فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

پاورپوینت آنالیز روغن

دانلود پاورپوینت آنالیز روغن بررسی آنالیز روغن پاورپوینت جامع و کامل آنالیز روغن کاملترین پاورپوینت آنالیز روغن پکیج پاورپوینت آنالیز روغن مقاله آنالیز روغن تحقیق آنالیز روغن
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 500 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پاورپوینت آنالیز روغن

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 34 صفحه

به نام خدا آنالیز روغن به منظور مراقبت و نگهداری تجهیزات ماشین الات و سیستمهای مختلف انها از تکنیکهای بسیاری استفاده می جوئیم
در این قسمت از ارائه قصد اشنائی با آنالیز روغن وصدا و ارتعاش و....داریم نه گام جهت اجرای موفق آنالیز روغن گام اول : تعهد در برابر برنامه
گام دوم : ثبت وضعیت فعلی
گام سوم : انتخاب آزمایشگاه مناسب
گام چهارم : انتخاب ماشین جهت آنالیز
گام پنجم : انتخاب آزمایشات مورد نیاز گام ششم : نمونه گیری از روغن
گام هفتم : انجام آنالیز بر روی نمونه روغن
گام هشتم : تفسیر نتایج
گام نهم : پیگیری میزان کارائی برنامه آنالیز روغن نمونه گیری نمونه گیری ساده ترین ولی در عین حال مهمترین مرحله از اجرای برنامه آنالیز روغن می باشد که باید توجه وافری نسبت به اجرای صحیح آن مبذول گردد. لذا با توجه به اینکه هدف از تهیه نمونه روغن در برنامه Condition Monitoring شناسایی روغن، آلودگیهای وارد شده در آن و نیز
فرسایش سیستم می باشد: • نمونه باید از نقطه ای گرفته شود که حداکثر اطلاعات از وضعیت سیستم و روغن را در خود داشته باشد. • نمونه گرفته شده باید دارای حداقل پراکندگی اطلاعات باشد
به عبارت دیگر با تکرار نمونه گیری همان نتایج بدست آید
متناسب با تنوع سیستمهای روانکاری روشهای
نمونه گیری نیز متفاوت می باشد که از میان آنها
میتوان به موارد زیر اشاره نمود: الف Ball valve
ب Drain valve
جVaccum pump
• Flushing پس از پایان مراحل نصب یک دستگاه، باید در نظر داشت که تاسیسات روانکاری شامل لوله ها ، اتصالات، مخازن روغن و ...قبل از آنکه وظیفه اصلی خود یعنی حفاظت از عملکرد صحیح و روانکاری مناسب را آغاز نماید می تواند باعث صدمه جدی به سیستم شود. با توجه به آلودگی بسیار زیاد داخل لوله ها و مخازن ، شستشوی مناسب (Flushing) توصیه می گردد. مهمتر از آن اطمینان یافتن از تمیزی روغن پس از فلاشینگ می باشد. ما توصیه می کنیم با آزمایش روغن در مراحل مختلف فلاشینگ از نحوه و میزان تمیز شدن روغن تا رسیدن به حد مطلوب تمیزی مطلع شوید

• نگهداری و انبارش روغن : ورود روغن آلوده به سیستم یعنی استقبال از خطر. با انبارش و نگهداری از روغن به روشهای استاندارد و استفاده از ظروف مناسب و تمیز برای ریختن روغن بداخل دستگاه از ورود روغن آلوده به سیستم جلوگیری نمائید • تناوب نمونه گیری : موفقیت در اجرای برنامه های CM مستلزم رعایت موارد متعددی است و یکی از این موارد نظم و استمرار نمونه گیری می باشد. توصیه می شود نمونه گیری در ساعات کارکرد پائین انجام نشده و ملاکهای روبرو جهت تعیین زمان مناسب نمونه گیری مد نظر قرار گیرد: ماشین آلات متحرک موتور: هر 250 ساعت یا 10000کیلومتر هیدرولیک، گیربکس، دیفرانسیل : هر500 ساعت و یا 20000کیلومتر تجهیزات ثابت گیربکس، توربین ، کمپرسور و سیستمهای هیدرولیک هر ماه یک نمونه و یا 500ساعت کار یکی از انواع تستها تشخیص و اندازه گیری میزان اب در روغن است میزان آب موجود در روغن از طریق آزمایش Karl Fischer اندازه گیری می شود. نتیجه آزمایش مقدار دقیق آب را بر حسب PPM گزارش می نماید. واحد اندازه گیری: P.P.M استاندارد آزمایش: D-6304 Hot plate این آزمایش که به روش Crackle Test معروف است برای شناسایی تقریبی میزان آلودگی آب در روغن انجام می شود. در این روش چند قطره روغن بر روی یک
صفحه داغ ( تقریبا 150 C˚) ریخته می شود.
اگر آب در روغن وجود داشته باشد به صورت
حباب در آمده و از روغن خارج می گردد Total base number عدد قلیائیت نشان دهنده میزان توانایی روغن برای مقابله با اسیدهای تولید شده در موتورهای احتراقی می باشد. این عدد برای روغن های مختلف می تواند متفاوت باشد. مراقبت روند تغییرات خاصیت قلیایی به خصوص در موتور های دیزل بسیار مهم و حیاتی می باشد. هنگامی که روغن خاصیت قلیایی خود را از دست بدهد بسیار خورنده خواهد شد. مقدار TBN در طول کارکرد روغن ( به واسطه اسیدهای اکسیداسیون و احتراق) ...


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.