ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
دسته بندی | صنایع غذایی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1703 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
غذاهای ارگانیک
غذاهای ارگانیک عبارتند از غذاهای حیوانی و گیاهی که در تولید آن از سیستم های طبیعی استفاده شده و ارگانیسمهای اصلاح شده ژنتیک و مواد شیمیایی شامل حشره کش، قارچ کش، آفت کش و علف کش ها به کار نرفته باشد. در پروسه محصولات ارگانیک نباید چرخه طبیعت به هم بخورد و هیچ نوع ماده شیمیایی نیز نباید در این محصولات نقش داشته باشند .
طرفداری از محیط زیست و آغشته نکردن مواد غذایی با مواد شیمیایی و تهیه غذای پاک، از اهداف مهم در تولید غذای ارگانیک است، یعنی به هم نزدن قوانین طبیعت و چرخه های حیاتی مثل چرخه آب، چرخه کربن و دنیایی عاری از سم.
تولیدکنندگان غذاهای ارگانیک تلاش میکنند تا غذاهائی هر چند بیشتر طبیعی و به دور از هرگونه اسیدچرب ترانس، فرآوردههای اصلاح شده ژنتیکی و بیشتر افزودنیها تولید کنند.
اگرچه اشتاینر اقتصاددان آلمانی برای نخستین بار در سال1924 موضوع اقتصاد کشاورزی و غذاهای ارگانیک را مطرح کرد، اما عملا سال ها طول کشید تا دولتمردان به فکر روی آوردن به این نوع محصولات افتادند .
وسرانجام در سال 1980میلادی، کشورهای اروپایی قوانین مربوط به غذا و کشاورزی ارگانیک را وضع کردند.
فرانسه اولین کشوری بود که برای میوه ها و سبزیجات و غلات برچسب دولتی با عنوان کشاورزی ارگانیک ارائه داد. اکنون استرالیا 84 درصد از اراضی کشاورزی ارگانیک دنیا را داراست.
آلمان در بین کشورهای اتحادیه اروپا بیشترین حجم محصولات غذایی ارگانیک را در اختیار دارد.
در آسیا هم برنامه های بسیاری برای محصولات ارگانیک درنظر گرفته شده است. در این بین ژاپن مهم ترین بازار محصولات ارگانیک منطقه آسیا به حساب می آید. اما چین، کره جنوبی، سنگاپور، هنگ کنگ، مالزی و چین تایپه هم بازارهای بزرگی را در اختیار دارند.