولید شده توسعه دهند . در صورتیکه ، مقدار کالاهای ورزشی تولید شده در یک دوره خاص به گونه ای چشمگیر از مقدار استاندارد از پیش تعیین شده متفاوت باشد ، گزارشهای مدیریتی مبتنی بر این انحرافات را می توان با هدف آشکار نمودن این تغییرات تهیه نمود . علاوه بر این ، هنگامیکه کالاهای ورزشی تولید شده کمپانی Alan از خط مونتاژ خارج می شوند ، کارشناسان کنترل کیفیت می توانند کالاها را برای بررسی اقلام ناقص معاینه نمایند . بنابراین ، هر کالای ناقص را می توان قبل از فروش به مشتری مشخص نمود .