ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1549 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
فهرست مطالب
تعریف محصول
چرخه عمر محصول
تعریف طراحی محصول
عوامل موثر بر طراحی محصول
ابزارهای مورد استفاده در طراحی محصول
مراحل طراحی محصول
طراحی محصول
طراحی محصول به عنوان یک فعل،به معنای فرآیند خلق کردن یک محصول
جدید برای فروخته شدن به مشتریان یک کسب و کار است.
به دلیل نبود یک تعریف فراگیر پذیرفته شده که بتواند به طور کامل تمامی
موضوعات طراحی محصول را دربرگیرد،دو تعریف مجزا مورد نیاز خواهد بود:
اول تعریفی که بتواند طراحی محصول را مستقیما از جنبه یک محصول
معرفی کرده و دیگری تعریفی که بتواند فرآیند طراحی محصول را در رابطه
با این ساخت ارائه دهد.
طراحی محصول به عنوان یک کلمه،مجموعه ای از مشخصات
یک محصول است که شامل، فرم(ویژگی های زیبایی شناختی و
ملموس محصول یا خدمات)وعملکرد(قابلیت ها)به صورت توأم و یکپارچه
است.
فرآیند طراحی محصول یعنی:مجموعه ای از فعالیت های استراتژیک و
و تاکتیکی از ایده پردازی تا تجاری سازی وخلق یک محصول است.
هدف طراحی محصول چینش اجزای محصول با توجه به امکانات،توانایی ها و اهداف سازمان است
به نحوی که مشتری آن را انتخاب کرده تا مزایای رقابتی افزایش یابد.
طراحی محصول مجموعه فعالیت هایی فراتر از مهندسی میباشد،همراه با
مخاطره و فرصت های فراوان،ونیاز به توجه خاص به فناوری،بازار،و زمان
دارد.
چرا طراحی محصول مهم است؟
1.رقابت بین المللی
2.تقاضای پیچیده بازار
3.تکنولوژی