فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

فایلساز

فروشگاه فایلساز ، فروش فایل ارزان , فروش ارزان فایل, پروژه, پایان نامه, مقاله و ...

دانلود تحقیق تاکسیدرمى پرندگان

تاکسیدرمى پرندگان اندازه گیرى اعضاى بدن نمونه آماده سازى نمونه براى تاکسیدرمى مراحل تاکسیدرمى جدا کردن پوست از گوشت تخلیه جمجمه سیم کشى پرنده پنبه گذارى حفاظت از نمونه هاى تاکسیدرمى شده
دسته بندی زیست شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
دانلود تحقیق تاکسیدرمى پرندگان

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

تاکسیدرمى پرندگان

آماده سازى نمونه براى تاکسیدرمى

در تمام نمونه ها در ابتدا باید موارد زیر را بخاطر داشت:

وزن و اندازه گیرى اعضاى بدن – رنگ بدن – پوست اطراف صورت – چشم ها – پاها و پلک چشم را یاداشت مى کنیم. زمانى که نمونه براى ماه هاى زیادى نگه دارى شده باشد رنگ تمام قسمتهاى بدنش با نمونه تازه متفاوت خواهد بود. بنابراین ثبت این موارد در زمان مردن جانور بسیار مهم است. اگر پس از مردن حیوان ، رنگ بعضى از قسمتهاى بدن تغییر کند میتوان توسط رنگ روغنى دوباره آن رنگ را بطور مصنوعى روى اعضاى جانور ایجاد کرد.

در صورتى که نمونه به طور طبیعى مرده باشد ، بایستى از زمان مردنش تا پوست کنى بیش از 24 ساعت داخل فریزر نگه دارى و شب قبل از تاکسیدرمى از فریزر خارج نموده و داخل یخچال گذاشته شود.

هرگز یک پرنده کشته شده که متلاشى شده است را پوست نمى کنیم ، چون خون منعقد نمى شود و به محض استفاده از چاقو خون جارى شده و باعث کثیفى و رنگى شدن پرها مى گردد ، بنابراین میتوان نمونه را در فریزر گذاشت تا کاملا سرد شود و یک روز جلوتر آن را از فریزر خارج کرده تا یخهایش باز شود و شروع به تاکسیدرمى مى کنیم.

اندازه گیرى اعضاى بدن نمونه

مراحل تاکسیدرمى

در ابتدا ، با دست پرهاى روى قفسه سینه را به آرامى کنار مى زنیم تا پوست دیده شود. سپس از ناحیه کلواک تا زیر گردن از وسط بدن توسط تیغ شکافى ایجاد مى کنیم البته باید سعى کرد که برش را زیاد عمیق نزنیم ، تا پرنده دچار خونریزى نشود. در صورتى که در اثر بى دقتى این کار انجام شد لازم است مقدارى پنبه روى آن قسمت گذاشته شود تا از آلودگى جلوگیرى کند. سپس با کمک انتهاى تیغ پوست را از گوشت که تقریبا نیمه منجمد است جدا مى کنیم.

پس از جدا کردن پوست در ناحیه شکم از طرفین پاها را از پوست جدا مى کنیم تا به ناحیه دم برسیم. این مرحله نیاز به دقت بیشترى دارد تا پرهاى ناحیه دم سالم بمانند. به آرامى و با کمک تیغ غده چربى را جدا و سپس استخوان دم را توسط قیچى یا سیم چین و همچنین استخوان پاها را از ناحیه بالاى ران قطع مى کنیم. سپس پوست آزاد شده و میتوان پوست پاها را هم جدا کرد.در قسمت پاها و بال استخوان ها باید سالم بمانند بنابراین به آرامى و بدون صدمه زدن به شاهپرها در بال استخوان را بیرون مى کشیم و با کمک تیغ گوشت را از استخوان جدا کرده و استخوان را به جاى اولیه اش بر مى گردانیم.

جدا کردن پوست از گوشت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.